Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Sorry maar dat weet ik echt niet. Ik denk dat het te maken heeft met de invloed van de gebeurtenis in Nederland en die is in dit geval groot.

Dat moment dat die vrouw zegt ‘nou dat heb je goed opgevoed’. Zegt ze dat nou tegen Joran zijn moeder ofzo?

3 likes

Tegen wie anders? (Los van dat het een stomme opmerking is)

1 like

Beelden zijn beter te verspreiden dan een lap tekst, vermoed ik? Zeker als je snel verslag wil doen via radio en tv, dan hebben ze denk ik liever beeld- en geluidsmateriaal van femke halsema ipv dat iemand een stuk tekst moet oplezen

Ik word wakker zet het nieuws aan. Het eerste wat ik zie is onze grote vriend “John van de heuvel zie je nooit”

1 like

Ik vond dit ook zo ongepast? Er zullen goede redenen zijn dat vd Heuvel zo wordt beveiligd. Dat Peter R de Vries daar eventueel niet voor heeft gekozen, maakt de keuze van vd Heuvel nog niet raar of onterecht
 vond het raar om dat zo te brengen nadat iemand net is neergeschoten. Maar oké.

5 likes

Los van dat het ongepast is, is dit verslag van Ă©Ă©n of andere random figuur die niet eens iets heeft gezien totaal irrelevant. Erger me kapot dat die schreeuwlelijk eindeloos herhaald wordt.

11 likes

Jaa en als hij nou echt dingen gezien heeft ofzo. Maar nee hij heeft Peter begroet en een paar uur later zag hij politie. Thats it

2 likes

Ik was zo blij dat ik vanochtend iig geen pushbericht op m’n telefoon zag met dat ie overleden is. Hoop echt dat ie het haalt en herstelt.

55 likes

Hoop het ook zo! Maar ergens vraag ik me niet af of hij bijv niet al overleden is omdat er geen updates komen, niks :woman_shrugging:
 Alleen kan me ook niet voorstellen dat dat niet uit zou komen. Plus, die updates
 ze zijn ons natuurlijk niks verplicht. Hoop zo op het beste voor hem en zijn familie.

Het eerste wat ik deed vanochtend was kijken of er nieuws was

1 like

Internationaal wordt er nu ook over gesproken

Er vanuit gaande dat ie nog leeft, wat voor updates had je in de loop der nacht nog willen hebben dan? :thinking: Er is gisteravond laat nog gezegd dat ie voor z’n leven vecht, het is nu de ochtend erna, had jij dan nog graag details gehad van wat ze in het ziekenhuis voor 'm aan het doen zijn, of? Dat zou op dat moment toch juist super ongepast/verboden zijn als het ziekenhuis dat met de pers zou delen.

32 likes

Daarbij heeft hij ook gewoon een familie die dit ook moet verwerken. die mensen gaan door een hel.

13 likes

Idd vanuit privacy kunnen ze er niets over zeggen. Weet ook niet aan wie dat zou zijn eigenlijk? Persvoorlichter van de familie oid? Denk dat we niet zo snel nieuws horen verder. Ook om de familie wat rust te gunnen denk ik. We moeten het maar gewoon afwachten

Al die foto’s en filmpjes zijn echt vreselijk. Heb er een paar gezien helaas. Mijn vader is helaas op straat gestorven. Had er niet aan moeten denken dat ik daar via sociale media filmpjes van had gezien. Het beeld wat ik daar zelf van op mn netvlies heb staan is al traumatisch genoeg. Laat staan dat je dat nog overal kunt “tegenkomen” later. Lijkt me echt verschrikkelijk voor de familie

16 likes

Er zijn maar een paar mensen die het recht hebben om updates te geven over zijn toestand en dat zijn zijn naasten. Die hebben echt wel wat anders aan hun hoofd nu. Dus hoe dan ook vind ik het niet gek dat we geen updates krijgen. Zelfs als hij al overleden is, willen ze natuurlijk eerst iedereen die dichtbij hem staat op de hoogte brengen. Het moet al verschrikkelijk zijn geweest dat je via een push notificatie weet dat hij is neergeschoten, laat staan dat je weer zo’n notificatie krijgt met dat hij overleden is.

30 likes

Lijkt mij ook dat zijn dochter die in het buitenland woont misschien eerst naar NL komt en dat die ook tijd met familie en haar vader wilt voor ze meer naar buiten brengen. (Goed of slecht nieuws)

5 likes

Het is ook in het Deense nieuws nu. Kan er met mijn hoofd niet bij ook dat er een journalist is neergeschoten. Eerst al een advocaat
 zijn echt hele heftige praktijken dit.

8 likes

Ik vraag me echt heel erg af uit welke hoek deze aanslag op hem komt. Of dat Holleeder nu in z’n cel al het nieuws zit te volgen met de gedachte dat dit zijn plan was. Of dat Taghi zat te stressen toen bleek dat ze de dader goed in beeld bleken te hebben. Zitten alle kopstukken van de zaken waarbij hij betrokken was trouwens vast?

Wat Taghi betreft, het zou wel passen in het rijtje van mensen rondom Nabil B. Eerst zijn broer, advocaat en nu dan vertrouwenspersoon? Ik hoop echt dat die sukkels die ze opgepakt hebben een beetje snel breken en gaan snitchen.

3 likes

Vond dat ook heel heftig om te zien/horen in de documentaire over de Mocro Maffia (op Videoland). Hoe dat allemaal werkt qua taakverdeling enz. En dat het die gasten gewoonweg niet uitmaakt dat het om een mensenleven gaat blijkbaar. Alles voor het geld. Maar ook als je er eenmaal in zit en je bedenkt je, kom je er bijna nooit meer uit. Daarom zijn die kroongetuigen ook zo belangrijk. Het zit zo in elkaar verweven allemaal. Letterlijk een andere (onder)wereld ofzo. Echt bizar

Disclaimer; is natuurlijk nog niet bekend of dit vanuit hun georganiseerd is

5 likes

Ik zag deze toevallig op Twitter en vond het mooi verwoord:

Echt heel heftig allemaal, kon het gisteren bijna niet geloven.

5 likes