Naam geven zonder ‘schaamte’

Ragnar vind ik tof haha

1 like

Ik wil later als ik een jongentje krijg hem Cosmo noemen.

2 likes

Maximiliaan voor een jongen. Echt een geweldige naam.

3 likes

Hahaahaha nee. Cosmo meer van Cosmos (wereld in het grieks)

2 likes

Tony voor een meisje, maar voelt nog zo erg in NL als een jongensnaam

2 likes

Dit vind ik leuk!

De namen die wij onze kinderen hebben gegeven zijn ook niet voorkomend in NL. Dat heeft ook weer te maken met de achtergrond van mijn man, maar als we op vakantie in NL zijn worden we raar aangekeken erop.

Als we een dochter hadden gekregen was haar naam Lesedi Rose geworden

2 likes

Ik vind Fyra ook wel een mooie naam, maar ik wil niet dat mijn potentiële toekomstige dochter denkt dat ze een mislukkeling is.

10 likes

Ik hab vroeger een meisje op de basisschool dat Grace Melody heette. Niet alleen Grace, nee, GRACE MELODY.

Daphne op zn Engels
Alfie maar zo heette de hond van mn ouders vroeger
Inez
Cato
Mateo

Toevallig, ik wilde net posten dat ik Grace een mooie naam vind. Maar mijn vader zou dat echt niet normaal uit kunnen spreken dus laat maar.
Sowieso bij veel namen denk ik nehh wordt raar als m’n pa het uitspreekt :’) Man die totaal geen Engels of iets kan en hij zal de enige niet zijn.

1 like

Adeline, op z’n Nederlands uitgesproken. En Constance, maar zo heet een heel stom mens dat ik ken.

En Huug/Huig voor een jongen.

De kids moeten wel zonder problemen op hockey kunnen.

Ooo, ik dacht aan Cosmo van Cosmo Kramer (Seinfeld!). Was al aan het fangirlen.

3 likes

Inez / Inés en Mateo staan op mijn serieuze lijstje! Mijn vriend vindt Mateo alleen een opa naam :weary:.

Één van onze kindjes is ook vernoemd naar een grootouder, dus kan gewoon! Die grootouder vindt het alleen maar superleuk en is ontzettend fier.

1 like

Klopt, maar ik ben een treinengekkie en mijn omgeving bestaat bijna alleen maar uit andere treinengekkies! Dus dan wordt het alweer iets ongemakkelijker.

1 like

@bee ja ik vind ze ook zó mooi maar wij zijn beide oer Hollands dus dan vind ik het toch een beetje gekkig

2 likes

Zo benieuwd hoe jullie kindje heet!

Isaac

1 like

Bij Mateo denk ik aan Jane the Virgin. Voordat ik dat keek had ik zijn naam nooit voorbij horen komen en nu hoor ik die naam echt veel haha.

8 likes

Ah ik heb een Ronja! En zou als we nog een 3e meisje zouden krijgen de naam Alba mooi vinden. Maar ik wil geen 3e dus nu bewaar ik die naam voor als we een kat nemen haha!

2 likes