Mooiste momenten van 2021

Huis gekocht en dat in deze tijden :tada:
Salaris verhoging
Nog meer van mijn vriend gaan houden en dichter bij elkaar gekomen (helaas wel door moeilijke periodes)
Racefietsen ontdekt
Zwanger geworden
Positiever gaan denken afgelopen jaar
Mijn onzekerheden wat meer laten varen en het accepteren

13 likes

Het begeleiden van zomerkamp, voor de 6e keer waarbij het me voor het eerst lukte al mijn eigen gemicromanage los te laten waardoor ik zo vreselijk veel meer genoten heb!

Onze trouwdag was echt van begin tot het eind geweldig, ook de overnachting in de hotelkamer daarna nog 2 nachten. Ik kijk nog vaak naar de foto’s en ik voel me iedere keer weer direct zo gelukkig dan.

En de middag nadat we een positieve zwangerschapstest hadden, het was nogal snel/onverwacht en toen ik smiddags aan m’n man vroeg of die wel blij er mee was begon die zo te stralen. Ik kan echt niet wachten tot we een gezinnetje vormen met z’n 3en.

14 likes

Mentaal gezien was dit sowieso een stuk beter jaar dan 2020. Ik heb in 2020 mn therapie afgerond en in 2021 echt grote stappen gezet, ik word nooit meer “beter” (ik heb borderline) maar ik kan er wel een stuk beter mee om gaan. Verder:

  • M’n nieuwe baan. Heb nog nooit ergens zo op mn plek gezeten. Ga elke dag met plezier ernaartoe.
  • M’n lieve lieve kat. Heb haar in 2020 gekregen omdat het toen zo slecht met me ging, en ik denk serieus dat ik zonder haar niet meer had geleefd. Ook het afgelopen jaar weer zo genoten van haar.
  • Vakantie naar Dubai!
  • En het absolute hoogtepunt was natuurlijk mn positieve zwangerschapstest en alles echo’s die daarop volgde. Ondanks dat het niet in de planning zat en mega onverwachts was, is de baby mega welkom en kan ik niet wachten tot hij in mei 2022 geboren gaat worden. :heart::heart:

Edit: en nu ben ik aan het huilen :joy::joy: kut hormonen

21 likes

Woooow verliefd op dit gifje wat prachtig!! Heb die dagen ook in mijn lijstje staan, droom regelmatig dat er weer natuurijs is :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wat een leuk topic!! :heart:

Mijn hoogtepunten:

  • Dat de zware, riskante operatie van mijn moeder geslaagd is. Op mijn verjaardag mocht ze naar huis en heb ik haar opgehaald uit het ziekenhuis 230 km enkele reis verderop. Was een hele bijzondere dag!
  • Stoppen met de pil. Mentaal heeft mij dit veel goed gedaan
  • Door corona heeeeel veel spelletjes gedaan met mijn vriend. Ook nieuwe spelletjes ontdekt
  • Ik heb een spiegelreflexcamera gekregen
  • Mijn oma weer mogen bezoeken in het verzorgingshuis waar ze woont na de lockdown
  • Mijn schoonouders en oom en tante adopteerden een schattige puppy
  • 27 boeken uitgelezen dit jaar
  • Vaker nee gezegd tegen anderen, en vaker ja tegen mijzelf. En ook mijzelf meer dingen gunnen
  • In het vervolg daarvan, nieuwe games, knutselspullen en luxe geurkaarsen gekocht
13 likes

Vind dit echt een fijn topic om te lezen, dank!

