Naam geven zonder ‘schaamte’

Summer is leuk!!

1 like

Jip.

Omdat dit mijn meest favoriete jongensnaam is. Maar mijn vriend vindt het echt een verschrikkelijke naam. :sob:

Hij vindt Delano een mooie naam. Oh god… Hoe gaan we ooit een naam vinden voor eventuele kinderen in de toekomst. Ik vrees nu al voor de discussies. Maar hoe dan ook dat ik eerder mijn zin krijg qua namensmaak dan hij.

6 likes

Dat ligt wel erg uit elkaar idd.

Of compromis: Jipano of Del
:stuck_out_tongue_winking_eye:

21 likes

Jonah
Babs
Elif

Iemand die ik ken haar kind heet ook Seth, maar hoe spreek je dat uit? In Nederland wordt dat dan toch “Setttt”, niemand gaat die slis tussen z’n tanden doen.

Ik zeg zelf wel Seth met een soort slis omdat je die H een beetje uitspreekt.

Sierra Nevada
Mijn man hield me tegen…

4 likes

Wolf (love deze naam met Australisch accent) en Blake (bleekmiddel associatie)

Jouw associatie met Blake doet me herinneren dat ik als kind de meisjesnaam Brook echt FANTASTISCH vond. Ik besefte ook pas jaaaren later dat het “Broek” is??? :woman_shrugging:

2 likes

Wolf hoor je tegenwoordig wel vaker, kan prima als je het mooi vindt :slight_smile:

Ik vind Fainne prachtig, Niamh, Erin, Liadan en andere Iers-geïnspireerde namen.

1 like

Ik vind Wolf ook zo leuk :tired_face: Maar iedereen aan wie ik dat vertel vind het vreselijk!

4 likes

Had ik ook op mijn lijsje. Man vindt het een naam voor herdershonden en claimt er wel 5 te kennen met deze naam.

Ik zei tegen mijn man dat het jammer is dat we geen kinderen willen, want dan hadden we onze dochter Valkyrie kunnen noemen. Hij was het ermee eens. :upside_down_face:

1 like

Ik vind Hugo een hele mooie naam maar hier in het oosten van het land wordt dat “Hugooooooo” en dat is toch weer wat minder.

Dexter vind ik nog steeds een coole naam voor een jongetje :joy:

2 likes

Ja, en 17 paarden.

1 like

Summer en korte brooke. :laughing:

18 likes

Ik hou zo van namen die in mijn ogen hockeykak zijn:

Madelein
Willemijn
Jozefien
Margaux
Rixt

Benjamin
Jonathan
Silvester

Edit: dochter heeft een naam uit bovenste rijtje en meer kids komen er niet. Als het aan m’n man lag hadden we Luke en Leia gehad.

5 likes

Ik ben bijna in staat mijn eerstgeboren zoon een naam te geven uit de Griekse mythologie zoals Apollo. Dan kan het nog Appie worden of Pol als het een bazig ventje blijkt te zijn.

8 likes

Artemis :heart:

3 likes