Zo vaak als er aanleiding toe is.
Zo niet verrassend dat Wil deze enorm vage post heeft geliked.
Volgt hier iemand ThingsJuliaLoves? (Of zoiets?)
Die is onlangs bevallen van een zoontje en nu doet ze mee met een of andere vage online wedstrijd waarin mensen kunnen stemmen op haar kind als ābofkontje van het jaarā, van sudocreme ofzo. Nu is daar dus gezeik over want over en weer beschuldigen moeders elkaar van van alles en nog wat om stemmen te winnen of iemand te diskwalificeren Zie de insta story van Julia.
God wat vermoeiend
Sorry wat? Bofkontje van het jaar?
Dat is toch wel echt de slechtste oneliner van een merk die ik ooit heb gehoord.
Otrivin- snotneusje van het jaar?
Pampers - poepescheetje van het jaar?
Ik ben op zoek naar een blogger met kinderen. Vage omschrijving komt er aan:
Ze heeft 2 zoons, waarvan er eentje plots overleden is. Ze is nu in verwachting of bevallen van een meisje. Ze kwam altijd op mijn zoek pagina op insta voorbij en ik spiek er wel eens of de baby er al is. Maar nu komt ze niet meer voorbij al weken en ik ben nieuwsgierig, ik heb alleen dus geen idee wat haar naam is.
Iemand enig idee?
Ik denk dat je onsgezinvanhierendaar bedoeld
Sanne Smeets
Ja die inderdaad! Bedankt!
Och ik las het verhaal over haar plots overleden zoon. Wat afschuwelijk. Heb de mijne even heel erg geknuffeld net.
Niet perse alleen naar jou hoor want lees dit heel vaak en ook als reactie op nieuwsberichten, fb etc. Maar ik vind dit dus een soort van cru om dat zo te benoemen? Alsof het extra de nadruk legt op het contrast tussen iemand die zijn kind is verloren/ziek kind en iemand die thuis wel een gezond kind heeft. Weet ook niet wat ik precies wil bereiken met deze post maar ik krijg er altijd een beetje een naar gevoel bij.
Nee zo is dat helemaal niet bedoeld. Meer van; ik neem de levende aanwezigheid van mijn kinderen zo voor lief, dat ik soms in de rush van de dag / avond gewoon niet eens even genoeg en bewust stil sta bij het feit dat ze er zijn, gezond en wel.
Als ik dan zoān bericht lees besef ik mij dat veel meer en uit ik dat door middel van een knuffel.
En dit nu al typende vind ik het ook mega confronterend dat ik mij zo laat ālevenā door de dag, moet gewoon eens wat meer bewuster met mijn kinderen, mijzelf en mijn man omgaan.
Hoop dat dit wat verduidelijkt.
Iemand zei eens tegen mij dat ze haar vader thuis even goed had geknuffeld nadat die van mij overleden was en dat voelde als een trap op dat moment. Just so you know. Op een forum schrijven vind ik al discutabel, maar ik raad je af dit ooit tegen iemand te zeggen die zijn of haar kind is verloren.
Nee heel erg mee eens, buiten het feit dat het vrij ongepast en heel confronterend is voor de ander is het mi ook gewoon best wel egoĆÆstisch om zoān groot verdriet meteen zo openlijk op jezelf te betrekken (dat je het denkt is nog iets anders, maar om het zo hardop uit te sprekenā¦)
Vond ik op insta toen ook enorm toen mensen dit zeiden bij het delen van het verhaal van Elise Joanne, en haar daar dan soms ook nog in taggenā¦ echt zo ongevoelig
Ja destijds verbaasde ik mij ook erg over Michelle B dat ze even een perfect vakantie-family plaatje er in gooide na het vreselijk nieuws over G van Elise. En dan erbij zetten tel je zegeningen. Het zou niet in mij opkomen
Daar heb ik me toen ook zo over opgewonden. En toch weet ik zeker dat ze het niet kwaad bedoelde en degene hierboven ook niet.
Blijft bizar hoe verschillend mensen zich met zoiets uiten terwijl ze hetzelfde voor ogen hebben (meeleven).
Mja, ik weet niet of ik het nou echt medeleven zou noemen. Het is natuurlijk niet kwaad bedoeld, maar als je echt meeleeft met iemand probeer je je toch in die persoon te verplaatsen? En denk je toch wat langer na voor je (zo)iets zegt? En betrek je het toch niet meteen op jezelf?
Misschien wat cynisch, nogmaals, het is echt vast niet slecht bedoeld, maar ik vind het ook niet echt medelevend/empathisch
Ik heb ook zoiets meegemaakt. Gezinsleden verloren en dat ik dan reacties kreeg van: ik heb mijn vader/moeder extra geknuffeld oid, maar ik heb dat nooit als vervelend ervaren. Eerder als iets moois, wees maar blij dat jij het nog kan, en wees maar dankbaar. Dat doet mij persoonlijk veel meer goed dan mensen die alles maar voor lief nemen. Al zou het wellicht anders hebben gevoeld wanneer dit vergezeld zou zijn gegaan met een kekke foto op Instagram.
Hahaha love Marten
Oh jeetje. Ik heb mij echt nooit beseft dat dit zo kwetsend zou kunnen zijn. Maar nu ik er door jou en onderstaande comments over nadenk is het inderdaad heel confronterend. Het spijt mij.
Het doet mij meer en meer beseffen dat ik niets voor lief kan nemen en dat moet ik gewoon niet meer op deze manier uiten.
Wat verdrietig van je vader. Nogmaals mijn oprechte excuus.