Mommybloggerstopic #7

Ik vind het zelf erg over de top, hou sowieso niet van dat soort evenementen omdat er zo’n nadruk op gender wordt gelegd. Ik zou het niet fijn vinden wanneer ik zwanger zou mogen zijn en mensen dat voor mij organiseren. Misschien erg ondankbaar van mij, geen idee krijg gewoon kriebels van de kleuren blauw of roze

2 likes

Ik snap een gender reveal ook niet, iedereen gaat ongeacht of het een jongen of een meisje is toch juichen, dus what’s the point :sweat_smile:
Ik zou het dan wel weer heel interessant vinden om bij een gender reveal te zijn waarbij mensen zichtbaar hun teleurstelling laten blijken haha

(gewoon omdat dat heel onverwachts zou zijn, verder vind ik de gender-nadruk ook maar niks)

5 likes

Haha mijn achternichtje liep serieus boos weg toen bij haar gender reveal bleek dat het een jongen was. Ze wilde per se een meisje :joy::joy::joy:

8 likes

Dat meen je niet wat vreselijk. Word er gewoon naar van. Sorry zuur, kinderwens😏

3 likes

Hahahaha wauw. Als het zo belangrijk voor je is doe je het toch niet met publiek erbij?

5 likes

Aw sorry, snap dat het confronterend kan zijn. :heart:

@Mimosa ja dat snap ik ook niet zo goed! Moet zeggen dat zij ook wel redelijk jong was (20 geloof ik) destijds en alle generaties daarvoor was de eerste een meisje. Daar hoopte ze gewoon heel erg op. Maar dat boos weglopen was wel echt heel kinderachtig haha

2 likes

Ik had een vriendinnetje en zij en haar partner waren zo overtuigd dat het een jongen zou zijn dat ze zelfs al jongenskleren hadden. 2 dagen voor de reveal dachten ze ja wacht is ff, straks word het een meisje. Dus hebben ze samen alsnog de enveloppe opengemaakt omdat ze bang waren ‘teleurgesteld’ te reageren als het een meisje bleek. Niet uit teleurstelling maar juist omdat ze zo overtuigd waren dat het krijgen van een meisje niet eens tot opties behoorde eigenlijk. Ze kregen een dochter, waren in shock maar onwijs blij!

1 like

Nee maakt niets uit hoor! Bedoelde meer dat ik gewoon zuur ben en gewoon zwanger zou willen zijn. Ik snap echt dat mensen een voorkeur hebben maar ik zie elke baby toch echt als een wonder.

Is ze er inmiddels wel helemaal content mee?

4 likes

Mijn kleuter deed dit toen bleek dat hij geen zusje kreeg.

41 likes

Ja inmiddels wel! Ze draaide vrij snel bij gelukkig

3 likes

Ik begrijp je zuurheid helemaal.
Mensen vragen ook wel eens of ik het niet jammer vind dat de tweede ook een jongen is. Nee Corien, ik ben allang blij dat deze eens een keer niet dood gaat.

Niet bedoeld als dode cavia overigens, ik kan gewoon heel weinig met teleurstelling in geslacht. Ander perspectief denk ik.

59 likes

:heart:

3 likes

Een gender reveal is niets meer dan een enorme schreeuw om aandacht door paartjes die denken dat de hele wereld stil staat, puur omdat ze zich toevallig kunnen voortplanten.

27 likes

Ik had maandag een echo met 16+4 en de arts wilde wel even voor me kijken (en had het dan opgeschreven op een briefje, want ik was alleen en wilde het niet alleen horen zonder mijn man). Maar hij/zij lag met de billen in m’n rug, dus niks te zien. Ik merk dat ik het deze keer (2e kindje) sowieso een stuk minder boeiend vind. Ben allang blij als deze in november krijsend en levend in m’n armen ligt.

Ben er wel echt heilig van overtuigd dat dit een meisje is. Ik ben echt met stomheid geslagen als het een jongen blijkt haha. Volgende week vrijdag een pretecho voor het geslacht, we gaan het mee maken :joy:

3 likes

Misschien moet ik maar meteen door naar het relatieleed topic, maar mijn vriend vindt een gender reveal leuk :cry:

Ik hoop echt nog dat ik dat de komende weken kan voorkomen, want ik heb er zelf helemaal niks mee. Maar goed, hij vindt me ook een zuurpruim omdat ik geen babyshower wil :joy:

18 likes

Voelt bijna als een biecht. Maar ik heb bij beide zwangerschappen een gender reveal gedaan en vond het nog leuk ook. Gewoon klein met de leukste mensen om je heen niet a la martine.

8 likes

Ik zou me hier echt niet thuis voelen. Ik heb het niet zo op dat hele hipster gedoe.

2 likes

Een vriendin van mij heeft ook liggen huilen bij de echo omdat het geen jongetje werd maar een meisje. Hoe durf je.

1 like

Ikzelf zou nooit zo reageren maar laten we mensen niet judgen op hoe ze reageren. Gender dissapointment is blijkbaar echt een ding wat bestaat en waar diegene niks aan kan doen. Gevoel heb je niet in de hand. Het trekt later altijd bij. Het is voor die mensen ook vervelend dat ze het zo voelen want hun willen dat waarschijnlijk ook niet zo voelen.

43 likes

Je mag toch best teleurgesteld zijn als je iets voor ogen had en dat het niet blijkt te zijn🤷🏼‍♀️ Lijkt mij niet dat als het kind 4 is ze nog steeds huilt omdat ze liever een meisje had gewild (hoop ik🤣)

23 likes