Naam geven zonder ‘schaamte’

Ik vind die naam ook mooi. Maar ken inderdaad een Hugo uit het oosten en toen ik daar nog woonde was het inderdaad steeds: heey hugoooo
Moet nu ook aan het drankje denken bij Hugo.

Ik vind Amerikaanse namen Met een Y heel tof, zoals Hailey, Holly, Molly, maar in Nederland niet mooi.

Maar ik ben ook wel van de populaire Nederlandse namen mocht het ooit nodig zijn.

Ik vind Mae prachtig! Als er ooit nog een kindje komt en het wordt een meisje gaat ze Rae heten

2 likes

Love Caleb. Maar wil niet dat het halfgaar gaylep wordt uitgesproken.

1 like

Of kaalep. I feel your pain

1 like

Ik vind sommige plaatsnamen ook best mooi als naam. Maar ik zou dan bang zijn dan mensen gaan vragen “is X verwerkt in plaats Y”? :upside_down_face:

1 like

Rae / Ree stond ook op mijn lijstje! Maar toen moest mijn man heel hard lachen en zei “hahaha ja en als je het dan verkleind is het reetje! Hey lekker reetje kom eens hier!” :unamused:

Ik vind Poppy voor een meisje ook heel erg leuk, maar zelfde als wat @Meghan zegt; niet hier in Nederland.

3 likes

Ik heb Isis altijd een hele mooie naam gevonden. Misschien in de toekomst staat wel mooi bij mijn dochter haar naam!

1 like

Ja zou je dit echt nog doen?

Ja ik weet niet, ik zal altijd de link met IS blijven leggen en ik denk veel anderen ook. Zou dat niet zo goed aandurven.

1 like

Nou de ISIS heet natuurlijk tegenwoordig de IS. Misschien als we een paar jaar verder zijn dat de link niet keer zo gelegd word.

Zo jammer want ik vind het echt een prachtige naam!

Mijn dochter heb ik express niet zo genoemd omdat ik het toen ook een heftige link vond.

1 like

Ik vind Rhoda echt prachtig, alleen heb ik al meerdere Rhodé’s dichtbij me staan.

1 like

Er zit hier iemand die zo heet haha

1 like

Ik ben naar m’n oma vernoemd en die is pas op m’n 28e overleden. Het kan :stuck_out_tongue:

Mina vind ik ook best een leuke naam, maar dan krijg je al snel Jezus Mina :sweat_smile:

2 likes

Dolle mina!

2 likes

Hahaha, kan ook positief zijn :laughing:

Mijn zoontje is ook vernoemd naar mijn nog levende opa. Juist leuk toch?! Hij was zo enorm vereerd toen hij dat hoorde. Alleen daarom al zou ik het zo weer doen!

3 likes

Mijn nichtje is vernoemd naar haar toen nog levende overgrootoma. Wel haar tweede naam, ze was ook enorm vereerd.

Ik wil mijn tweede naam als voornaam geven maar mijn vriend vindt het niks.