Moord- en vermissingstopic

Ik snap wel wat je bedoelt denk ik hoor!

Vooropgesteld dat het natuurlijk altijd en in elke situatie vreselijk en gruwelijk is en zonde, zijn er ook aspecten die je bij een ander, in een andere situatie sympathiek zou vinden, zoals bijvoorbeeld graag in de natuur zijn, etc. Dat het dan net even moeite kostomdat te rijmeninje hoofd.

Dat zou danmakkelijker gaan als je het over iemand hebt die van jongs af aan een overduidelijke psychopaat is aan wie alles onmenselijk is. Ookal is dit natuurlijk veel zeldzamer.

Bijvoorbeeld als een zware crimineeleen jonge puppy heeft ofzo en daarh eel liefdevol mee omgaat, dat is even gek in je hoofd om een plek te geven, als dit enigszins duidelijk is.

Maar misschien was dit helemaal nietwat je bedoelt haha

Edit: disclaimer: ik bedoel dit in zijn algemeenheid en niet per se met betrekking op Jose B.

8 likes

Dat klopt
 De tijd zal het leren. Er komen zo veel feitjes en observaties voorbij in uiteenlopende bronnen. En dan komt er zo’n fout, ongeduldig Telegraaf-persoon in mij naar boven die snel een beeld wil vormen terwijl het mij eigenlijk niets aangaat. Ik ben er te veel mee bezig geweest de afgelopen dagen.

2 likes

Amen! Fijn dat jij dit doet, want ik had me eraan willen wagen maar ik zou dit zeker minder goed hebben gedaan dan jij.

2 likes

@EllaFitzgerald ja, dat vind ik inderdaad moeilijk.

(Edit: hier laat ik het maar bij :blush:)

@HvO ja dat klopt, ‘in je hoofd’, maar zodra je alles daarvan deelt, wordt het Telegraaf-achtig. :sweat_smile:

1 like

Die man van De Spaanse Retraite joh, krijg er nog steeds kippenvel van, ontzettend goed zeg.

1 like
1 like

vanuit juridisch oogpunt een interessante zaak.

hoop voor de ouders dat ze antwoorden krijgen.

1 like

Ik vraag mij ook wel af hoe de dader aan Nicky is gekomen. Is Nicky naar de wc gegaan, uit de tent gehaald, was ie gaan dwalen en is de dader hem toevallig tegengekomen.

3 likes

Vind het zo heftig dat er helemaal in het spaans bijstaat wie wat hoe waar enzo. Vooral moord en sexueel misbruik van een 11 jarig jongentje staat er zo cru. Misschien omdat wij hem “kennen” als Nicky.

1 like

Wat gebeurd er eigenlijk met het DNA van de mensen die vrijwillig hebben meegedaan aan een verwantschapsonderzoek? Wordt dat vernietigd zodra je geen match blijkt te zijn? Of sta je dan forever in de databank?

Nee wordt getest en daarna vernietigen ze het materiaal meteen!

1 like

Eh
 de advocaat van Jos B pleitte voor vrijlating van hem. Hij zou dan vrijwillig naar Nederland gaan
Gelooft hij het zelf??

3 likes

Ik denk dat Jos B. meer dan voldoet aan de definitie van vluchtgevaar.

3 likes

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/jos-b-was-voorbereid-op-vlucht-hij-zag-zijn-aanhouding-niet-aankomen

1 like

Oh jeetje, nu ik dit lees ben ik bang dat hij niet gaat praten.

Hoezo ben je bang door dit bericht dat ie niet gaat praten? Niet dat ik perse denk dat ie gaat praten. Maar het was vanaf het begin toch bekend dat ie op de vlucht was ?

Ja klopt, maar het wordt door dit bericht weer zo duidelijk dat hij zijn vlucht echt tot in de puntjes heeft voorbereid, dat ik denk dat hij echt totaal geen verantwoordelijkheid neemt en geen openheid van zaken gaat geven.

1 like

1 like

Je maakt al gebruik van je proefabbo? Haha

12 likes

Ja maar tot nu toe werkt hij gewoon mee aan zijn arrest, uitlevering aan Nederland. Dus hopen dat hij straks zijn mond opentrekt en zijn verhaal doet aan politie en ouders van Nicky.