Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Hij is in zijn hoofd/gezicht geschoten…

1 like

Ik ben echt in shock
Zo zielig… ons Peter gvd :cry:

1 like

Nee, dat klopt. Punt is alleen dat het steeds vaker, steeds schaamtelozer en door steeds jongere gastjes gebeurd.

2 likes

Tis toch te bizar voor woorden dat er nog op t nieuws en door politicie enzo gezegd moet worden “Verspreid de beelden niet”.
Ik snap ook niet wat mensen die geen journalist of politie zijn aan die beelden hebben.

7 likes

Er gaan nu zelfs fake screenshots rond waarin zou staan dat de NOS verkondigd dat hij is overleden, hoe fucking ziek om hier sensatie van te maken

Zo’n naar idee dat de onderwereld op deze manier de samenleving kan ontwrichten. Want los van het afgrijselijke persoonlijke drama raakt dit aan zoveel van onze vrijheden (vrije journalistiek, een werkend rechtssysteem). En dat boeit die lui waarschijnlijk niet eens als het platte vergelding en machtsvertoon is ten koste van een mensenleven.

6 likes

Omdat Peter R. presumably in het gezicht geschoten is

Er gaan ook screenshots rond van een snapchatgesprek waarin een “verpleegster” zegt dat hij is overleden. “Kras wel ffe mn naam weg schat”

3 likes

Diegene die bij RTL Nieuws bij het Leidseplein is gezet is ook niet echt goed in dr werk. Heel veel euhm en ja, nee, zei doodgeschoten ipv neergeschoten.

4 likes

Jeetje wat heftig! Vind het zo heftig dat deze mensen gewoon hun werk doen en dan zo aangevallen worden.

het is hartstikke druk, laat nog even goed zien waar het precies is graag

1 like

Ik denk dat het heel goed is als we met dezelfde aangeslagenheid en verbazing blijven reageren op elke aanval op de vrije pers

Of dat nou een journalist is die in Lutjebroek door een tractor in de sloot wordt gereden of een misdaadjournalist die jarenlang bedreigd wordt maar er toch voor kiest zo vrij mogelijk te leven.

Anders accepteren we dat dit “het risico” is. Dan zijn we onze plaats op de press freedom niet waard. Dit is niet te verwachten of normaal.

Dit is schockerend en abnormaal.

36 likes

Jezus lijkt wel een in memoriam dat ze nu bij rtl aan het uitzenden zijn.

7 likes

Er circuleren al beelden dat de verdachte is aangehouden langs de snelweg. Hopelijk klopt dit!

Jeeeeezus serieus

T staat hier net zo goed vol met berichten die zeggen dat ze misselijk zijn door het nieuws
En nogmaals ik reageerde op iets wat soy peor zei, plus we zitten hier op een openbaar forum, ik ben niet omringd door de naasten van die man die er allemaal persoonlijk door geraakt zijn, dat zou idd ongepast zijn ja

8 likes

Jaa ik vond het ook nogal appart.

1 like

Waarom blijf je nou reageren. Dit is al de derde edit die ik krijg. Het boeit me niet, het was niet gepast, het is niet relevant.

Er is een man (mogelijk) stervende, Kim.
laten we ons daar op blijven focussen.

Van heel veel mensen hebben ze die gewoon op de plank liggen. zou me niks verbazen als ze dat ook van Peter R hebben

1 like

afbeelding

Ja dit vind ik ook. Anders schuift voor mijn gevoel de grens steeds verder op van wat we “normaal” vinden.

Menn wat is dit erg zeg :(.

1 like