Maar wat is het idee dat de dolfijn dan verandert aan Down syndroom?
Snap de gedachte niet zeg maar.
Maar wat is het idee dat de dolfijn dan verandert aan Down syndroom?
Snap de gedachte niet zeg maar.
Volgens mij denken mensen dat je er lekker zen van wordt, dus dat het bij gedragsproblemen een kalmerend effect heeft ofzo?
Oh jeetje
Maar goed je kan ook moeilijk voor elke woede uitbarsting naar CuraƧao. Aan de andere kant snap ik ook wel dat ouders misschien wanhopig zijn, lijkt me zo heftig een gehandicapt kind, zeker als je het nog niet weet als ze geboren worden en niet ervoor gekozen hebt.
Klopt en dat er andere zintuigen bij downers worden geprikkeld waardoor ze daarna beter kunnen leren en concentreren. (Volgens therapeuten)
Alleen mensen vergeten ook vaak dat dolfijnen gevaarlijke dieren kunnen zijn. Terwijl dolfijnen van nature interacties met mensen best leuk kunnen vinden maar dan vooral in vrijheid.
Ik denk ook: hoeveel ānegatieveā prikkels geeft zoān reis naar CuraƧao ofzo wel niet, staat toch totaal niet in verhouding. Vliegveld, vliegreis, tijdverschil, ander klimaat - en weer terug naar huis.
Of Ć¼berhaupt wilde dieren die je in essentie niet gevangen moet houden dan wel dwingen om kunstjes te doen en met mensen te zwemmen.
Ik vind dat echt het egoĆÆsme van de mens ten top en vind het onjuist, abject en algeheel belachelijk dat mensen daarin mee gaan.
Gehandicapt kind of niet.
@inezweski we doen je wel een wetsuit aan en dan laten we je wel aftrekken door een slechtziende downie. Komt goed
Hij is alweer weggehaald. Er kwamen toch teveel reacties met een verzoek om bewijs.
āhet is soms ook wel erg lastig om iets te delen helemaal met zoveel volgers die je never nooit allemaal tevreden kan houdenā
Ik zit klaar voor poging 2
Edit: aan de ene kant smul ik hiervan maar aan de andere kant vind ik het ook echt heftig. Als het waar is wat ze allemaal over haar moeder schrijft is zij echt een KOPP kind. En ze krijgt een 4e kind. Terwijl de 3e destijds niet gepland was en ze dat heel heftig vond (uitgebreid over gedeeld ook). Maak me best zorgen.
Ik dacht dat zij juist altijd zoveel voelde
(blessed, dankbaar, alleenmaarliefde enz)
Oh zeer naarā¦ Hopen dat ze een stabiele omgeving heeft inmiddels dan en een fijne partner.
Vind het verder ook sneu om mensen zo op te lichten, ze zal het vast doen omdat ze geld nodig heeft dus hoop dat het geld dan maar goed besteed wordt (benodigdheden voor haar kids ofzo), want dat geld zien mensen sowieso niet terug.
Elise Joanne postte weer wat op haar stories. Ik ben echt stil er van, vind het zo knap. Je moet door en je hebt geen keus maarā¦ mijn hart breekt elke keer
Oh krijg er buikpijn van, zĆ³ zieligš
Ik heb ook een kind met een beperking wat we bij geboorte niet wisten, maar no way in hell dat ik zou overwegen om met dolfijnen te gaan zwemmen met hem. Sowieso ben ik tegen het houden van dieren in gevangenschap maar het is ook helemaal geen structurele oplossing voor gedragsproblemen, het is niet dat ik hier thuis even een dolfijn in de badkuip kan leggen zodat hij daar mee kan knuffelen als hij over de zeik is. Er zijn genoeg mogelijkheden waar geen zielige dieren bij betrokken worden. Snap Ć¼berhaupt niet dat het nog mag eigenlijk
Maar dan is het toch ook niet nuttig om te weten dat je pcos hebt? Geen klachten, dus geen last dus dan ga je automatisch niet naar de dokter. Zou wat zijn dan moeten we constant body scans doen ofzo. Want wellicht heb je wel die en die ziekte.
Helemaal mee eens! Er is ook geen medicijn voor, dus je kunt er nu niks mee. En daarnaast hoeven enkel blaasjes op je eierstokken niet direct iets te betekenen voor je vruchtbaarheid.
Het is ook echt niet zo dat ze haar (of mij) nu direct CLOMID of iets anders gaan geven als we kinderen willen, dan zul je alsnog een tijdje moeten proberen als je wel gewoon ongesteld wordt.
Kijk, als ze nou met hevige buikpijn klachten omtrent menstruatie naar de huisarts was gegaan had ik dat gesnapt. Maar dat heeft weer niks met spon grip spon te maken. Snap sowieso medische spon niet, echt kwalijk
Shit, inderdaad zegā¦ Raakt me echt keihard.
@Ohappyday ik ook. Jeetje. Echt een harde klap. Vooral hoe ze zegt āelke dag is moeilijkā. Kan het me heel goed voorstellen.
Ik zat echt te huilen bij haar verhaal, maar ik ben zwanger en mega hormonaal momenteel. Wat een heftig verhaal en wat zijn ze dapper en warm voor elkaar. Echt zo knap hoe ze dit doen, tenminste wat ze laten zien op social media. Echt petje af, het lijkt me onmenselijk zwaar.
Same
Heel heftig
Ja ik fietste net van t werk naar huis (dan komen er altijd hersenspinsels) en precies die gedachte! Waarom moet een niet medisch iemand anderen beĆÆnvloeden met medisch advies? Word daar echt boos van. En dan nog erger dat een verpleegkundige zoals Linda R van die emb testen die promoot. Snap dat de drempel om naar een arts te gaan hoog is, heb ik zelf ook. Alleen ga please naar een arts ipv online een testje doen! En bij geen klachten, onregelmatige cyclus etc. is er niks aan de hand denk ik dan. Uitzonderingen zijn er altijd.
Waar ik zelf wel aan denk is dat vrouwen door hormonale anticonceptie geen inzicht hebben in hun eigen cyclus/herkennen van normale/abnormale signalen. Dus dat daar wel meer winst in te behalen valt! Ik heb een collega die is fertiliteitsverpleegkundige, die heeft er effectief voor gestudeerd en werkt nauw samen met gynaecologen en fertiliteitsartsen. Zou mooi zijn als we daar als vrouwen meer gebruik van kunnen maken als preventie en niet als het al te laat is.