Mooiste momenten van 2021

Ik like gewoon iedereen, omdat ik zo leuk vindt dat iedereen toch leuke/mooie dingen heeft gedaan in dit bijzondere jaar.

12 likes
  • Getrouwd met de liefste man
  • Verhuisd naar ons droomhuis na 1,5 jaar verbouwen

Allebei gebeurd in de laatste maand, dus nu heb ik echt het gevoel dat mijn leven ‘echt’ kan beginnen en dat heeft me op de valreep in 2020 heel veel rust gegeven.

16 likes

Veel tijd in vriendschappen gestopt en daardoor is de band met de meeste vrienden ook veel beter geworden.

De steun die ik van mijn vrienden heb gekregen bij enkele tegenslagen, en ook hoe ik me daar zelf doorheen heb geslagen ben ik trots op.

Twee hele fijne vakanties met vriendinnen waarmee ik nog niet eerder had gereisd, en mijn eerste keer kamperen was deze zomer.

Een nieuwe baan gevonden, die ik als een upgrade en een logische stap in mijn carrière zie, met een vast contract.

Mijn moeder heeft een geslaagde operatie gehad, waar ze al een tijd op moest wachten en voelt zich sindsdien veel beter dan sinds ze zich lange tijd voelde.

Qua liefde was de zomer vol teleurstelling, maar ik ben daar snel bovenop gekomen en heb in de herfst een hele leuke man ontmoet die me ontzettend blij maakt, waarmee ik over alles kan praten, inclusief mijn struggle met vertrouwen en de dingen waaraan ik me bij mijn ex-en aan gebrand heb die nu soms boven komen.

9 likes

Dat mijn zus mij vertelde dat ze weer zwanger is, en dat het een jongetje wordt( ook al is ze uitgerekend tijdens het songfestival :triumph:)
-En toen ik met mijn vriend naar de Veluwe was gegaan en we daar op het balkon wijntjes aan het drinken waren, de hele nacht aan het kletsen waren, en naar de sterren keken. I know het klinkt heel cheesy maar het was echt een mooi moment :rofl:

15 likes
  • Door veel thuiswerken veel meer tijd gehad voor buiten zijn in de natuur en genieten van mooie dagen, samenzijn met man en kat :cat:

  • Met podcasts op wandelen is een vorm van tot rust komen geworden

  • Een (kort) weekje kamperen in Oostenrijk

  • Met 2 vriendinnen veel closer geworden, ze zijn me echt dierbaar!

  • Begonnen aan een fertiliteitstraject. Dit kan ook worden gezien als iets negatiefs maar ik ervaar het wel als prettig (ondanks de tegenslagen): ik ga nu vaker op controle en hopelijk krijgen we zo meer kansen in het komende jaar.

Edit:

  • Veel klussen in huis gedaan! We hebben zelf de zolder geïsoleerd (daar is onze thuisbioscoop) en het is daar zo lekker warm en gezellig. Daarnaast hebben we een nieuwe CV ketel, schutting, rolluiken en schilderwerk aan de buitenkant gedaan!
10 likes

Het ontmoeten van mijn vriend vlak voor de pleuris uitbrak. Door die pleuris kwamen we in een sneltreinvaart die gelukkig heel goed heeft uitgepakt. De hond die we vervolgens samen hebben geadopteerd past ook echt perfect bij ons en het voelt echt alsof we een soort team zijn met z’n drieën (haha sorry dit klinkt zo lame).

Qua studie en familie/vrienden was het jaar ruk en niet om over naar huis te schrijven, dus ik hoop dat 2021 daarin weer beter wordt :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Echt sneu maar ik moet zo hard nadenken, zoveel shit. Maar 2021 kan écht alleen maar beter worden daarom.

  • wonen in mn droomhuis met zelf gerealiseerde woonkeuken beneden aan de tuin hartje binnenstad
  • vervolgens ging mn relatie uit en moest ik noodgedwongen een andere baan én huis zoeken. Nu ben ik helemaal gesetteld en gaat t goed met mn nieuwe baan dus dat zijn dingen waar ik trots op ben
  • vriendinnen die voor je klaar staan en de band die daardoor sterker is geworden :smiling_face_with_three_hearts:
  • oh nog iets haha: het dateleven. Heb nog nooit gedate en was bang dat het NIKS voor me zou zijn, maar ik geniet me een partij van. En nog serieus leerzaam ook
15 likes

Ik denk mijn selectie voor Popronde en dat ik ook op het eindfeest in de Melkweg mocht spelen. Dat is wel echt een droom die uitgekomen is. Ookal was het raar zo zonder publiek en alleen een live-stream enzo. Dit had ik echt niet durven hopen.

18 likes

Ik denk:
de keer dat ik een ree gezien heb met hardlopen, was echt een cadeautje

15 likes

Fijn om te lezen dat iedereen toch een persoonlijke groei heeft gehad afgelopen jaar!

