Mommybloggerstopic #7

Maar het constant aangeven dat je bewust bent van je privilege is toch niet te doen? En dit is toch gewoon hun realiteit? Ik snap dat het eigenlijk een bizarre situatie is (zoveel geld, zoveel vrije tijd, zoveel vangnet) maar dat is wel de maatschappij waarin we leven en het leven dat zij hebben. En voor hen is dit dus wel de enige manier waarop zij dit leven ‘kunnen’ leiden. Slaat toch nergens op dat ze zouden moeten zeggen ‘Ja wij gaan op vakantie en we nemen Vita en Joey mee, want anders kunnen we echt niet lekker vakantie vieren, omdat we de hele tijd aan moeten staan voor de kinderen, jaaa we weten wel dat het bizar is hoor dat we nu al op vakantie kunnen terwijl we net een huis hebben gekocht en dat er heel veel mensen zijn die dit niet kunnen en daarom zijn we super dankbaar dat wij wel in deze mogelijkheid zitten en we weten hoe geprivilegieerd dit is.’

Wat een onzin. Ik vind ook dat het nergens op slaat dat deze mensen zoveel geld hebben, dat we moeten zorgen voor meer (kansen)gelijkheid en dat het kapitalisme hysterisch verschrikkelijk is geëvolueerd in een paar decennia tijd, maar om dat op deze afgunstige manier te uiten naar twee individuen, daar snap ik niks van

39 likes

Volgens mij is je niet bewust zijn van je privileges zowat inherent aan influencer zijn. Want om je bewust te zijn van je privileges moet je geïnteresseerd zijn in de rest van de wereld en dat is tegenstrijdig met filmpjes online zetten over je eigen leven.

Ik kijk af en toe (naar Elise) voor m’n eigen irritainment maar als je je er aan stoort hoe zij is, waarom kwel je jezelf dan met het kijken van haar vlogs?

8 likes

Mee eens, en dan nog kan ik me er soms aan irriteren, maar zo is ieders wereld en beleving anders.
Als ze de hele tijd zou uitleggen hoe :sparkles:dankbaar ze is en hoeveel privilege ze wel niet heeft, dan zou me dat waarschijnlijk nog erger irriteren, dan komt t ook zo over als een humble brag constant.
Ergens ook wel goed dat ze laten zien dat ook al heb je geld en zit t allemaal lekker mee, dat je nog tegen dingen aan loopt en niet altijd 100% happy kunt zijn, en dat mag er ook zijn.

6 likes

Maar is dat ook niet gewoon een beetje hoe Elise is/praat, zo lekker theatraal? Als ze een nacht slecht heeft geslapen is dat wal-ge-lijk, ergens te laat komen en dan heel hard moeten fietsen en bezweet zijn is het ergste ooit, etc. Lekker in de hyperbool altijd. Dus als ze zegt omg zonder Vita en Joey zou ik gewoon GEEN vakantie hebben, dan past dat naar mijn idee wel bij haar manier van doen en praten.

19 likes

Ja dat is inderdaad ook zo, dat theatrale en overdreven hoort bij haar en Vita. Al met al kijk ik er toch naar omdat de irritainmentfactor kleiner is dan de entertainment bij mij.

4 likes

Snap sowieso niet waarom vloggers/influencers altijd maar relatable moeten zijn. Als ze dat echt zouden zijn zou er toch geen hond naar kijken :sweat_smile: voor middelmatigheid heb ik mn eigen leven wel :stuck_out_tongue_winking_eye: ik vind het juist leuk/interessant om te zien hoe een ander zn leven leidt. Zou er ook doodmoe van worden als ze 100x zouden benoemen hoe dankbaar ze wel niet zijn en hoe ver hun leven af staat van de realiteit. Voor hen is dit de realiteit dus waarom zouden ze zich de hele tijd moeten indekken omdat andere mensen dat leven niet hebben?

15 likes

Haha sorry maar wat een draak van een video. Goed voor haar dat ze een boek schrijft maar door zo’n dramatisch filmpje waar iets te veel over nagedacht is haak ik af.

2 likes
ski trauma's

Ik moest op skiles en er was bij mij op de één of andere manier altijd alleen een Duitse leraar over. Verstond er geen zak van. Gingen we bovenop de berg lunchen hadden m’n ouders vergeten geld mee te geven. Maar in het Duits kon ik het al helemaal niet uitleggen. Weet nog dat ik één jaar ook continu een ander Nederlands kind moest troosten dat alleen maar om z’n moeder aan het krijsen was naast me in de stoeltjeslift. En die flikkerde er ook steeds uit en dan nam hij mij mee natuurlijk. En die leraar verstond dat kind niet en dan ging hij alleen maar harder krijsen.
Echt traumatisch.

7 likes

Maar gaat het niet ook een beetje om de toon waarmee het gezegd wordt?
Ik ben het inhoudelijk helemaal eens met je post hoor, maar ik vind wel dat de toon/manier waarop zij dingen zeggen soms niet zoveel sympathie opwekt.

Je kan zeggen: ‘We nemen Vita en Joey mee omdat we anders echt niet lekker vakantie kunnen vieren’, maar dat klinkt een beetje alsof het onmogelijk is om van je vakantie te genieten als je als stel met twee kleine kinderen gaat, terwijl dat voor heel veel mensen de realiteit is. Het zou voor mijn gevoel al iets anders overkomen als er gezegd wordt: ‘We nemen Vita en Joey mee op vakantie, dan kunnen zij af en toe ook op de tweeling letten en hebben wij wat meer rust/tijd voor elkaar/etc.’. Dan zou mijn reactie eerder zijn van: Nou, groot gelijk, lijkt me ook heel chill. Terwijl ik bij de eerste bewoording inderdaad een beetje de vibe krijg die @Schattenwijfje ook beschrijft.

15 likes

Dit is precies verwoord hoe ik het bedoel.

1 like

Ja helemaal mee eens. Het is super gezellig om met vrienden en familie op vakantie te gaan en ik vind dat alles behalve verwend maar ik vind Elise haar gedrag gewoon zo overdreven dat ze anders onmogelijk een vakantie kunnen hebben.
In ieder geval zag op insta dat ze er al zijn en het zag er gezellig uit.

2 likes

Haha zoveel hysterie in de stories van Elise. Ik bereid me voor op een vlog vol gegil. Ben benieuwd

1 like

Wat heeft Wouter voor zwembroek aan :joy:

1 like

https://www.instagram.com/tv/CPgv_oMhcJB/

Ze is een insta mommy, mompreneur :partying_face:

6 likes

Ja ik snap dit ook niet, koop dan gewoon een speedo als je zo graag je volledige been wil tannen en/of showen.

3 likes

Ik krijg hier echt bultjes van. Een spelfout maken in zo’n automatisch reclame op fb en dan met dat kind erbij.

12 likes

Ik krijg echt bultjes van die 1% batterij. Living on the edge

53 likes

Daar zit sowieso een prutser op de sociale, gisteren kwam deze vier keer langs met ‘Test’ als tekst
Negatieve publiciteit is ook publiciteit blijkbaar

3 likes

Ik zie het niet :pensive:
Even Hans bellen.

2 likes

Helofresh

3 likes