Mommybloggerstopic #7

Nouja, ik heb zelf bij mijn laatste ook een ring met moedermelk erin verwerkt laten maken.
Ik weet zeker dat het de laatste keer was, was er best emotioneel van, het stoppen. Vond borstvoeding geven ook super mooi/zwaar alles erop en eraan. Dat is dan wel in die zin iets wat ik een mooie manier vond om te herinneren. De manier waarop ze de melk en resp. as verwerken in een sieraad is hetzelfde, misschien werd dat bedoeld?

En herinnering aan een overleden persoon of een borstvoedingsperiode is natuurlijk niet hetzelfde maar het idee erachter, iets tastbaars in een sieraad verwerken wel.

20 likes

Ja zoals @Uprooted zegt, een tastbare herinnering in de vorm van een sieraad.

1 like

Mag ik vragen waar jij dat hebt laten doen? Ik wil dit ook erg graag! Ik vind het zoā€™n bijzonder iets en ik ben blij dat het al best lang lukt en ga mezelf trakteren.

1 like

Als ik van mezelf bedenk dat mijn kinderen de eerste 6 maanden van hun leven zijn gegroeid puur en alleen op melk wat mijn lichaam aanmaakt, vind ik dat wel heel bijzonder. Ik heb zelf niet zoā€™n sieraad maar snap wel dat mensen dat willen. Veel moeders vinden dat gewoon een hele bijzondere tijd van hun leven.

Wat betreft de tweet: beetje makkelijk scoren dit, ten opzichte van een trotse moeder. Als zij een ring wil van moedermelk (of whatever ze erin wil stoppen), laat haar lekker.

22 likes

Uh waarom zo lullig? Borstvoeding is helemaal niet vanzelfsprekend voor iedere vrouw en ook niet vanzelfsprekend dat het nog een keer gebeurt. Het kan een dierbare herinnering zijn aan de eerste periode met je kind. Als iemand daar een herinnering van wil maken in de vorm van een ring, wat is daar mis mee?

27 likes

Wat mensen met hun moedermelk doen moeten ze allemaal zelf weten (ik hoef zoā€™n sieraad niet) maar het verbaast me eigenlijk dat instagram winkeltjes gewoon menselijk materiaal mogen verwerken, en hoe doen ze dat dan dat dat sieraad niet na een tijdje goor wordt oid, gebeurt dit in een lab? Wat een baan joh, zakjes moedermelk ontvangen en verwerken :flushed:

7 likes

Ze mengen het met een middel heb ik ooit eens gelezen, een soort conserveermiddel? Dat het niet gaat rotten, inderdaad

(omg stel je voor, wat zal dat rieken :joy:)

1 like

Ik vind het vreemder om op grote schaal koeien te insemineren, ze kalfjes te laten krijgen, die weg te halen en dan de melk voor dat weggehaalde kalfje te gebruiken voor mensen. Toch werken er duizenden mensen in de agrarische sector.

Qua houdbaarheid: deze hotdog is een jaar geleden in epoxy gegoten. Luchtdicht blijft dat goed, zo te zien.

18 likes

Wat is er lullig? Ik snap de vergelijking die gemaakt werd niet.

Oh stop :nauseated_face: misschien heb ik nog wel een zakje in de vriezer maar ik denk niet dat ik het ga DIYen om te zien hoe het werkt :joy:

Ik zit te denken of ik bijv wel een sieraad met as of haar zou willen van iemand maar ik denk het ook niet. Heb dan toch liever iets symbolisch zonder echt stukje ā€˜mensā€™ erin zegmaar.

3 likes

šŸ„²šŸ„²šŸ„²

34 likes

Gaat dit over doutzen?

2 likes

Die is echt van het pad af :unamused:

1 like

Kwam op mij nogal laatdunkend over, alsof het echt zo vreemd is om er een sieraad van te maken.

ā€œ iets lichaamseigen wat je zelf produceert en waarschijnlijk weer zal doen als de situatie zich herhaalt?ā€ zo simpel is het voor velen dus niet.

Maar misschien verkeerd geĆÆnterpreteerd. De vergelijking met een overleden persoon was meer om aan te geven dat een sieraad maken van een herinnering wel vaker gebeurt, niet om borstvoeding gelijk te trekken met het overlijden van een persoon.

7 likes

Yes angel Mari warior.

7 likes

More like :sparkles: true angel wappie goddess :sparkles:

12 likes

Ja het doet bij mij best pijn dat ik na spoedkeizersnee en dagen proberen en kolven letterlijk geen druppel produceerde. En vriendinnen na mij allemaal wel borstvoeding gaven. Als iemand dan zegt dat t niets bijzonders is want je lichaam produceert dat gewoon dan vind ik dat jammer en ik denk met mij meerdere vrouwen waar t niet gelukt is.

21 likes

Nee, denk inderdaad dat je dat zelf invult. Ik ken(de) het concept niet en dankzij persoonlijke verhalen hier weet ik nu wat het is en dat het voor sommige mensen een waardevol iets is waar ze erg blij mee zijn en dat het voor hen vergelijkbaar is met een assieraad.

1 like

Mā€™n moeder had een ring met enkele melktandjes van mij erin verwerktā€¦
Vind het toch een beetje creepy

1 like

Heb je een DM gestuurd :slight_smile:

2 likes