Mijn jaar was niet heel veel soeps (zeg maar gewoon kut).
Maar als ik mijn favoriete momenten uit moet kiezen, dan heb ik er twee.
Elk jaar ga ik met mijn verjaardag naar een andere stad om het te vieren in mijn eentje (fuck kringverjaardagen) en dit jaar was het Lissabon. Was nog voor de uitbraak en ik heb zo genoten van het mooie weer, het eten en super leuke mensen ontmoet.
En toen het rustig was wat betreft de pandemie heb ik een aantal dagen in Berlijn rondgelopen, even wat anders dan corona aan mijn hoofd.
Verder qua persoonlijke groei:

  • na mijn leven lang struggels met ondergewicht kan ik eindelijk zeggen dat ik stabiel ben en op een oké gewicht zit
  • na even een flinke terugval kan ik ook zeggen dat ik echt clean ben, na jaren elke dag gebruik

Hopelijk kan ik dit jaar verder met werken aan mijn zelfvertrouwen, een toffe nieuwe baan vinden (en hopelijk ook eens dat vaste contract scoren) en hoop ik dat het me dit jaar lukt om te stoppen met roken. Mijn leven is meestal: het ene jaar kut en het andere jaar top dus hoop dat het nu ook weer zo zal zijn :joy:

17 likes

Zo leuk om van iedereen de positieve dingen te lezen! Voor mij persoonlijk was het best wel een goed jaar.

  • Vorig jaar op 1 januari sollicitatie verstuurd voor een bepaalde functie in het ziekenhuis en de baan ook gekregen! Beste beslissing ooit, ik vind wat ik nu doe zó veel leuker dan wat ik deed en heb gewoon echt plezier in mijn werk. Dat laatste had ik nooit verwacht, dat dat mogelijk was. Ik heb ook voor het eerst het idee dat ik ergens best goed in ben. Bij mijn vorige baan was ik elke dag bang om ontslagen te worden omdat ik gewoon het idee had dat ik er helemaal niet goed in was (en ik vond het ook helemaal niet leuk).

  • Huis gekocht waardoor ik nu elke dag maar 10 minuten naar het ziekenhuis hoef te fietsen. Ik had bij elke eerdere baan ooit of thuiswerken (waarvan ik inmiddels weet dat het echt niet goed voor me is) of minimaal een uur reistijd. Vind het ook echt leuk om een eigen huishouden te runnen enzo.

  • Misschien nog wel het belangrijkste. Vorig jaar had ik echt perioden lang dat ik het gewoon allemaal niet meer zag zitten omdat het mentaal zo slecht ging en ik echt geen hoop meer had dat het ooit beter zou worden. En nu ben ik al gewoon een jaar niet meer depressief en ook al heel lang geen hele erge paniekaanvallen meer gehad. Ik hoop echt dat het feit dat ik nu een stabiel leven + een leuke baan die wel bij me past daarvan de oorzaak is en dat het ook gewoon niet meer terugkomt.

14 likes

Toen mijn ingegroeide teennagel niet meer ingegroeid was :pleading_face:

7 likes

Haha oh wat kan dat heerlijk zijn hè. Echt een verlossing! Ik heb laatst zelf zitten prutsen omdat de pedicure dicht is en het is wel oké nu, maar ben bang dat het binnenkort weer opnieuw begint :frowning_face:

1 like

Ha, mijn leven is zo veranderd afgelopen jaar als ik mijn beginpost hier bekijk.
Zo ging mijn relatie uit, niet perse een mooi moment zelf, maar ben sindsdien wel veel gelukkiger!
Heb mijn therapie goed afgerond. En aan t eind van het jaar kwam ineens een andere woonruimte op mijn pad. Mijn jaar kan niet beter beginnen dus! :relaxed:

5 likes

Ik ben wel wat toe aan iets positiefs. Dus ik hoop dat er veel mensen mee willen doen. Om mee te doen mag je de volgende vraag beantwoorden.

Wat is het leukste dat je dit jaar hebt meegemaakt? :grin: en wat maakt dit het leukste moment van 2021.

5 likes

Lastig, maar ik denk toch het moment dat ik mijn nieuwe elektrische tandenborstel voor het eerst gebruikte

18 likes

Wat fijn!

afbeelding

Het is wel plezierig ja haha.

2 likes

Ik was 2 keer met een groep vrienden kamperen en dat was beide keren zo gezellig. Lekker barbecuen en ouwehoeren, beetje wandelen. In plaats van festivals en omdat ik een ouwe lul ben was het eigenlijk nog chiller ook (maar mark en huug volgend jaar toch liever wel).

En ik heb sinds vorig jaar een nieuwe baan en dit jaar echt een mega goede beoordeling gehad en ik vind dat zo fijn. Geeft me echt het gevoel dat ik op de goeie plek zit en dat de 10 jaar hiervoor de moeite waard zijn geweest.

12 likes

mijn zusje is in 2020 voor het eerst in 15 jaar weer terug in mijn stad komen wonen en afgelopen zomer werd ze mijn collega op het strand. dat we weer zo interwined in elkaars leven zouden zijn is alles wat ik ooit van heb gedroomd vanaf het moment dat onze puberlevens vrij bruut van elkaar gescheiden werden :pleading_face:

mn collega’s en werkgever daar voelen ook nog eens als familie en mijn zusje werd daar moeiteloos in opgenomen, we hebben echt hele leuke fijne plezierige dagen en avonden gehad :sunrise::sparkling_heart:

24 likes

Ik zit nu werk wat bij mij past en waar ik mij geaccepteerd voel. En ik begin nu zelf wat meer te ontdekken, dat ik talenten heb en daar wel geld voor kan vragen. Dus ik start evt een Etsy shop in de toekomst

En mijn nichtje is dit jaar geboren

9 likes