Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Hahahaha thanks voor deze. Ook echt dat ie biiiijna naar die Mac was gegaan Omg!!!

1 like

Fijn en heel belangrijk dat die mogelijkheid er is om dat te bespreken, dat heb ik destijds niet zo ervaren. De ene docent was inderdaad beter dan de ander, helaas was de hoofddocent in de laatste 2 jaar degene waar ik die aanvaring mee had. Hij weigerde mij ook op afstand te begeleiden toen ik voor mijn afstuderen naar het buitenland ging (wat goedgekeurd was door de academie en waar ik zelfs een beurs van heb gekregen voor de kosten). Ik bewaar ook heel goede herinneringen aan de projecten die ik buiten lestijd om.gemaakt heb, maar de werkbesprekingen en vooral de halfjaarlijkse beoordelingen waren vaak drama.

1 like

Omg ik ben ook een keer met de auto door Oostenrijk gereden. Waarom ben ik niet gebeld voor dit interview?

Snap op zich wel dat dit eng en naar is, maar dit is wel het toppunt van: kennen we een nederlander die daar momenteel verblijft?

8 likes

Oh ik haat dat altijd. Dan is er iets ergs gebeurd in het buitenland, bijvoorbeeld een grote schietpartij of tsunami en dan zeggen ze meteen: er is nog niet bekend of er Nederlanders bij zijn betrokken. Like who cares op dat moment? Nederlandse slachtoffers zijn erger ofzo. Ik snap dat nooit.

2 likes

Oja echt he. “Boeing 978 is neergestort in Moskou. Er zijn 50 doden en vele gewonden. Wij hebben net vernomen dat er ook een Nederlander gewond is geraakt. Het ging om een toerist die zijn vrouw kwam opzoeken na een wereldreis. Hij maakt het nu goed.”

1 like

Ik denk niet per se erger maar wel belangrijker voor eventuele kijkers. Geen Nederlanders betekent ook geen kennissen van jou, mochten ze zich op dat moment in dat gebied bevinden.

4 likes

Die krijgen dat denk ik wel eerder dan de pers te horen (mag ik hopen)

Ik dacht niet echt aan vrienden en familie. Ik mag hopen dat die het inderdaad eerder te horen krijgen, maar de bredere kring eromheen. Als ik er nu over nadenk trouwens dan zullen mijn ouders en overige familie wel ingelicht worden maar die weten echt niet van al mijn vrienden hoe ze die kunnen bereiken dat houdt wel een beetje op bij het proberen bij ouders van vrienden van de basisschool.

Nu het de hele tijd over de Amerikaanse verkiezingen gaat, begint het mij ook te kriebelen voor de Nederlandse verkiezingen. Over minder dan 6 maanden mogen wij weer naar de stembussen!

Ik overweeg om die dag vrijwilligerswerk te doen bij de stembureau of de stemmen te tellen. Lijkt me bijzonder om bij te dragen aan zoiets belangrijks. Iemand dat ook wel eens gedaan?

3 likes

@Luzarl toch?

Ik zou het zelf ook wel eens willen doen, ik ben alleen bang dat ik geen tijd ga hebben

1 like

Ik heb weleens stemmen geteld. Vond dat leuk voor de ervaring maar zou het niet nog een keer doen want je zit de hele tijd op de grond te kutten met die enoooorme formulieren en op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee.

3 likes

En @Keaton dank voor jullie berichten. Ik zou er ook vrij voor moeten nemen. En op het stembureau lijkt me leuker dan tellen. Ben zelf klein en die formulieren zijn gigantisch ja. Had ik ook nog niet echt over nagedacht

Ik ga me denk ik wel aanmelden als stembureaulid. Volgens mij moet je dan ook tellen, maar dat zou ik er wel voor over hebben. Lijkt me echt gezellig om de hele dag daar aan dat bureautje te zitten en mensen te ontvangen haha. Dat lijkt me wel een leuke ervaring, maar gewoon alleen daar komen om te tellen was echt 1 keer en nooit meer.

1 like

Grappig, hier heb ik precies hetzelfde!

Je moet je aanmelden bij de gemeente, heb ik gevonden

Grappig! Ik zag inderdaad dat je het ook gemeentelijk geregeld wordt

Ik denk dat zo’n dag ook heel saai kan zijn, maar het lijkt me wel tof om bij te dragen aan zoiets

1 like

Ja ik, via startpeople, vond het leuk om te doen maar je hebt geen tijd om stil te staan bij dat je de democratie helpt of zo, want het is keihard werken hahah

2 likes

@Falafel ik heb het denk ik ongeveer 5 a 6 keer gedaan. Je kunt je rechtstreeks inschrijven bij de gemeente en in het geval van mijn gemeente kreeg je als stembureaulid (en dan moest je in de avond ook tellen) €170. Voor alleen tellen kreeg je volgens mij €40. Als de stembureaulid bent dan maakt de voorzitter een rooster met de blokken wanneer je er moet zijn. Mocht je voor bijv. de overheid of een school werken dan kan het zo zijn dat je bijzonder verlof krijgt en dan hoef je dus geen regulier verlof te nemen, dit staat wel in je CAO. Als je op een druk stembureau zit dan ben je de hele tijd wel bezig, ik zat ook wel eens op een rustig stembureau en dan kun je een beetje chillen en kletsen met je mede stembureauleden. Meestal waren wij klaar met tellen rond 11 uur in de avond.

1 like

https://www.hln.be/buitenland/bijna-400-arrestaties-tijdens-europese-actie-tegen-kinderhandel-minstens-61-mogelijke-slachtoffers-geidentificeerd~a9ca9375/

Waaaarom is dit geen groter nieuws. Zo goed dat er zoveel arrestaties zijn verricht.

3 likes

Ik heb het beide al eens gedaan, zowel op een stembureau gezeten als stemmen geteld. Is best leuk om een keer te doen, hoor!

1 like