Mommybloggerstopic #7

Echt he, ik wil dat doen maar als ik dat nu doe geef ik meteen mijn identiteit prijs :joy:

Is er iemand die niet anoniem hoeft te zijn die even een @tienvan.wil kan doen?
Ik voel me weer zo petty, but I love it.

3 likes

Maar dit zijn zachte stenen!?!?!!!

2 likes

Haha heeft ze dat gezegd? Benieuwd of ze er nog zo over denkt als ze het grind uit de bebloede knietjes van d’r kinderen moet peuteren.

1 like

Nee ze zei dat ze allemaal rond zijn oid, dus geen scherpe hoekjes

Dit. Maar ook ronde stenen zijn gewoon niet chill om op blote voeten op te lopen of op te vallen. Zeker niet als ze zometeen gloeiend heet worden in de zon.

2 likes

Steentjes blijven hoe dan ook kut indd en echt niet chill met kinderen. En lelijk. En vooral verrot voor de natuur zo’n graftuin.

1 like

En zo was het…

5 likes

Ik huil :sob: Hoe gezellig was die oude tuin. Paar mooie plantjes/bloemetjes erin en je was klaar geweest. En als ze het dan echt zo erg vond om af en toe met een gieter en een schoffel rond te lopen had ze van die 20.000 euro (of zoiets?) twintig jaar een tuinman kunnen betalen.

31 likes

Zo, Tien heeft ook alleen wat met moeder aarde als het haar uitkomt :confused: hoe ze zo lyrisch en spiritueel is over de natuur soms, en dan is dit haar tuin…

Moeder aarde? Not in my backyard (ha ha)

20 likes

Gezellig? Het was dit hoor, een grote woeste jungle!

19 likes

Zacht grind (?) of niet wat maakt het uit, wie gooit er in vredesnaam zoveel kuub grind in z’n tuin?? Je ziet die hond ook rondlopen van jezus wat moet ik hiermee. En je kan hier als kind toch ook niks mee met je loopfiets of zo? Mehh wat een ellende.

Geen tijd vind ik ook zo’n dooddoener. Ja alsof iedereen die een tuin bij te houden heeft bakken vol tijd over heeft. Maar Tien natuurlijk niet met d’r 54 bedrijven.

13 likes

Precies, wij hebben ongeveer net zo’n grote tuin als Tien (schat ik in) en dan ook nog een best grote voortuin. Hebben gewoon planten, bomen in de tuin staan. En gras. Oke nu in dit seizoen moet je elke week ff grasmaaien. Maar da’s met een halfuurtje ook wel gepiept. En als je een keer in de paar weken ff een uurtje door de tuin gaat, onkruid wieden enz is het echt goed te doen. In het voor/najaar wel wat meer snoeien maar daar ben je met een zaterdag ook wel mee klaar. En wij hebben echt geen “spannende” tuin ofzo. Het ligt vooral aan hoe je het inricht, wat voor planten etc. Echt niet zoveel werk als je denkt. Maarja het is ook maar net waar je prioriteiten liggen

8 likes

Denk dat je net zo lang bezig bent met onkruid tussen de tegels en het grind vandaan halen

16 likes

Klinkt eerlijk gezegd als best veel werk. Ik moet er niet aan denken om dat in het weekend ook nog te doen naast schoonmaken, boodschappen en de was.

7 likes

Er ligt ook kunstgras toch? Echt hoeveel moeite is het om gras te maaien. Vind dat echt het simpelste en meest bevredigende klusje van onze tuin.

4 likes

Voor 20K kan je best een leuke robot maaier nemen haha!

8 likes

… Oh nee :sweat_smile:

15 likes

Maar ik ben dus niet eens elk weekend in de tuin bezig (behalve nu dan dus grasmaaien). Als ik zou willen, kan dat. Want er is in principe altijd wel iets te doen. Maar ik ben wat dat betreft echt een luie tuinierder :yum:

1 like

Ik ben langer bezig met het onkruid tussen de klinkers op de inrit / tussen de 50cm grind die we naast de inrit hebben liggen dan net het onkruid in mn plantenborders. Daar trek je het namelijk zo uit, tussen tegels of grind veel lastiger. Of je trekt als dat ***grind mee. Eerste wat we hebben gedaan in onze nieuwe tuin is het grind eruit gehaald en weggedaan, dat worden straks als de verbouwing van het huis klaar is gewoon weer plantenborders.

Ik snap zoveel keien/stenen niet met kleine kinderen. Dat ze onderhoudsarm wil… ala (maar is het mijn inziens dus niet), maar je wilt toch ook dat je kinderen in de tuin kunnen spelen lijkt me.

3 likes

De post is verwijderd? :laughing::face_with_monocle:

7 likes