Mommybloggerstopic #7

Ik ben Laura Ponticorvo gaan volgen omdat ze op dezelfde dag als mij bevallen is van een premature baby, maar my goddd, ik heb haar weer ontvolgt. Zo irritant hoe ze de hele dag door praat :speak_no_evil: Ook met zo’n babystemmetje tegen haar man, ieee.

2 likes

Wat moet een kind met zoveel speelgoed joh. Wij hebben nu 1 grote lade en naast de grote spullen die we vast gaan krijgen (fietsje, keukentje, etc) probeer ik het bij maximaal twee grote lares en alles wat erop past te houden. Nu is mijn kind wel pas 8 maanden, dus misschien is het naïef. Maar heeft een kind dit nou echt nodig.

5 likes

Ik koop gewoon heel duur speelgoed zodat ik geen geld meer heb voor veel speelgoed

50 likes

Ik weet vrij zeker dat ik écht geen speelgoedtekorten had als kind en bij ons was het echt alleen wat in je eigen slaapkamer in je eigen kastjes/bureautje paste.

1 like

Wij hebben het speelgoed verdeeld. Wil echt niet alles wat we hebben ( gekregen) beneden in de woonkamer. Boven staat een kist met speelgoed en eens in de zoveel tijd wissel ik om met wat er beneden staat. Al had ik de ruimte had ik niet zo’n giga speelhoek gemaakt. Ik merk juist ook dat als ik op bezoek ga bij vrienden zonder kids, en ik neem 2-3 speelgoed dingen mee, mijn oudste er veeeel langer zoet mee is dan thuis tussen al zijn speelgoed.

2 likes

Wat een leuk hoekje!

2 likes

Sorry nog meer offtopic maar wij gingen vroeger vaak naar de speel-o-theek, mocht je speelgoed een tijdje lenen! Was echt geweldig, had je steeds wat nieuws maar kostte vrijwel niks. Echt een aanrader ik wil dit als ik ooit een gezin heb ook doen. Het zit op heel veel plekken.

14 likes

Oh ja ik vind het wel netjes opgeruimd op die foto hoor! Die bakken zijn dan wel handig enzo. Het is alleen de hoeveelheid die ik echt heel overdadig vind

1 like

Ik vind het ook echt veel. Maar ik zie wel de toegevoegde waarde aan een speelhoek in de woonkamer als daar de ruimte voor is. Hou er wel van als dingen een eigen plek hebben, maar bij de huismuts vind ik het echt een rommeltje.

Persoonlijk denk ik dat weinig / meer speelgoed allemaal niet zoveel uitmaakt, maar opvoeding des te meer.

(Ik ben vooral bang veel meuk in huis te krijgen met verjaardagen)

Wij hebben ook heel veel speelgoed, maar ook voor 3 - 4 kinderen. Van verschillend leeftijd / niveau. Daardoor is het automatisch al 3x zoveel als van 1 kind…

3 likes

Dat niet, maar ik kan zelf goed een kattenkop zijn!

1 like

Gaan die kinderen naar een opvang? Kan me voorstellen als de kinderen constant thuis zijn dat je meer/diverser speelgoed aan wilt bieden dan wanneer dat niet zo is. Plus meerdere kinderen van verschillende leeftijden denk ik?

Nou is dit meer speelgoed dan ze bij ons op de opvang tegelijkertijd hebben staan (daar wisselen ze ook de grote dingen regelmatig , nu bv een werkbank en dingen die daarbij passen, dan weer een keukentje etc) en ik zou het zelf nooit allemaal tegelijk zo neerzetten. Ik merk hier thuis dat er beter met dingen gespeeld wordt als we afwisselen in wat we aanbieden. Boekjes hetzelfde, zijn 2 favorieten die ze constant pakt en er altijd staan, de rest wisselen we regelmatig af.

4 likes

het is wel grappig, hier valt nu net de bol.com cadeaugids op de mat…

4 likes

Wil die in de nieuwste vlog een heel pleidooi houdt over een duurzaam merk en hoe geweldig dat wel niet is om even later samen met Martine een mega shophaul (of zo?) van Guts&Gusto op te nemen. Heel geloofwaardig meid :+1:t3:

12 likes

Ik vind het ook lastig hoor, want dan zie ik weer iets wat ik leuk vind, en dan denk ik oh dat zou ze leuk vinden. En voor je het weet :sweat_smile:

@Leuk123 zo’n speelotheek klinkt echt tof en slim, vooral voor het grotere speelgoed!

@Suikerklontje die foto’s van die kamers met honderden bakken is ook wel heel Amerikaans geloof ik hoor, ik zie daar vaak echt van die speelkamers in series of op Instagram ofzo.

2 likes

Dubbelpost maar was toch de stories van de huismuts aan het bekijken

Ze gaan dus alleen de badkamers renoveren van appartementen/b&b kamers. Die zes huisjes krijgen helemaal geen nieuwe badkamer, of nouja ooit in de toekomst. Betaal je dan grof geld voor hey die huisjes.

1 like

Wow het was in 30 sec ook uitverkocht

1 like

Wat is dit dan, kent iemand dit? Is dat echt, een ring van moedermelk?

1 like

Ja veel vrouwen laten een sieraad maken met moedermelk erin verwerkt, als herinnering aan een bijzondere periode. Vind dit in tegenstelling tot placentacapsules ofzo niet raar.

Beetje hetzelfde idee als as van een overledene in een sieraad verwerken. Gebeurd volgens mij ook vrij vaak.

10 likes

Deze snap ik niet?

De as van een dierbaar iemand, een individu die een leven geleefd heeft, die overleden is vs. iets lichaamseigen wat je zelf produceert en waarschijnlijk weer zal doen als de situatie zich herhaalt?

1 like