Hmm ja maar ze hebben hem als verdachte bestempeld en niet als dader vandaar. Ja ik kan me niet voorstellen dat ze hem niks kunnen opleggen
Ik hoop maar dat ie gaat praten. Anders ben ik bang dat dit misschien in hoger beroep geen stand houdt.
Gezien zijn verleden zou misbruik wel een mogelijk zijn helaas. Ze hebben indd nooit bekend gemaakt hoe hij overleden is.
Oh ja zou kunnen, ik heb er 0 verstand van verder
Omdat ze het niet weten. Er zijn ook alleen maar vermoedens van seksueel misbruik.
hier ben ik ook zo bang voor.
Ben ik ook benieuwd naar!! Hoe hij gevonden is
Ik denk dat ze wel weten ( politie) wat er gebeurd is. De samenleving niet.
dit denk ik inderdaad ook. de politie weet altijd meerdanwij!
@flwhrs Hmm denk je met een 100 procent match? Bij de persconferentie vroeg een journalist hoe ze dan wisten dat hij ook daadwerkelijk hier iets mee te maken hebt, want ja DNA kan natuurlijk op meerdere manieren daar terecht komen en dat de chef toen iets zei ‘ja door het specifieke dna wat we aan troffen’ oid, ik weet niet meer de precieze bewoording, maar op mij kwam dat over alsof ze iets van sperma hadden gevonden maar zij dat niet op die manier wilde zeggen. maar misschien zit ik er helemaal naast?
Jos Brech zocht online Spaanse dorpjes
Updated 2 min geleden
5 min geleden in BINNENLAND
TILBURG - De 55-jarige Jos Brech, verdacht van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen, heeft rond de periode van zijn verdwijning specifiek gezocht naar verlaten dorpjes in het noorden van Spanje.
Bushcraft Basecamp "The Old Crow”. De man die wordt verdacht van betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen, Jos Brech, verbleef in het kamp in de Vogezen, middenin een bos, waarvan hij beheerder was.
Dat vertelt zijn voormalige bushcraft-collega Johan Mees uit Den Bosch tegen het Brabants Dagblad.
„Dat hij in Spanje is aangehouden, verbaast mij dus niets.”
Maar waarom zouden ze dat in 20 jaar nooit naar buiten hebben gebracht en stellig zeggen dat ze het niet weten ipv zeggen we gaan het niet delen. Vaak wordt de doodsoorzaak wel bekend gemaakt. Ik hoop vooral dat ze het wel weten want dat maakt het al weer iets makkelijker.
Ik denk overigens dat als de politie niet zeer zeker van de zaak was, zij dit nooit op deze manier naar buiten hadden gebracht (met foto etc.)
Het zou kunnen daarom hoop ik dat de politie meer informatie heeft dan wij. Maar alleen DNA is meestal niet genoeg. Daarnaast is het natuurlijk de rechter die hier uiteindelijk over bepaalt en die hebben wel een andere blik op bewijsmateriaal dan de politie.
Serieus? Peter R. de Vries en deze zaak zijn de afgelopen 20 jaar onlosmakelijk verbonden geweest. Hij heeft er ook voor gezorgd dat het 20 jaar lang in de belangstelling van niet alleen het publiek maar ook van de politie bleef/terug kwam steeds weer. Hij zorgde ervoor dat men ermee bezig bleef, los van alle eigen onderzoeken die ie ernaar heeft gedaan en de ontelbare uitzendingen die ie eraan besteed heeft in de loop der jaren. Daarnaast ook altijd de familie bij blijven staan, dag en nacht als ze wilden, wat ook wel heel bijzonder is.
Zonder hem was deze zaak denk ik allanggggg in de vergetelheid geraakt en was deze kerel ws nooit gepakt. Dan was het ws gewoon een dossier geweest dat ergens achterin het archief stof lag te vangen.
ja heb je ook gelijk in hoor!
Mocht je er meer over willen lezen
Ik betwijfel dat, al is dat wel heel opvallend dat ze het niet zouden weten! Maar die moeder was er zo stellig in dat alleen een naam van de dader weten niet genoeg was, omdat ze juist ook wilde weten wát er dan gebeurd is. Dat ze zich dat altijd af is blijven vragen. Hmm.
Maar ze moeten wel meer weten dan. Want als DNA niet genoeg is mogen ze sowieso niet snel foto’s en naam verspreiden nationaal en internationaal lijkt mij.
MAASTRICHT - Jos Brech, de 55-jarige man die verdacht wordt bij de betrokkenheid bij de dood van Nicky Verstappen, is zondagmiddag „zo’n 50 à 60 kilometer” van de Spaanse stad Barcelona in een veld in de kraag gevat door de Spaanse politie. Hij woonde afwisselend in een tentje en in een verlaten huis met andere dakloze mensen.
Dat zei Peter R. de Vries, die de familie Verstappen bijstaat, zondag. Hij en de familie werden zondag bijgepraat over de aanhouding van Jos Brech.
Volgens De Vries heeft Jos Brech niks gezegd tegen de Spaanse politie.
Hoe snel Jos Brech aan Nederland kan worden uitgeleverd, hangt volgens De Vries af van de mate van medewerking van de verdachte. „Het hangt ervan af of hij instemt met de uitlevering. Als hij zich ertegen verzet, dan moet de rechter erover oordelen. Eventueel verzet kan er dus toe leiden dat het wat langer zal duren.”