Mommybloggerstopic #7

En de lachende derde hier is google. Ben benieuwd hoeveel die bedrijven tegen elkaar opbieden om de hoogste ad te zijn.

3 likes

Eerlijk is eerlijk, ik kreeg vanochtend een Marley Spoon vraag of ik voor 30€ korting mn account weer wilde activeren en dacht; ach ja waarom niet hahaha.

Google is sowieso niet derde, maar de dikke winnaar in deze. Op je concurrenten bieden is trouwens vrij standaard, tenzij je onderling een gentleman’s agreement hebt om dat niet te doen.

4 likes

Mag toch eigenlijk gewoon niet ? Dacht ik ?

2 likes

Inderdaad wat @kika zegt, vrij standaard. Als je een trademark hebt kunnen de concurrenten niet op je keyword bieden maar anders gewoon wel. Heb heel wat branded keyword oorlogen voorbij zien komen, vaak komen die ten einde door tot een overeenkomst te komen. In ieder geval een overeenkomst om niet meer op positie 1 te bieden.

1 like

Ben weer even zo ontzettend blij dat ik geen marketing baan heb.

4 likes

Het is onder andere opvang, maar ik vind dat de kinderen daar heel veel leren. Zelfs al zou ik niet werken, dan nog zou ik willen dat mijn kind naar een kinderdagverblijf gaat. Al is het alleen maar om ‘de omgang met anderen’ te leren.

6 likes

Ik wel en gelukkig is marketing een heel breed vakgebied. Heb werkelijk niks te maken met online adverteren, godzijdank.

3 likes

Komt bij ons ook voor, wij zijn marktleider op een bepaald gebied en een concurrent adverteert steevast op onze merknaam. Al meerdere keren gehad dat een klant dacht een afspraak met ons te maken maar dan bij de concurrent een afspraak had gemaakt (blijkbaar kijk je dan ook niet echt verder dan je neus lang is, maar goed). Heel veel gesprekken gehad tussen de directeuren van beide maar ze blijven het gewoon doen :fu:

6 likes

Hm intressant !

3 likes

Onze merknaam is vastgelegd, dus dan mogen andere bedrijven hem niet gebruiken. Ik heb ook wel eens contact opgenomen met concurrenten die wel met onze merknaam adverteerden en dan krijg je meestal een reactie als “Oh nee sorry dat had echt niet mogen gebeuren” en dan halen ze hem weg.

Je mag wel adverteren op de merknaam van je concurrent, maar niet deze vermelden in de tekst of jezelf voordoen als hen.

5 likes

Dit inderdaad precies. Ook al is de merknaam vastgelegd, dan kan ik nog steeds op die merknaam als keyword bieden. Ik moet alleen heel duidelijk maken in mijn advertenties dat ik een ander merk ben.

Bijvoorbeeld als ik kleding verkoop, kan ik bieden op alle keywords die met zalando te maken hebben, zolang ik maar duidelijk in de advertentie aangeef dat ik niet zalando ben. Dat is waarom je ook advertenties van about you en dergelijke krijgt als je naar zalando zoekt.

En @Mexi ik ben dan juist weer heel blij met mijn paid search/social hoekje, laat mij maar lekker cijfers analyseren :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Haha Lois Kruidenier toont weer eens dat ze iemand is waar je echt geen ruzie mee wilt :joy:

Ze kreeg een negatieve reactie op het feit dat ze haar dochter regelmatig vraagt haar hoofd om te draaien als ze een foto voor insta maakt. Reactie natuurlijk verwijderd maar dat was niet genoeg, er moesten ook nog een paar stories aan gewijd worden en een gedicht over geschreven. Diegene van de reactie heeft nu haar account gedeactiveerd of verwijderd.

1 like

Ligt aan de school, school van onze dochter doet mee aan een experiment je mag zelf weten wanneer je vakantie neemt. Ze zijn maar 2 weken per jaar dicht.

2 likes

Dat is bijzonder! Hoe bevalt dat? Is het niet lastig met het volgen van een curriculum als alle kinderen op een ander moment afwezig zijn?

Lekker feestje wel bij de Huismuts op het park :roll_eyes:

2 likes

Het raakt haar dus heel erg, vervelend voor haar zeg! Kan me voorstellen dat het vaker voorkomt dat mensen niet positief reageren, dus dat is denk ik wel vermoeiend om te lezen.

2 likes

Dat park van de Huismuts is dus toch op tijd af! Het ziet er wel echt mooi uit allemaal

Ah de opening. Snap alleen niet dat je dan nog niet kan boeken (ben benieuwd naar de prijzen)
https://hetwyldepad.nl/

3 likes