Mommybloggerstopic #7

Ik vind dat meldpunt eigenlijk een beetje een rare stap. Heel goed dat er iets wordt gedaan, maar ik denk dat hier alleen maar meer verwarring over komt. Szw roept al heel lang dat het normenkader niet duidelijk is en dat heel veel kindinfluencers (en zeker kinderen van influencers) in een grijs gebied vallen waarop de huidige regelgeving niet op van toepassing is. En nu komt er een meldpunt terwijl ze niet kunnen communiceren wat wel en niet mag. Vanuit een handhavingsperspectief slaat het eigenlijk nergens op en ga je er niets mee bereiken. Las ook dat ze een onderzoek gaan doen en dat lijkt me een betere eerste stap, maar heb het idee dat dat meldpunt echt puur alleen is vanwege de maatschappelijke roep.

9 likes

Maar je bent toch niet verantwoordelijk voor de dingen die je vriendin op social media deelt? Ik vind het echt raar om iemands partner daarop aan te spreken. Voor zover ik weet heeft hij dat hij dat ook niet publiek verdedigd ofzo.

Leg dat gewoon bij Lize zelf neer.

20 likes

Haha Sanne. Een uitdaging om voor €250 een outfit te shoppen
 :sweat_smile:

12 likes

Budget shoppingtips

2 likes

Ik lees dat wel vaker in dit topic ‘ik vind het vreselijk maar helaas is mijn kind fan dus ik kan er niet omheen’ ok betaalt jouw kind de internetrekening of
?

44 likes

Die reactie ook :’)

1 like

@Totoro ja zeker dat hij dat destijds verdedigd heeft
 volgens mij op YouTube in de comments maar ik dácht ook op z’n eigen Instagram destijds (of zij, een van de twee postte er toen over)

1 like

Zeker mee eens, maar ze geeft nu daarna nog aan dat ze bij hun vader kijken, daar heb je dan daadwerkelijk beperkte invloed op, toch

4 likes

Zeker dat hij dat verdedigd heeft, maar je weet het helemaal niet zeker :crazy_face:

Lize heeft het wel verdedigd, maar van Tim kan ik me dat helemaal niet herinneren. En ik volg hem en Boos wel gewoon.

3 likes

Ja tuurlijk, als je kind een deel van de tijd bij iemand anders woont dan kun je daar niet zoveel aan doen. Maar het komt wel vaker voorbij in dit topic en dan denk ik, als jij het oneens bent met familie vloggers dan laat je de kinderen daar thuis toch net zo min naar kijken als naar enge horrorfilms ofzo?

Ik kijk echt niet uit naar de leeftijd waarop mijn kind ontdekt dat dit soort dingen bestaan :sob: moet je daar ook al wat mee

7 likes

Vroeger was ik een stuk makkelijker maar sinds ik gezien heb wat voor rare shit kinderen kunnen kijken wat automatisch gaat na leuke filmpjes ben ik heel streng. Opeens had mijn dochter van toen 4 het over siren head wat gewoon tussen kinderfilmpjes stond.

1 like

Haha ja ik weet zeker dat hij toen gereageerd had op de YouTube comments :see_no_evil:
Maar niet of hij of zij het op Instagram had gezet :nerd_face:

1 like

Ik vind het vooral erg hypocriet. Daar val ik over. Want grip valt in het zelfde straatje als Linda en Annic.

Edit maar je hebt wel gelijk hoor. Je kunt niet bepalen wat je partner wel of niet mag gelukkig maar.

1 like

Ja ik vind dat dus niet hypocriet want je kunt gewoon andere ideeën hebben dan je partner. Net als dat ik het niet hypocriet vind wanneer iemand helemaal pro vaccinatie is en een partner heeft die niet in vaccins gelooft. Lijkt me kut, maar niet hypocriet.

7 likes

Ja dit. Ik ken wat mensen in de musical wereld en als je hoort hoe streng de regels & controles op de kinderacteurs zijn dan vind ik het echt bizar dat hier nog niets voor verzonnen is. Als ze iets na 11 (even uit m’n hoofd hoor) klaar zijn krijgen ze al boetes, terwijl dat voor de rest strikte & duidelijke (en niet privacy schendende) omstandigheden zijn.
Echt bizar. Moeten we dan inderdaad wachten op de eerste rechtszaak van een kind om hier actie op te krijgen?
Maar massaal dat meldpunt gebruiken dan

5 likes

Goed, geen mommy maar in het kader van die grip-test; ons Bonnie is er ook voor gevallen. Het begon nog even goed toen ze zei dat je vooral naar de huisarts moet gaan als je twijfelt over je vruchtbaarheid. Maar als snel volgde daarna: mocht je je niet geholpen voelen door je huisarts
 ja, want dan is die test een goed alternatief ofzo? Het is een betaalde samenwerking btw.

10 likes

Oké wacht, heb de rest nog even afgekeken. Er belde iemand van grip n.a.v. die test dat ze een verhoogde kans op PCOS heeft en advies dat ze naar de huisarts moest gaan. Nu blijkt ze dat inderdaad ook te hebben? Nou ja, fijn dat ze dat weet maar dat legitimeert die test nog steeds niet :rage:

2 likes

Er is geen enkele huisarts die een gezonde vrouw van in de 20/30 die niet al een tijdje actief probeert zwanger te worden en geen menstruatieproblemen of andere tekenen van een hormonaal probleem heeft gaat doorsturen om te kijken ‘hoe vruchtbaar ze is’. Echt vals dat Grip dat zo consequent framet als ‘dokters willen vrouwen niet helpen’ aangezien er Ă©chte problemen zijn met de zorg voor vrouwen (bijv hoe vaak endometriosis lang over het hoofd gezien werd of pijnklachten die niet serieus genomen worden). Dan ga je dus dat probleem gebruiken om je eigen lulkoek tests te verkopen.

Kan op z’n minst de reclame commissie oid hier niet naar kijken?

38 likes

Oké wow ik wilde de video zo gaan kijken nav haar Instagram post, maar vind het bizar dat het oa om een samenwerking gaat? Nevermind, ik skip deze wel even.

4 likes

Als Grip 100% uitsluitsel of zekerheid kan geven snap ik het ergens nog. Ik heb ook een keer een zelfafname uitstrijkje besteld via een particuliere website (wel erkend lab en juiste ISO normen + gelet op privacy) omdat mijn huisarts dat niet nodig vond en ik wel. Maar als er 1 ding is dat ik zeker weet na bijna half jaar fertiliteitstraject; dat is niet een kwestie van even een keer bloed prikken en een geautomatiseerd gevuld rapport lezen om te weten hoe het met je vruchtbaarheid gesteld staat. Zelfs als er uit een hormoononderzoek niks blijkt, kan er nog een mannelijke factor of onverklaarbare sub- of infertiliteit in het spel zijn.

Fijn voor Bonnie dat ze er nu op tijd achter komt maar als ze naar de huisarts was gegaan had ze hetzelfde geleerd.

Vind het daarnaast heel ergerlijk dat ik niet in een paar minuten terug kan vinden waar GRIP de test en je persoonlijke data laat verwerken, welke derde partijen daarbij betrokken zijn en dat het privacy statement niet in het Nederlands beschikbaar is.

4 likes