Mommybloggerstopic #7

Why? :woman_shrugging:

2 likes

Elise is onderweg naar Malaga. Vakantie 3 gewoon back to back, wat een leven :sweat_smile:

11 likes

Haha ja heerlijk.
Moest ook lachen om dat verslag over dat weekendje in de natuur, nu is in de natuur wonen ook helemaal je-van-het opeens. En vorige week Iebietssss. Dan maar overal een huis?

5 likes

Opgroeien in DE STAD was toch juist alles?

5 likes

Spreekt wel beetje voor zich denk ik?

1 like

Ik zag het ook, gewoon WEER weg? :scream: Ja ik ben jaloers, maar is ook vliegvakantie 3 of 4 sinds deze zomer als ik het goed heb, vind dat eigenlijk niet meer kunnen #schijtaanhetmilieu

1 like

Ik vind pervers ook wel overdreven. Mijn kinderen hebben ook een grote speelplaats. Snap niet goed wat hier pervers aan is.

2 likes

Bij mij ging het om de dik gedrukte woorden. Vind het niet echt iets toevoegen.

Ook mee eens.

Volgens mij zelfs vakantie 4!

2 likes

Het is wel vaak de realiteit toch. Natuurlijk zijn er overal in de wereld privileged en rijke mensen, maar het is wel meer tekenend voor de westerse consumptiemaatschappij (= voornamelijk wit).

Mijn witte en westerse kind zat bij haar eerste verjaardag ook tussen stapels vol cadeaus en mā€™n partner en ik werden daar best wel ongemakkelijk van. Zij is ook gewoon gruwelijk privileged in waar haar wiegje staat en die snapshot van die dag was gewoon het toonbeeld daarvan.

26 likes

Op de instagram van national geographic komt soms een fotoserie voorbij van Gabriele Galimberti met kinderen uit verschillende werelddelen geportretteerd met hun favoriete speelgoed (Toy Stories ā€“ Gabriele Galimberti) Moest daar ook aan denken bij deze post op instagram, zag eens een foto bijkomen van een meisje in Afrika van wie het favoriete speelgoed de plastic zonnebrillen was die ze verkochten en dat dan vs kinderen die een halve speelgoedwinkel om zich heen hebben liggen. Foto voor een krottenwijk in HaĆÆti met zelfgemaakt speelgoed van afval vs fotos in volledig ingerichte speelkamers.

35 likes

OkƩ ik scroll er een beetje doorheen en zie ook een jochie met allemaal speelgoedpistolen, dat vind ik ook behoorlijk heftig wel :pensive::pensive:

3 likes

Die koppies :pleading_face::heart:

5 likes

Nja, ik vind t totaal irrelevant maar goed.

1 like

Misschien goed om na te gaan waarom je dit vindt en wat dat zegt over je eigen positie in de wereld

40 likes

Zie nu dat het voor ā€˜werkā€™ is

Ja, echt he! Hij heeft ook een fotoserie (alleen nog op instagram) waarbij hij Amerikanen portretteert met al hun wapens en dan soms ook nog hun gezin met jonge kinderen ernaast :sob:

1 like

Juist heel relevant toch, dat contrast tussen privileged kinderen die bergen speelgoed hebben en telkens meer krijgen, versus de niet-privileged kinderen die dat allemaal niet krijgen en moeten hopen op een goed avondeten. En dan niet alleen in andere landen, maar ook gewoon in Nederland.

Vind dat een hele relevante reden om beetje onpasselijk te worden van gigantische speelgoedwinkels bij sommige kinderen thuis. Dat zijn mijns inziens niet de dingen die ik mijn kind mee zou willen geven (jij hebt en krijgt alles en telkens meer, anderen hebben en krijgen niks, donā€™t care). En ookal is die gedachte er niet, is het hele ā€˜westerse consumptiemaatschappijā€™ ook heel relevant - ook dat wil ik mijn kind niet meegeven dat het alleen maar ā€˜meer meer meerā€™ is.

40 likes

(jij hebt en krijgt alles en telkens meer, anderen hebben en krijgen niks, donā€™t care).

Dit hoeft niet per se hand in hand te gaan. Je kunt nog steeds je kind leren te geven, delen en samen te spelen. Dat je zelf meer hebt, betekent niet dat je geen fuck geeft om mensen met minder.

Ik heb ook meer. Maar ik doneer wel alle babyspullen aan het goede doel. Mijn vriend had vroeger niks, geen eten, geen onderwijs en geen veiligheid, en heeft nu heel veel. Je kunt je kind ook mƩt spullen lessen en opvoeding meegeven.

Beetje warrig verhaal maar ik hoop dat het een beetje overkomt wat ik bedoel. Probeer duidelijk te maken dat je armoede of rijkdom kunt kennen, maar dat leren delen en leren geven zoveel belangrijker is dan de hoeveelheid speelgoed.

(Volgens mij is er wel onderzoek gedaan dat minder speelgoed veel creatiever maakt!)

10 likes