Dat is ook weer zo ja hmm
Brech heeft volgens het Openbaar Ministerie geen enkele connectie met Nicky Verstappen. Hij heeft vorig jaar geen gehoor gegeven aan de oproep om DNA af te staan. Hij was een van de eerste 1500 geselecteerde mannen.
Volgens mij heeft een een eigen YouTube kanaal.
Ik vraag me trouwens af of vrouwen ‘moeilijker’ te vinden zijn aan de hand van DNA. Kun je dan ook verwanten oproepen? En moeten dit dan ook vrouwen zijn of kunnen het zowel mannelijke als vrouwelijke verwanten zijn?
wow wat een verhaal zeg. En dat hij dus nog een passant was die nacht!
staan online heel veel filmpjes en posts van hem over zn kampeer hobby, heel apart om te zien met de wetenschap dat het een mogelijke moordenaar is. Als je niet beter zou weten zou je denk ah wat leuk een man met een hobby, aandoenlijk.
Geen idee. Dat is mijn vraag
klopt hij was vrij actief op internet wat betreft bushcraft, heeft op zn youtube filmpjes hierover staan (gevonden via fok)
Ik heb nu pas tijd om alles bij te lezen en wat fijn voor de familie dat er een doorbraak is en dat er inmiddels duidelijk is wie ze zoeken maar wat ontzettend crue dat deze gare vent al maanden vermist is (en wellicht al had zien aankomen…)
Als het iemand in de familie zou kunnen zijn, zou het voor mij juist meer reden zijn om mee te doen aan de DNA test. Je wilt toch de kinderen in de familie en je omgeving niet aan zo’n persoon blootstellen?
Ik snap dat het op de hele familie impact heeft, maar als dat de redenatie is zouden er nooit mensen als dader aangemerkt mogen worden.
Ja, helemaal met je eens!! maar het lijkt me als familielid van de betrokkene ook heel moeilijk te verteren dat degene waar je altijd een goede band mee hebt gehad, misschien wel tegenop keek en zoiets als dit nooit van had verwacht, zo anders is dan je dacht.
Dit dus even los van dat de dader altijd gestraft moet worden en anderen tegen hem/haar beschermd moeten worden, maar eerder vanuit een soort struisvogelgedrag, zolang het niet bekend wordt, hoeft het nog niet echt te zijn en daarom vanuit eigen bescherming/ angst voor de waarheid maar niet reageren. Hoop dat het duidelijk is dat ik zelf waarschijnlijk vooraan zou staan op het moment dat ik zou kunnen helpen zo iemand op te sporen maar dat ik denk/begrijp dat anderen wellicht op een andere, egoïstischere manier kijken.
Ja ik ben best close met mijn familie, ook met ooms en tantes enzo. Maar mocht een familielid van mij betrokken zijn bij zoiets gruwelijks, dan zou ik helpen om de waarheid naar boven te krijgen. Ja dat kan veel pijn veroorzaken, maar het is voor mij belangrijker dat een eventuele verdachte opgepakt wordt.
dit vind ik overigens echt totaal niet. wat is voor jou een standaard type vies ventje?
als ik alles zo over hem lees en hoeveel mensen hem aardig vonden.
juist zijn het vaak mensen waar je het dus totaal niet van verwacht, en niet zo’n standaard type.
maar ik vind het zo gek, want waarom zou hij in februari ineens na zo veel jaren denken ‘oke en nu zullen ze er vast achter komen?’ waarom zou hij dan ineens weggaan?
Vanwege dat DNA-onderzoek?
Ja las ook in dat stuk dat je linkte dat ze met speurhonden hadden gezocht, en dat spoor ging echt precies de andere kant op dan dat hij van te voren had besproken met mensen. Ben stiekem ook wel heel benieuwd naar de aanwijzingen die de politie heeft gevonden die er op wijzen dat hij heel hard heeft gewerkt om onvindbaar te zijn.
Dit dus, zo uitgemergeld, baardje en zo’n bepaalde blik.
hij was denk ik nooit van plan om zich te gaan melden voor dat onderzoek, maar als je tegen je familie gaat zeggen: nou eh, ik kom niet hoor of ik ga drie weken rondlopen in een bos maar in werkelijkheid ga ik verdwijnen dan gaan natuurlijk alle alarmbellen rinkelen. Of bedoel je wat anders?
Ja precies ik vind het ook een beetje gek dat zoveel mensen gelijk zelfmoord roepen.
Op de nacht van de vermissing is Brech, een volslagen onbekende van Nicky, gezien op de Brunssummerheide. Hij woonde op dat moment in het nabijgelegen Simpelveld. Hij werd op de heide aangesproken door twee medewerkers van de marechaussee, maar niet gezien als verdachte. Brech vertelde dat hij was gaan fietsen vanwege de hitte en op weg naar huis was. Zijn gegevens werden wel genoteerd.
Beste Telegraaf; Simpelveld ligt echt NIET naast de hei.