Ik denk vooral dat wat de ouders vinden hoe hun kind eruit ziet niet zoveel toedoet? Als ik ooit kinderen mag krijgen zou ik het ook leuk vinden als een dochter vlechtjes in het haar kan en een zoon een stoer kapsel met gel ofzo. Maar wat doet mijn mening ertoe? Als mijn zoon lang haar wilt, dan mag hij dat. Of ik dat wel of niet mooi vind doet daar niet zoveel aan toe denk ik. Ik mag hopen dat elke (toekomstige) ouder wil dat zijn of haar kind gelukkig is, en of dat nou een jongen is met lang haar en die op turnen zit of een meisje dat âgewoonâ met poppen speelt en voetbalt.
Haha dat vonden ze ook voor mijn vader zielig (had hij 1 kind en dan ook nog een meisje) Een neef van hem had zelfs op het kaartje gezet jammer dat het een meisje is maar gefeliciteerd
Mijn vader heeft mij gewoon vanaf baby voetbal laten kijken en ben nu een grotere voetbal gek dan hem
Neeeeee welke sociale omgangsnormen heb je dan gemist hey.
Koningspaar wordt ook weleens gezegd toch
Ja mijn ouders hebben daarna nooit meer echt contact ook met hem gehad. En dat je het al denkt tot daar aan toe maar het ook nog opschrijft om je familie lid met zijn dochter te feliciteren is echt bizar.
Ik vond het kaartje toen we gingen verhuizen en vond het ook echt kut om te lezen. Heb het daarna ook weg gegooid.
Weet je wat ook zo cringe is. Als een vriendin met een dochter zegt: ohhh misschien krijgt ze later wel verkering met jouw zoon! Zijn meerdere met dochters in de vriendengroep en dan zeggen ze: ja jouw zoon heeft ze later voor het uitkiezen hi ha ho. Wordt nou nooit door een vriendin met een zoon gezegd van misschien krijgen onze zoons wel verkering!
Tsja niemand bedoelt dat natuurlijk kwaad en lang niet iedereen is zich helaas nog bewust van hoe ongelooflijk heteronormatief ze denken. Op dat soort momenten kun je volgens mij het beste een zaadje planten door op te merken âof niet, misschien vinden jullie meiden elkaar wel helemaal het einde, zou ook leuk zijnâ ofzoiets.
Doe ik ook haha. Zeg meestal van tsja, misschien wel maar misschien vinden ze elkaar niet leuk of is mijn zoon homoseksueel, kan allemaal
Sowieso moeten mensen eens ophouden met speculeren over het toekomstige seksleven van hun kinderen. Maakt niet uit met wie.
Jeeemig wat een gezeik mensen. Iedereen heeft toch bepaalde dromen of toekomstbeelden voor hun kind? Daar ontkom je niet aan volgens mij, anders wil je geen kind.
Wil niets zeggen over de liefde voor je kind als die dromen niet uitkomen.
Mijn ouders konden toentertijd wel voorkeur aangeven, indien gewenst.
Ja, maar ik bedoel meer te reageren op âwaarom dan niet adopterenâ. Omdat dat niet zomaar iets simpels is.
Niemand zegt iets over de liefde voor je kind toch?
Vind het niet zoân gezeik, best lullig voor een kind als hij/zij weet dat ze liever een ander geslacht hadden gehad, en best lullig ook als het kind perse roze moet dragen en moeder moet worden of perse moet voetballen of met modder spelen, terwijl dat kind dat niet wil (of andersom). Vind het allemaal niet zo onschuldig al die gender stereotypes.
Denk dat een hoop volwassenen een stuk gelukkiger zouden zijn als hun ouders hun eigen verwachtingen/dromen voor hun kind hadden losgelaten en daarmee hun kind accepteren voor wie die is, ongeacht geaardheid, gender, of hobbies/persoonlijkheid/kleding/whatever en ze dan al vroeg een bepaald hokje induwen waar het kind voor moet vechten om eruit te komen.
Dat bedoelde ik ook niet, maar denk dat het onrealistisch is om te zeggen dat je geen toekomstbeeld/droom voor je kind hebt.
Toen ik geboren werd zei mijn vader âshit, itâs a girlâ.
De dokter werd laaiend maar ik heb er niks aan overgehouden.
Absoluut! Lijkt me heel gezond om op bepaalde dingen te hopen voor je kind idd. Maar of die eruit ziet/zich gedraagt zoals genderstereotypes verwachten hoeft daar niet echt onderdeel van te zijn.
Echt he. Denk dat veel mensen fantaseren over hun toekomstige gezin. En daar krijg je dan een beeld bij. Ik had altijd het beeld van 2 meisjes, slaat natuurlijk nergens op. Toen het niet lukte zwanger te raken droomde ik daar over. Toen mijn tweede een jongen bleek te zijn vond ik dat helemaal fantastisch. Dus was het echt voorkeur, denk het niet. Heb ook nog kinderwens dus mijn beeld klopte helemaal niet. Maar denk wel dat het zo voor veel mensen werkt. Dat het niet eens per se een voorkeur is maar meer een beeld die je bedacht heb bij je droom.
In mn zwangerschapsdagboek kan ik invullen wat onze evt voorkeur/hoop is qua geslacht. Zoiets vul ik dus niet in. Echt niet dat een eventuele dochter later leest dat we een jongen leuk hadden gevonden. Want de nuance daarin (die ik in eerdere reacties heb geprobeerd uit te leggen) snapt een kind die dat later terugleest niet.
Wat dat betreft is het wel goed om voorzichtig te zijn met wat je communiceert, zeker naar je kinderen toe.
Ik vind het knap dat je zo kan denken, want ik stoor me wel echt aan mensen die teleurgesteld reageren op het geslacht van hun ongeboren kind. Bij ons ging het ook niet vanzelf en ik vind het echt de grootst mogelijke âwestelijke verwendheidâ om zelfs hierin een keuze te willen hebben. Wees blij dat je een kindje mag krijgen.
Pff een vriend van mijn vriend reageerde ook lomp toen hij hoorde dat we een zoon krijgen: âpoehh pak van je hart zekerâ tegen mijn vriend, terwijl mijn vriend het echt niet uitmaakte. Echt wtf.