Mommybloggerstopic #7

Vanaf 10:20
Ze laat zien wat ze meeneemt naar het consultatiebureau en pakt het mondkapje op en zegt: “euh dit ding” echt op zo’n manier van “die wil ik eigenlijk helemaal niet op” en daarna heeft ze het over het vaccinatiebewijs van S. en dat ze niet weet sinds wanneer dat is, want haar andere jongens nooit gehad. Nou ik ben in 1997 voor het eerst gevaccineerd als baby en toen kreeg ik ook al een vaccinatiebewijs. Heeft mijn moeder nog steeds op een vaste plek voor alle kinderen. Haar inner wappie komt wel een beetje erg naar boven zo. Ben blij dat ze S. in iedergeval wel gewoon laat vaccineren volgens het rijksvaccinatiepromma.

19 likes

Misschien bedoelt ze echt zo boekje ? Dat heb ik ook niet van mijn zoontje (geboren in 2019). Alleen losse papiertjes die in zijn groene boekje zitten.

4 likes

Oh ja zou kunnen, maar het was vooral de nuance waarmee ze het zei, vooral na de opmerking over het mondkapje. Mijn vaccinatiebewijs is wel een boekje, vandaar mijn verwarring. Heb zelf verder geen kinderen, dus geen idee hoe het verder is

1 like

Ik heb zelfs het boekje van mijn reisvaccinaties nog. Geel boekje volgnes mij? :sweat_smile:

1 like

Klopt, maar je krijgt niet zo’n boekje als je je kind in laat enten. Cb werkt met ‘het groene boekje’, waar opvoedtips etc in staan en lengte/gewicht en dus ook vaccinatieschema en data van de prik. Dat gele boekje is een vaccinatiepaspoort en heeft niks met baby’s te maken

2 likes

Ik heb ook van mijn eerste geen vaccinatie bewijs / boekje of mapje maar wel van mijn jongste (2021).
En van mijzelf idd nog een groen boekje!

Volgens mij laat zij ze echt wel vaccineren hoor maar is dit gewoon een beetje ‘gedrag’ van haar, enigszins onder invloed van Martine?

1 like

Oh oeps ik heb inderdaad zo’n groei boekje en mijn moeder heeft alle vaccinatiebewijzen enzo daar ingedaan, zodat alles bij elkaar zit. Zelfs mijn HPV vaccinatiebewijs zit erin, wist niet eens dat daar ook een bewijs van was. Snap willemijn nu dus wel, maar dat met het mondkapje vind ik nog steeds vreemd

1 like

Ik vind dit wel een beetje overdreven. Ze doet een mondkapje op, ze laat haar kind vaccineren en neemt alles mee dat daarvoor nodig is. En dan doet ze het volgens jou toch nog fout door de manier waarop ze het zegt. Ik denk dat niemand staat te springen om een mondkapje, maar we gebruiken ze wel allemaal omdat het nu nodig is. Ik vind het ook niet tof dat ze die ene coronawappie vrouw volgt en dat haar bestie achterlijke #moederhart onzin plaatst, maar Willemijn doet hier toch in weze niet zoveel fout?

42 likes

Ik zeg nergens dat ze het fout doet, ik vind alleen de manier waarop ze het zei jammer. Ik zeg in mijn bericht ook dat ik blij ben dat ze haar kind gewoon laat vaccineren en op het stuk daar tussen ben ik al op teruggekomen in het bericht hierboven.

4 likes

Ik heb die kaarten ook, maar nooit meegenomen naar CB. Bij de eerste (2018) zeiden ze dat dat niet hoefden want werd digitaal geregistreerd. Bij de tweede (2020) moest het ineens wel maar had ze al weggegooid en dat was niet “super erg” zeiden ze. Je moet alleen wel om handmatig overzetten vragen als ze 4 zijn ofzo? :eyes:

Een groen “groei boekje” hebben wij ook niet, alles staat in het online ‘mijn kind dossier’ :sweat_smile:

Ik was eigenlijk wel benieuwd wat er met die bakfiets is hahaha en of daar een spon oplossing voor komt :see_no_evil:

2 likes

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ze zegt het op een toon van ‘dit ding’ met een ondertoon van ‘onzin’. Zo klinkt het voor mij ook. Het is een bepaalde houding die ze heeft.

5 likes

Ik snap het wel, wie draagt die dingen voor z’n lol? Ik probeerde vanmorgen met één hand de kinderwagen door de blokker te duwen (gangpaden van 30cm breed) met in m’n andere hand een verplicht mandje, een te warme jas aan en zo’n kutmondkapje op. He-le-maal klaar mee.

25 likes

Kruidvat is ook echt de hel met een kinderwagen en een winkelmandje!

12 likes

Was ze sowieso niet wat gestresst op dat moment? Ze sprak opeens ook heel anders tegen haar kinderen ineens: ‘schoenen aan, jassen aan, nu’. Was ik ook niet van haar gewend, maar misschien liep het allemaal even niet op rolletjes bij haar thuis.
Zou trouwens ook wel eens verfrissend zijn als dat zo was.

1 like

Missch was dat juist hoe het normaal gaat ipv de zalvende toon die ze meestal heeft. Ik herkende deze toon in elk geval wel uit mijn eigen dagelijkse leven🤣 en veel moeders met mij, als ik in mijn vriendinnen kring rondkijk.

4 likes

Ik draag ze ook niet voor de lol, maar vind ze geen onzin. Ik begrijp waarvoor ze zijn. En zij heeft een voorgeschiedenis van een beetje ‘schijt aan corona’, ook met tien nooit afstand gehouden etc. Maar dat de kapjes niet lekker zitten staat natuurlijk voor iedereen als een paal boven water.

3 likes

Haha ja ik ook hoor, maar bij haar lijkt altijd alles zo perfect te gaan (behalve die bakfiets dan) en hoor ik haar nooit op die manier tegen dr kinderen praten…

1 like

Ik ben het met je eens, en het deed mij denken aan toen ze laatst in haar vlog minachtend deed over de disclaimer vlak voordat dat optreden the Streamers begon, over dat iedereen vooraf negatief getest was. Het zijn kleine dingetjes die steeds een beetje laten doorschemeren hoe zij over corona denkt. Na al dat gejammer op haar Story’s een tijdje terug over het laten testen van haar kind bij een verkoudheid ben ik haar een stuk minder leuk gaan vinden.

3 likes

Huh moet je ook een mandje mét kinderwagen? Dat is toch niet te doen

1 like

Ik mocht een keer de supermarkt niet in omdat ik geen winkelwagen mee wilde nemen omdat ik al met kinderwagen liep. :woman_shrugging:
Edit: tegenwoordig loop ik wel gewoon zonder mandje trouwens en dat lijkt overal wel prima.

2 likes