Moord- en vermissingstopic

Haha in de kraag gevat. Leuk verwoord

Oh en Jos hopelijk ga jij instemmen met uitlevering! :angry:

1 like

in een veld in de kraag gevat. hahah! Niet echt boskraftig hoor

6 likes

Is Nicky seksueel misbruikt?
Ook dat is onduidelijk. Uit onderzoek na zijn dood blijkt dat er mogelijk sprake was van seksueel misbruik. Maar keiharde bewijzen ontbreken. Zeer opvallend was zijn kleding. Toen Nicky dood werd gevonden droeg hij een rode pyjamabroek binnenstebuiten en een blauwe onderbroek, binnenstebuiten en achterstevoren. Forensische onderzoekers denken dat er mogelijk sprake was van penetratie en dus van misbruik.

Lees ik net in een artikel. Ik vraag me wel af hoe het komt dat er zo weinig sporen zijn.

Maar zeggen ze echt dat ze het niet weten? Of wordt het niet gedeeld omdat het slachtoffer minderjarig is?

Dat vind ik namelijk ook het gruwelijke bij bv de moord op Anne Faber, omdat zij meerderjarig is, zijn alle details die in de rechtszaak worden behandeld (die voor de veroordeling natuurlijk wel van belang zijn), openbaar. Bij minderjarigen is dit niet openbaar. Wellicht heeft het daar iets mee te maken?

De patholoog anatoom kan de doodsoorzaak min of meer toch gewoon vaststellen?

1 like

Ik snap die foto (links) niet die Peter post en nu in elk artikel hierover wordt overgenomen?

1 like

Was een vergissing is zijn dochter

Oh haha lees nu die nieuwe tweet inderdaad. Had even door moeten scrollen :’) Wel stom dat al het nieuws het klakkeloos overneemt

1 like

@Annie

Ja ze zeggen dat de doodsoorzaak nooit is kunnen worden vastgesteld en ook niet of ie seksueel misbruikt is. Ze weten zelfs niet de exacte tijd van overlijden. Dit komt omdat ze niet genoeg sporen hebben kunnen vastellen. De techniek was toen ook nog niet zoals het nu is natuurlijk. En het was ook heel warm die dag dus dat maakt het ook lastiger. Er zaten al maden op het lichaam toen het werd gevonden.

1 like

Ik ben trouwens ook benieuwd of deze media-aandacht nog van invloed gaat zijn op de aanklacht. Soms hoor je dat toch? Dat er strafvermindering is omdat de media 'm al veroordeeld heeft.

Aan de andere kant was dit opsporingsbericht wel noodzakelijk. Bovendien hoop ik dat hij bij schuldig aan moord sowieso de komende 30 jaar niet vrij komt…

2 likes

Peter R zei bij Hart van NL van wel.

1 like

@HvO ik bedoel idd niet per se het opsporingsbericht, maar wel de media-aandacht die daar omheen is ontstaan.

Daartegenover staat natuurlijk wel ( als hij de dader is) dat ie 20 jaar heeft gezwegen, gevlucht is etc. Niks van spijt dus

5 likes

“De tip die de politie in Spanje naar Jos Brech heeft geleid, kwam van iemand die een foto van de verdachte in de zaak-Nicky Verstappen in de media had gezien.”

Zo het is dus een Telegraaflezer die hem herkend heeft? Nu ben ik normaal fervent Telegraafbasher maar FIJN dat die krant bestaat nou zeg :open_mouth:

1 like

Wow, wie had dat verwacht zo snel! Hopelijk komen er nu eindelijk de antwoorden waar de familie zo lang op heeft gewacht

Waar lees je dat?

Zo fijn dat dit jullie allemaal zo aangaat. Ik probeerde er net met huisgenoten over te praten maar de meeste hadden er nog niet/weinig over gehoord. Mn vriend zegt dat ik de enige ben die er zo mee bezig is, heel fijn dus dat jullie er wel mee bezig zijn

10 likes

Nou ik ben eerder cynisch over wat er nu gaat volgen. Hij is verdachte maar iedereen doet alsof hij al voor levenslang achter de tralies zit. Ik heb er een hard hoofd in dat dat gaat gebeuren.

10 likes

Er heeft zich al een advocaat gemeld die hem wil verdedigen (bron: ad.nl). Dus dat wordt nog wat ja…

Bij Jasper S. (?) zijn bij de rechtzaak ook geluidsopnames openbaar gemaakt toch? Weet iemand waarom/gebeurt dat altijd?

Ja natuurlijk krijgt hij een advocaat die hem gaat verdedigen. *aangepast

12 likes