Eens. Denk dat dit echt alles behalve een gelopen race is hoor.
Wow, dat bedoel ik niet, alleen dat het verhaal niet in steen staat wat betreft zijn veroordeling als
dader en dat er al een verdediging is. Sorry, als ik iemand beledigd hebā¦
Zeker Peter Plasman? Die houdt wel van een beetje media aandacht
Nope, ene Christian Van Dijk!
Sorry het kwam op mij over alsof je het slecht vond dat iemand hem wilde verdedigen.
Ik vind het persoonlijk allemaal maar dubbel. Zelden zoān grote trial by media gezien terwijl ik zeker weet dat de meeste mensen die zo hard schreeuwen (niet hier maar op fb en dergelijke) zich niet eens echt verdiept hebben in de zaak.
Maakt niet uit, ik begrijp waarom je dat dacht! Ik las dat de advocaat al noemde dat er andere DNA-sporen zijn gevonden, dus er zijn al invalshoeken die kunnen worden gebruikt om onschuld te pleiten.
Dat hoorde ik in het journaal vanhalf 12 zojuist!
Ja en als je dat laatste in het oog houd dan weet je dat iemand dus verdachte is. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat de dader gepakt en berecht wordt, maar je kunt gewoon nog niet weten of dit hem is. En als het wel zo is vraag ik me alsnog af of alles bewezen kan worden en er gerechtigheid komt, maar dat is misschien mijn persoonlijke wantrouwen.
Hoe werkt dat? Moet je je daar voor aanmelden als advocaat? Sorry random vraag maar ben gewoon benieuwd hoe zoiets gaat.
De eerste advocaat voor Jos Brech heeft zich al gemeld. Het is de Utrechtse strafpleiter Christian van Dijk. Hij laat op Twitter weten dat Brech hem mag bellen voor de verdediging. āEr zijn DNA-sporen van meer mensen aangetroffen op het lijk van Verstappenā, schrijft de strafpleiter
Aldus het AD.
dit hebben ze al in de persconferentieook gezegd meen ik me teherinneren!
Ja dat las ik ook maar wie kiest nou uiteindelijk de advocaat uit? Jos zelf? Er zullen vast meerdere advocaten reageren komt er dan een selectie haha geen idee.
Vandaar ook dat het DNA-verwantschapsonderzoek nogdoorgaat
Lijkt me een keuze van de verdachte ja, maar zou het niet zeker weten. Iemand hier meer verstand van?
Ja normaal gesproken kun je gewoon een advocaat inhuren. Als je in aanmerking komt voor een pro deo advocaat krijg je er een toegewezen.
@Tsundoku
Ja zo brengen ze het inderdaad wel ja, maar dat vind ik juist twijfelachtig. Ik wil heus niet beweren dat hij onschuldig is overigens, maar wij kunnen dat gewoon niet weten op dit moment.
Nee vind ik ook niet gek hoor!
Ik denk dat de politie meer tegen hem heeft dan wij weten. Naam en foto bekendmaken doen ze toch niet als ze geen heel sterke zaak hebben lijkt mij
Denk dat hij het zelf kiest, daar heb je recht op. Staat me vaag iets van bij dat je advies kan krijgen daarin?
Voor zoān advocaat levert deze zaak veel media-aandacht op en daarmee ook veel toekomstige zaken, dus ik snap dat hij zich meldt
Zelfs in zaken waarin ik dan het idee heb dat alles er op wijst dat iemand het gedaan heeft acht de rechter het soms (in hoger beroep) niet bewezen en gaat een verdachte vrijuit of krijgt in elk geval niet opgelegd wat het OM eiste. Anderzijds heb ik ook wel eens gehoord dat een rechter in hoger beroep toch mee gaat met de bewijsvoering van het OM.
Ik denk dat de politie in dit geval wel een flink dossier heeft. Zo snel zullen ze met deze zaak niet naar de rechter rennen nu dat dit soort hun laatste kans is. Iemand hier zei ook dat DNA niet genoeg is, maar daarnaast heeft de verdachte geen waterdicht alibi, heeft hij niet meegewerkt aan het onderzoek, heeft hij aantoonbaar gelogen tijdens verhoor (hij zei volgens mij dat hij Nicky nooit gezien heeft terwijl dat dus duidelijk wel zo is gezien zijn DNA op het lichaam gevonden is). En ik hoop dat de politie nog wat kan toevoegen aan dat lijstje
Tipgever opgelucht
De Telegraaf heeft de tipgever gesproken, een 46-jarige Nederlander die anoniem wil blijven. In de krant zegt hij dat hij Brech meerdere keren heeft gesproken. āHij zat in een tentje in het bos, vlak bij een huis dat al jaren wordt bezocht door meerdere mensen. Het is een soort commune, waar ik zelf ook lange tijd heb gewoond.ā
De tipgever zegt dat Brech er netjes uit zag en niet verwilderd was, maar dat hij een naar gevoel kreeg toen het opsporingsbericht over hem naar buiten kwam. āIk ben heel erg opgelucht dat hij nu is gepakt.ā