Nieuwe producten in de supermarkt #3 (Deel 1)

ik heb em vandaag op een broodje gegeten. Vond em lekker, klein beetje omelet-achtig maar veel te duur voor 1 zo’n ding.

1 like

Ooh wat stom! Jammer zeg :frowning:

1 like

Ja echt huilen. Collageen en gelatine wordt in zo veel proteïne repen gebruikt, om het lekker zacht te maken. Maar goed liever struggles dan schuld gevoel

1 like

Kwam speciaal in dit topic om dit te delen. Ze hebben dezelfde verspakketten als ‘nieuw’ item in het assortiment, maar dan meer dan 1 euro duurder!! Dat is gewoon een prijsstijging van 25%!

10 likes

Ik heb de nieuwe meesterbaksels van Verkade geprobeerd:

Idee is goed, uitvoering minder. Chocola en speculaas klinkt als een droom, maar in dit koekje werkte het niet. Er zit een kunstmatig bijsmaakje aan, vrij overheersend. Kan het niet goed thuisbrengen. Deze koop ik niet opnieuw. 4,5/10

Van deze had ik minder hoge verwachtingen, en toch was deze de lekkerste van de 2. Niet superbijzonder, maar wel lekker. Duidelijk appel/kaneel, en best een dooreetkoekje. 7,5/10

7 likes

3 Appies bijlangs geweest, maar niet de nieuwe vegaproducten gevonden😔

Wat deze knieperd doet is het recept bij de productomschrijving bekijken op de website en dan los de ingrediënten kopen. 1x een potje currypasta aanschaffen en dan kan je meerdere keren curry maken. Oh en wat ik ook heel lekker is: de bloemkool apart roosteren in de oven met wat kurkuma, komijn, peper en zout(met wat olie). Dan wordt de bloemkool echt knapperig op sommige plekjes.:drooling_face: Die leg ik dan bovenop de curry.

1 like

Bij de Lidl in Griekenland, geen idee of ze het in NL ook hebben. Vind het heel lekker!

7 likes

Zo te zien is dit marsepeincake? In NL ken ik het niet, in Duitsland hebben ze dit wel, van het merk Bahlsen.

1 like

Welke currypasta gebruik je? Koop dat pakket namelijk juist vanwege de pasta, en heb nog niet een goede vervanger kunnen vinden. De rest kun je uiteraard makkelijk zelf los kopen. Ik maak er overigens vaak een vega gerecht van en doe er nog extra bloemkool en paprika bij.

Maar ben je dan uiteindelijk echt goedkoper uit? Ik heb juist altijd het idee dat die pakketten best voordelig zijn. Zitten vaak dingen in zoals die afgepast zijn, zoals verse kruiden, één wortel, één sinaasappel die je anders in een grootverpakking moet kopen. En dan kan je in theorie de rest van de kruiden/wortels/sinaasappels natuurlijk weer voor iets anders gebruiken, maar ik merk dat ik het dan vaak weggooi omdat ik het dan toch niet eet. Vind daarom soms die pakketten wel ideaal, je hebt een gezonde maaltijd voor 3 of 4 euro nog wat (oude prijs dus wel blijkbaar) voor 2-3 personen. Persoonlijk krijg ik het vaak niet voor elkaar om veel voordeliger te koken.

5 likes

Ja, heb het ook nog nooit eerder gezien.

Ik gebruik Patak’s Indiase Currypasta. Zal niet op kunnen tegen helemaal zelf maken, maar vind m best prima.

Als je de restjes niet gebruikt, zal je misschien met het pakket goedkoper uit zijn. Bij ons komt het altijd wel op eigenlijk. Van overgebleven groenten maak ik vaak soep of pastasaus en dat vries ik dan weer in. Bij dit currygerecht gebruik ik meestal een gewone bloemkool, dan kan je er echt wel 2x van eten met twee personen.

Als je dat duurdere verspakket zonder afbeelding aanklikt staat er wel dat het gesneden groente bevat, zou dat voor het prijsverschil zorgen? Wel behoorlijk verschil dan.
En sowieso vind ik de groentes snijden juist het leuke aan zo’n verspakket haha

Ik vind die bij vlagen heel lekker. In Duitsland hebben ze meer smaken supermarktcake (hazelnoot, chocolade, citroen en soms ook seizoenssmaken of Baileys). Ik neem er regelmatig eentje mee voor als ik visite verwacht en geen zin heb om te bakken. Nu al maanden niet gegeten ivm Corona, maar de volgende keer neem ik er weer eentje mee. :smiley:

2 likes

Edit: oeps, was al gedeeld door iemand anders.

1 like

Ik zie eigenlijk geen nieuwe smaken? Die waren er allebei al voorgaande jaren.

Edit:
Mss de vega noten, de puur orange en double
Coconut? Rest ken ik wel volgens mij.

1 like

Heb me er toen niet in verdiept haha; dus voor mij nieuw :laughing:

Ooo, ja omdat je zei ‘best wel wat nieuwe smaken!’.

Ik heb trouwens wel de double coconut op van de Peppernutswinkel, en die vond ik (en mijn familie) echt lekker.

1 like