Oh joh wij hebben ook (best) veel speelgoed hoor! Vind het ook lastig om het in een acceptabele hoeveelheid te houden. Het is allemaal niet zo zwart-wit, het is niet dat ik alle speelhoeken verschrikkelijk vind, wij hebben ook gewoon een speelgoed en ons kind heeft ook gewoon net wat te veel speelgoed. Neemt niet weg dat ikzelf dat ook bij ons thuis soms ongemakkelijk vind.
Ik zette pervers ook tussen aanhalingstekens hè, het is niet letterlijk pervers zoals een vieze oude man pervers kan zijn. Vind zelf alleen dat er een soort grenzen zijn qua hebberigheid/hoeveelheid, wat die grens precies is geen idee, ik ben geen orakel of expert op het gebied van eerlijke speelgoedverdeling.
Er zijn kinderen die wél 20 cadeaus krijgen per verjaardag (onze inclusief op haar eerste verjaardag door slechte gatekeeping), daar hoef je je echt niet aangesproken op te voelen!
Hell m’n vriend kijkt mij ook gewoon vermanend aan als ik weer leuk speelgoed heb gezien wat ik zelf vooral heel leuk vind voor ons kind (ons kind kan het niet boeien).
Wat @Duchess ook zegt idd - ik val je absoluut niet persoonlijk aan!