1 like

Mijn hoogtepunten zijn eigenlijk voornamelijk gerelateerd aan fijne momenten met mijn gezin. Toch even 2 specifiek:

  • De eerste vakantie als gezin. Iedere dag naar het strand, mijn dochter die lekker scharrelt over het strand en door de branding. Heb me daar zo erg beseft wat een geluk ik in m’n leven heb :heart:
  • Ik ben al een poos niet tevreden met m’n baan maar wist niet wat ik dan wel wilde. Dit jaar kwam het besef dat het echt anders moet, en nu ben ik een carrière switch in gang aan het zetten (ik wil het onderwijs in). Het voelt zo fijn om weer een leuk doel te hebben waar ik enthousiast van word!
11 likes

Na 15 of 16 jaar eindelijk mijn vader weer gezien en mijn halfzusjes ontmoet. Tranen als ik er weer aan terugdenk :heart:

Ik heb me zó welkom en geliefd en onderdeel van hun gezin gevoeld tijdens de 4 dagen dat ik bij ze was. Keerzijde is dat ik ze nu iedere dag mis en (klinkt onderdreven, maar ‘t is echt zo) daar pijn in mijn hart van heb. Vind het echt klote dat ik niet even bij ze langs kan, of dat zij niet even bij mij kunnen binnenwippen.

Waarschijnlijk komen ze volgend jaar naar NL. Kan niet wachten om ze mijn eigen gezin en huis te laten zien.

25 likes

Wat een leuk topic!

Mijn hoogtepunten:

  • de aankoop van onze eerste woning! Veel geklust en nog steeds niet volledig af, maar wat wonen we hier fijn. Hiervoor woonde mijn vriend eigenlijk praktisch al bij mij in, maar nu officieel samenwonend in ons eigen huis.
  • absolute nummer 1: de zwangerschap en geboorte van onze dochter eind oktober dit jaar! Dat hadden we een jaar geleden niet kunnen bedenken maar ze is echt al niet meer weg te denken uit onze levens. :smiling_face_with_three_hearts:

Lekker zoetsappig allemaal haha maar 2021 was voor ons dus echt een top jaar.

11 likes

Nog niet zoals gehoopt, maar vergeleken met 2020 gelukkig wel een vooruitgang. Belangrijkste was denk ik:
– na ruim 40 sessies in ongeveer 5 maanden tijd in januari mijn laatste ECT gehad! Ben nog steeds niet klachtenvrij maar absoluut wel een keerpunt geweest.
– in mei naar het songfestival geweest :sunglasses:
– vanaf september begonnen met skateboardlessen. Had het nog nooit gedaan, in een opwelling aangemeld en vond het doodeng. Eng is het soms nog steeds en ben ook echt niet goed, maar ik vind het wel heel leuk en heb allemaal hele leuke mensen ontmoet.
– in oktober na hele lange reintegratie weer helemaal ingestroomd op werk en herstart met mijn opleiding :slight_smile:

26 likes

Na toegegeven te hebben aan mijn burn out hulp aangenomen en langzaamaan beter geworden. Weg bij dat verschrikkelijke bedrijf, 3 dagen bij een ander (heel tof) kantoor gaan werken en 2 dagen voor mezelf aan de slag te gaan.
Nooit verwacht dat ik zo trots kon zijn op mezelf.

18 likes

Ik denk toch dat het leukste moment was dat ik een contract heb gekregen bij mijn werk.

Verder mijn vakantie in NL, leuke mensen ontmoet en leuke dingen gedaan, was echt gezellig.

Ook mijn sociaal netwerk uitgebreid en leuke mensen ontmoet.

10 likes

Ik heb zulke geweldige dingen meegemaakt in 2021. Ik ben afgestudeerd en ben begonnen bij mijn eerste baan die ik super leuk vind. Ik heb mijn eerste publicatie gehad en daar ben ik heel trots op.
Het allermooiste zijn de vier weken taalcursus in New York. Het was zo’n gave ervaring en ik koester alle herinneringen :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Jeetje, ik had niet verwacht dat ik het nog best lastig vind om dingen te bedenken.

