Helemaal waar!
Thuisarts: Vrouwen met PCOS hebben vaak meer moeite met zwanger worden. Dit komt omdat ze minder vaak en onregelmatig een eisprong hebben. Het is niet te voorspellen of je een eisprong krijgt en wanneer. En dus ook niet wanneer je het beste kan vrijen om zwanger te worden.
Dus als je elke maand ongesteld wordt is er volgens mij geen man overboord. Ik vind dat een heel ander verhaal dan een paar keer per jaar ongesteld worden. Ze lijkt redelijk gestresst en emotioneel in die video en ik vind dat echt sneu. Ik ben ook van mening dat iedereen zich er bewust van mag zijn dat zwanger worden niet altijd vanzelf gaat, maar je druk maken om een aandoening waar je vrijwel geen symptomen van hebt helpt denk ik nergens bij. Ook dat ze zegt dat ze nu een grotere kans heeft op andere aandoeningen zoals diabetes 2 ofzo. Als je eenmaal een ziekte erbij krijgt merk je dat echt wel hoor, daar hoef je geen grip test voor gedaan te hebben
Dat ze persoonlijk voor zoân test gaat is nog tot daar aan toe. Je kunt iets vinden van het bedrijf erachter, hoeveel het nou daadwerkelijk zegt en dat ze inspelen op de onzekerheid van vrouwen, maar het blijft een persoonlijke keuze als iemand besluit dat te ondergaan. Juist door die onzekerheid is dat denk ik ergens wel begrijpelijk, al zou je met gezond verstand misschien tot een andere conclusie moeten komen.
Maar dat ze het - voor de tweede keer - betaald promoot naar haar volgers, dat vind ik kwalijk, en een totaal andere zaak. Ik vind dat echt fout.
Michelle B last een pauze in omdat ze altijd maar doorgaat en nooit eens op de rem stapt. Hele verstandige keuze, vind dat ze zich best kwetsbaar opstelt en ook benoemt dat ze weer even echt wil voelen. Zo zie je maar dat soms alles zo perfect lijkt maar het niet is.
Ik wist dit dus ook oprecht niet. Dacht dat je pas na een jaar proberen door zou worden verwezen/geholpen zou worden. Zelf had ik echt een onregelmatige cyclus, tot aan het gebruik van de pil (dus nu geen idee), maar door jouw berichtje weet ik nu dat als dat straks nog zo is (wss wel want meerdere vrouwen in mijn gezin hebben dit), ik al snel aan de bel mag trekken ipv pas na evt een jaar proberen. Dankje!
We vinden best veel ânormaalâ qua cyclusduur, 21-42 dagen ofzoiets, dus dat is geen probleem, maar er zijn vrouwen met enkel cycli zonder ovulatie, dan kun je een jaar of drie jaar proberen, maar er zal toch echt een ovulatie nodig zijn om zwanger te worden. Dus dan starten ze vrij snel met ovulatie-stimulatie en dan kun je alsnog âgewoonâ door seks te hebben zwanger worden, alleen wordt je ovulatie dan opgewekt met medicijnen en opgevolgd met een echo.
En het is dus wel normaal dat het na het stoppen van de pil even duurt voor je een cyclus met ovulatie hebt!
Maar voeding kan in het geval van PCOS soms wel echt een verschil maken. Dat zullen de artsen in het ziekenhuis ook zeggen.
Ja, die zijn ook bullshit. Hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen zoân test doen en alles goed lijkt terwijl bij een echte analyse er een heeeel andere uitkomst uitkomt.
Als je een cyclus van 21-42 dagen hebt en er is enige regelmaat in te herkennen, dan ovuleer je meestal wel (zoân 14 dagen voordat je ongesteld wordt), sommige vrouwen voelen hun ovulatie ook of herkennen andere signalen (veranderende afscheiding) waardoor ze het vrij zeker weten en je kunt natuurlijk ovulatietesten kopen en eens een paar cycli proberen te vinden op welke dag je ovuleert.
Een minderheid ovuleert niet of meestal niet he, voor mensen zich hier nu vet druk over lopen te maken.
Met de nadruk op âkanâ. Het is weer zoân typisch gevalletje van iemand zonder enige medische kennis bij wie zwangerschap wel gelukt is en dan beweert te weten waardoor het komt terwijl het helemaal niet te zeggen is dat het daardoor komt.
Sowieso: als je onregelmatig ongesteld bent, veel pijn hebt of andere klachten rondom hebt cyclus, ga naar de huisarts!! Het is altijd goed om dat even te laten checken en evt naar de gyn doorgestuurd te worden. Ook als je niet zwanger wil worden moet je zuinig zijn op je baarmoeder en omgeving, je weet maar nooit of er misschien iets speelt dat verholpen kan worden. Alleen ga aub niet een paar honderd euro aan een domme website geven om te horen dat je beter even naar de huisarts kunt gaan.
Als iemand zich beter voelt wil ik wel een tikkie hier neerzetten van 50 euro waarbij ik dan zeg âje kan beter even langs de huisartsâ.
Goedkoper en hetzelfde resultaat!
Ik heb in het PCOS topic hier geleerd dat het ervan afhangt wat voor soort PCOS je hebt! Qua verband met voeding
I know! Daarom zeg ik ook dat het soms wel degelijk het verschil kan maken.
Die van mij is echt een teef dus ik zie het als mijn taak om anderen te waarschuwen!!
Ik weet niet of een 1-tweetje opzetten met een huisarts in deze nou echt medisch etisch juist is Broodrooster.
Maarja die penthouse in roffa moet ergens van betaald worden dus helemaal priem! Zetten we ff een leuk rekeningetje op in Guernsey. Alles business jwt.
Wat voor âsoortenâ PCOS zijn er dan?
Sorry maar er staat in dezelfde zin bij dat je dat gewoon in het PCOS topic kunt lezen toch.