Haha precies dit! Ik vind kinderopvang ook echt een stom woord. Ik beken dat ik soms “schooltje” zeg. Of “naar juf …” Joh, ben al blij als ik er op tijd ben zonder dat zij in janken uit barst, kan me niet schelen hoe dat ding dan heet haha
Hahahah, ja erg he. Bij ons is het 's ochtends in de hectiek meestal alleen: WE GAAN. BUITEN. NU
En gewoon alleen de voornaam van ‘de juf’ ? Of is dat heel vergezocht?
SCHOENEN AAN JAS AAN HUP HUP HUP
Ze hebben er zoooo veel dat ik echt nooit weet welke 3 je er die dag hebt haha
Mijn ouders zeggen als m’n kind naar de opvang gaat “zijn werk” haha.
Zelf zeg ik ga je spelen bij -naam van andere kindjes en de leidsters-
Zo gaat het bij ons wel. En dan hangen er bij de deur foto’s zodat je weet wie er is die dag
Sowieso cringe aan mensen die zichzelf ‘lekker gek’ noemen
Dat doen ze bij ons op het kdv geloof ik. Ik zeg wel altijd juf voornaam omdat ik alleen de naam een beetje brutaal vind klinken.
Haha dat vergezocht was ook beetje sarcastisch ;). Ik vind dat heel vanzelfsprekend. Waarom zo moeilijk doen. Maargoed hier wordt ook heel weinig gewisseld qua leidsters, kan me wel voorstellen dat dat scheelt.
En @Coco ik heb me echt nooit gerealiseerd dat dat brutaal zou kunnen zijn haha oeps. Zeg bijv bij afscheid nemen “geef je Jannie nog een knuffel?” en “doei Jannie!”. Zal eens informeren
Hier ook gewoon naam van de medewerker, nooit bedacht dat dat anders zou kunnen? Doen ze zelf ook, ook op verjaardagskaartjes en dagverslag enzo. Gewoon de voornamen.
Ik heb liever dat ik bij mijn voornaam genoemd word, dan dat ik juffie genoemd word, haha. Bij mij op werk zeggen we ook nanny (naam) ipv juf oid. Ouders noemen mij gewoon bij mijn voornaam, haha
Wij zeggen zelf altijd crèche en mijn zoon is dat gewend, maar nu ik erover nadenk is dat idd miss wel een heel abstract begrip voor een kind, dus snap wel dat je daar andere termen voor zou gebruiken naar je kind toe.
Vind ‘schooltje’ zelf wat gek omdat dat zo het gevoel geeft alsof je kind al naar een soort school zou gaan om van alles te leren, terwijl het gewoon opvang is. Als vloggers dat dan zeggen denk ik soms dat ze een beetje indruk willen maken met die term.
Maar ik weet dat dit niet rationeel is hoor, ligt gewoon aan mij. Dat kinderen ‘grootkijken’ zit een beetje in mijn allergiezone geloof ik
Wij noemden het nooit kinderdagverblijf, maar Katrijn. Dat is de naam van het kdv. En de juffen noemden we altijd juf met daarachter de naam.
Zo hoor ik het graag. Groetjes groep 8 leerkracht. Nog leuker als ouders überhaupt je naam niet eens weten terwijl je die kinderen al het hele jaar lesgeeft.
Ik ben Gastouder en de kinderen zeggen mijn naam vaak afgekort. Prima wel. Sommige zeggen ook mama omdat mijn zoontje mij natuurlijk zo noemt. Ik zeg dan altijd ik ben toch niet jou mama maar …naam.
Wat ik wel bijzonder vind is dat een vader mij dus dan ook bij mijn afgekorte naam noemt. Het klinkt vrij bijzonder
Mijn oude teamleidster noemde mij na 2 jaar in dienst nog steeds " dingetje " vind dat ook zo respectloos. Ik vind het een kleine moeite om even moeite te doen om de naam te onthouden van diegene die je je kinderen toe vertrouwd.
Hahaha! Mijn tante was een keer invalleerkracht in mijn klas in groep 3 en ik noemde haar “tante” en toen begon de hele klas haar tante te noemen.
Ik vind ‘schooltje’ zo cringy brrr🤢 ik zeg zelf altijd we gaan naar de kindjes /we gaan spelen met de kindjes maar mijn baby’s zijn nog klein dus die snappen er sws niks van😁
BillieRose bracht laatst haar kinderen naar ‘het kdv’je’