Nederlands vs. Vlaams

Je hebt echt een superaangename stem, @trompeloeil ! :heart_eyes:

1 like

Hatsikideeeeeee

Haha vet leuk

6 likes

Haha vet goed! Ik vind het echt wel Nederlands klinken!

Ik ben vorig jaar op vakantie geweest met een aantal Belgen en als die ons nadeden gingen ze ook heel chique en bekakt praten haha. Als ik een Belg nadoe, zeg ik ook alleen maar “allee” en “amai”. :see_no_evil::rofl:

3 likes

Misschien een stomme vraag hoor, maar gisteren tijdens Temptation Island vroeg ik me af of ze in België het Nederlands ondertitelen (zoals ze bij ons bij de Belgen doen) :sweat_smile:

1 like

Ik denk dat ze bij ons gewoon iedereen ondertitelen? Begin nu zelf te twijfelen haha

@trompeloeil ben jij een insta blogger/influencer met Franse accountnaam? Je stem komt me zó bekend voor. Hier hoef je trouwens niet op te antwoorden als je niet wil.

Kreeg jij bij jouw audio ook de opmerking dat je zacht praat en lieve/mooie stem hebt? Want ik kan me moeilijk voorstellen dat Nederlanders ons (w-vl) ook lief vinden praten :sweat_smile: (eigen kweek present)

2 likes

Hahahhha love de spraakmemo’s

Dat is ook geen overbodige luxe als ik het zo hoor :joy: Hoewel ik het wel steeds beter versta naarmate het filmpje langer duurt.

@slurfhondje Oh ja? :joy:

1 like

Vanaf de voice over? :joy:

3 likes

Nee niet eens :joy:

1 like

Uw stem <3

1 like

Als ik een Nederlander na doe, ga ik niet de chique toer op hoor. Dan is het flodder-style asjemenoouuuu sodemieter op joh. :sweat_smile:

4 likes

Haha nee, zeker geen influencer! Ik ga je even pm’en want ben wel benieuwd nu op wie je me vindt lijken :slight_smile:

1 like

Haha dat moment dat je struikelde over geheugen! Ik wist wel dat West-Vlamingen ja op andere manieren zeggen maar niet dat dat echt een vervoeging is, zo leer je nog eens iets :grin:

1 like

Een pleister = ne plakker :biggrin:

3 likes

Botinne = soort wandelschoenen, waar je mee op trektocht zou gaan oid
Ik verstaan er geen kneit van = ik versta er
niets van
Sjoemelen
Een west-vlaamse vriend van me noemt zijn jas altijd zijn ‘veste’, vind ik echt leuk klinken

Tatta’s is zo’n NL woord wat aan het overwaaien is naar België denkik? Ik betrap mezelf soms dat ik het wel eens gebruik vnl in de zin van rijke tatta haha

1 like

Wij verwezen wel naar ‘holland 1, 2 of 3’ als het ging over de Nl zenders die we konden ontvangen vroeger. Op NL3 had je soms ook kinderprogramma’s toch? Keek ik wel eens als het koers was op ketnet. Villa achterwerk heette dat, maar snapte de humor toen niet echt

1 like

Misschien een begin van FF-podcast? Je hebt een mega fijne stem en ik was helemaal geboeid door de uitleg, leuk weetje!

5 likes

Maar hoe werkt dat vervoegen dan? Heb je voor elke persoon dan een soort vervoeging? Snap het niet helemaal denk ik :thinking:

1 like

Franse rrrrrr

1 like