Mommybloggerstopic #7

Is de tuin van Martine nou verwijderd van die onderhoudsarmoe instapagina? Ik kan hem niet meer vinden.

3 likes

Denk het! Ik kan hem ook niet meer vinden. Jammer wel haha

2 likes

Ja ok maar ieder week grasmaaien is enkel nodig als je een strakke korte gazon wil. Wij hebben het al minimaal anderhalve maand (bewust) niet gemaaid en nu is het inderdaad lang, maar toch niets mis mee? Juist fijn dat er zo ook wat bloemetjes doorkomen, maakt de bijtjes en ander leven blij.

8 likes

Zou Tien nou echt als een Karen die post hebben laten verwijderen? :joy:

31 likes

Ze hebben gelukkig nog wel een fijne story geplaatst

17 likes

Wow, shade is realā€¦

5 likes

Ja, als je het account vraagt beantwoorden ze dat idd.

4 likes

Als mensen zo verschrikkelijk te lijden hebben onder hun tuin vol planten dan wil ik, 3 hoog achter, wel met ze ruilen hoor. Mijn balkon is super onderhoudsarm.

27 likes

Dat is echt kansloos.

En ik snap niet waarom mensen perse een tuin willen als ze er een grindbak/parkeerplaats van maken. Neem dan een dakterras? Er zijn ook huizen zonder tuin, ga daar dan wonen ipv asfalteren.

Ik hoop dat dr hele huis onder water komt bij de volgende grote regenbui.

24 likes

Maar dan moet iemand haar toch wel getipt hebben? Lijkt me sterk dat ze het zelf opeens zag, want ze volgt het account niet

In de bio van het account staat ook ā€œNB onze tuiniers hebben recht op privacy. Val ze niet lastigā€. Stond dit er al?

6 likes

:joy:

11 likes

Ik! :raising_hand_woman: Op de Twitter pagina stond die wel mooi uitgebreid, zou die inmiddels ook verwijderd zijn? :pleading_face:

5 likes

Wow mijn voetzolen doen pijn van hier alleen al naar kijken

21 likes

Ze zegt ook echt ā€œhet loopt echt heerlijkā€. Yeah right :exploding_head:

Ik vind de stenen op het strand ook gewoon kut lopen. Draag dan niet voor niets waterschoenen. Maar okeee

3 likes

Ik kan geen andere reden bedenken waarom het verwijderd is, als dat ze er zelf om heeft gevraagd. Dan laat je jezelf ook wel een beetje kennen zeg :roll_eyes:

7 likes

Ik snap ook eeecht niet waarom je in godsnaam zoveel grint in je achtertuin zou laten storten? Ik ben echt geen voorstander van betegelde tuinen maar als je dan toch per se ā€˜onderhoudsarmā€™ wil snap ik niet waarom je dit grint zou nemen i.p.v. tegels of kunstgras? Met grint kan je toch letterlijk niks. Kinderen en hond kunnen er niet lekker spelen, het loopt Ć¼berhaupt kut, je kan er geen terrasmeubilair of speeltoestellen neerzetten, etc. Ik snap gewoon echt niet wat het idee achter al dat grint is. Ik ken zulke grintoppervlaktes eigenlijk ook niet anders dan voor een oprit.

33 likes

Misschien had ze in haar hoofd een soort japanse meditatie tuin waarin grind wel werktā€¦ maar dat is een heel ander soort grind :joy:

3 likes

Volgens mij is grind wel beter voor de afvoer van regenwater dan tegels?

Het is zeker mijn smaak niet deze tuin, maar het kan veel erger. Van bijv. dit soort tuinen krijg ik echt een error in mn hoofd: https://twitter.com/onderhoudsarmoe/status/1397995949692264449/photo/1

6 likes

Haha jezus wat een arremoei. Maar alsnog lijken tegels -hoe lelijk en slecht voor de natuur ook- me dan in ieder geval nog praktischer dan die grindbak.

Grint of split is geel goedkoop(veel goedkoper dan tegels) en indd voor waterafvoer, kun je makkelijk zelf leggen met een worteldoek eronder. Ipv dat er zoā€™n tegelman zoveel M2 moet komen leggen op afschot voor water en weet ik het.
Maar ik had als ik haar was gewoon een grasveldje gedaan, kijkt zoveel mooier dan dit trieste gebeuren.
Wij hebben zelf 1 strookje split richting t tuinhuisje en als ik op blote voeten loop is dat de hel.

Mensen met een ā€˜tuinā€™ die compleet verhard is, een van mijn grootste irritaties :sweat_smile: maar ja nmsvp met je ā€˜stoepā€™, echt gezellig joh.

3 likes