Maar sowieso dat we een puppy in huis hebben gehaald in de zomer! :heart: Het is echt bizar hoeveel liefde en vreugde zo’n beestje brengt.
En dan aan de ene kant toch ook wel dat ik een contractverlenging van een jaar heb gekregen. Ondanks dat ik niet zeker weet of dit de juiste plek is voor mij was het wel zeer prettig om financiële zekerheid te hebben en daardoor aankopen te kunnen doen die ons leven beter maken (denk aan een vaatwasser haha!)
En daarnaast ben ik dankbaar dat ik samenwoon in een heerlijk huisje en iedereen om mij heen gelukkig nog gezond is.

10 likes

De date met mn vriend toen we gingen schaatsen op natuurijs :sob::heart: En een hotel vonden waar we op een steiger een biertje konden drinken in de zon met een muziekje terwijl alles al sinds half dec in lockdown was.

En uiteraard dat we een relatie kregen maar dat was toen wel al duidelijk. Oh heel 2021 was echt :heart::heart::heart: Vooral na een heel heel heel naar 2020

15 likes
  • eindelijk verhuisd naar onze eigen stek, na een jaar elk weekend en veel avonden zelf klussen
  • stap zijwaarts gemaakt op werk (andere dienst, zelfde niveau)
  • onze fietsen meegenomen naar Frankrijk om daar leuke ritten te doen, zeker voor herhaling vatbaar
  • gestart met een nieuwe studie die tot nu toe goed verloopt
  • alle momenten dat we dit jaar konden samenzijn met familie en vrienden
10 likes
  • Klaar zijn met therapie! En de stappen die ik daarvoor allemaal gemaakt heb.
  • Gestart met een loopbaantraject, zodat ik eindelijk écht werk kan gaan doen waarvoor ik ben opgeleid.
  • Bij een nieuw koor gegaan, waar ik allemaal superleuke mensen heb leren kennen. Ik werd zo snel opgenomen in de groep, dat voelde echt superfijn. Heb ook een paar nieuwe vriendinnen gemaakt daar.
  • Vriend en ik hebben officieel besloten om voor een kindje te gaan, dus hopelijk lukt dat in 2022. :smiling_face_with_three_hearts:
  • En mijn beste vriendin is getrouwd en het was heel bijzonder om dat van zo dichtbij te mogen meemaken.
16 likes

ik ben afgestudeerd deze zomer en ik heb afgelopen herfst mijn droombaan gevonden!

Daarnaast was dit ook echt een hele fijne zomer, met een fijne vakantie met mijn lieve vrienden en ik mag dus nachtdialyseren. En momenteel zijn we ons huis aan het verbouwen tot een heel fijn plekje. Dat is niet het fijnste moment van het jaar maar ook hier kunnen we mee dealen.

Dit jaar is dus echt wel een jaar van transformatie geweest en ik geloof erin dat ik nu een hele fijne tijd tegemoet ga in een mooi huis met een interessante baan en hele lieve familie en vrienden waar ik op kan steunen.

9 likes
  • In januari de sleutel gekregen van ons eerste koophuis.

  • In juni bevallen van mijn zoontje.

  • Na jarenlange rijangst eindelijk de stap gezet om te beginnen met lessen. Vind het nog steeds doodeng maar heel trots op mezelf dat ik toch elke week weer in de auto stap.

15 likes

Mijn twee mooiste momenten uit 2021 (tot nu toe) zijn dat ik erachter kwam dat ik zwanger was/ben en dat ik getrouwd ben. Wie weet komt de baby nog in 2021, dus het zou kunnen dat het mooiste moment van dit jaar nog moet komen.

Verder ben ik ook aan de slag gegaan met mijn angsten (rijangst en sociale angsten) en heb ik inmiddels mijn eigen autootje en verbaas ik mezelf wekelijks nog met wat ik durf qua rijden en hoeveel vrijheid ik nu heb. Voor mijn sociale angsten heb ik hulp gezocht waardoor ik nu véél beter in mijn vel zit en mensen meer begrip voor me hebben.

En er waren dit jaar ook zo veel kleine, mooie geluksmomentjes. Dagjes weg, etentjes, een reisje naar Disneyland. Al met al was (is) het een goed jaar. :smiling_face_with_three_hearts:

12 likes