Moord- en vermissingstopic

Thanks voor de leestip! En wat sneu hoe die pleegfamilie soms over haar praat zeg…

Ik vond het ook interessant om te lezen en een triest verhaal.

Wat een enorm zielig verhaal en wat vreselijk dat ze de dader nooit hebben kunnen pakken en bestraffen! Arm meisje.

En Lisette Vroege, ook zo’n verhaal

Zo bizar zulke verhalen

7 likes

Zoek vooral ook nog even terug op de blog, de schrijver heeft een nieuwe theorie over dat ze slachtoffer is geworden van orgaanhandel.

(Voor de mensen die het zoeken - het is het tweede artikel op de homepage).

Toen ik begon te lezen geloofde ik er niks van, maar er worden toch wel wat goede argumenten gegeven. Frustrerend dat je gewoon niet weet hoe het nu zit…

Weet iemand of er een website is waarop dit soort (Nederlandse) cold cases verzameld staan?

1 like

Oké hebben jullie ooit gehoord van murderpedia? Ik kan echt verzeild raken in de verhalen die daar opstaan. Vaak als ik iets voer een ouder moordzaak lees ga ik ook even daarop kijken of er iets staat over de moordenaar. Ontzettend interessant vind ik :joy:

6 likes

Oh super interessant, dankjewel voor de tip! Heb ik de komende maanden in de trein geen leven meer haha

1 like

Hahaha thank youu

Deze zaak is ook zo treurig

https://www.gelderlander.nl/doetinchem/cold-case-pop-op-het-ijs-bleek-dode-baby-sem-uit-doetinchem~a20b71ae/

Jeetje wat heftig inderdaad. :cry:

Zo bizar. Waarom wil dat pleeggezin ook zo graag vertellen dat ze ‘lelijk’ is. Wat heeft dat er mee te maken?

2 likes

De koffer met het lijk erin die in Amsterdam is gevonden vind ik ook erg bijzonder en vreemd. Ben benieuwd wat daar uit komt.

1 like

(ik ontdek dit topic ook eens)

Wat een bizar verhaal. Ik vind het zo ontzettend bizar om te beseffen dat er dus bijna 30 jaar later nog steeds geen antwoorden zijn.

Ik was gisteravond verzeild geraakt op de wikipedia pagina van Ted Bundy, dat was ook erg naar om te lezen. Voelde me in bed onder m’n dekens gewoon bijna onveilig.

1 like

Er is nu op netflix een hele interessante docu over Ted Bundy! Volgensmij heet hij de Ted bundy tapes. Echt een aanrader.

6 likes

Wat heftig ja :frowning: Zie onder dat artikel staan dat een moord bij mij in het dorp 8 jaar geleden inmiddels ook een cold case is, gek idee. Kan me dat ook nog heel goed herinneren, was vlak bij mijn huis. Wel wat minder mysterieus (was een roofoverval) maar krijg er toch weer rillingen van.

1 like

30 jaar? 5 jaar :stuck_out_tongue:

1 like

Oh, ik zie dat ik omslachtig gereageerd heb ;p ik bedoelde het verhaal van Willeke Dost van het bericht waar Pepernoot op gereageerd heeft. Dat is wel 30 jaar geleden!

1 like

Ik heb laatst op m’n werk de coldcase kalender eens door gelezen. Zitten ook aparte en heftige dingen tussen. Gelukkig zijn er al wel resultaten geweest door die kalender. Er is sowieso al één zaak daardoor opgelost.

Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Ik ontdekte het net pas want er komt blijkbaar een tv serie over. Korte samenvatting: 9 Russische skiërs raakten vermist tijdens een tocht en werden later allemaal dood teruggevonden. Maar sommigen van hen hadden geen kleren meer aan, iemand had geen tong meer en er werd radioactiviteit gemeten. Ook werd het gebied waar ze gevonden waren jaren afgesloten. Er zijn allemaal complottheorieën over buitenaardse wezens waar ik zelf niet zo in geloof maar vind het wel een heel vreemd verhaal.

11 likes