Mommybloggerstopic #7

Ik vind het echt walgelijk om als professional in welk vakgebied dan ook iets te verkopen waarvan je weet dat het niet zo werkt. Die gripmeiden weten dat hun product niet waterdicht is, dat zeggen ze ook steeds. Dat het om awareness gaat en niet om een waterdicht advies. Vind dat kwalijker dan Linda en Annic. Die zijn gekkie maar geloven wel echt dat het werkt om oyalele te zingen tijdens volle maan. Grip verkoopt een niet werkend duur product, voor een bestaand en steeds serieuzer wordend probleem. Als ze ook maar enigszins integer waren hadden ze gewoon voor de gratis oplossing gekozen. Een campagne + objectieve website die hun doelgroep (de jonge professional met kinderwens en carrierewens) informeert over vruchtbaarheid, kinderwens en jong ouderschap in de tijd waarin vrouwen ook aan de top willen komen. Edit: denk dat daar zeker wanneer het niet gepaard gaat met babyfoto’s en ‘mama van drie kleintjes’-taal een behoorlijke markt voor is.

Dit is echt alsof drie zelfbenoemde girlsbosses naar een startupweekend gingen en daar besloten een extra zakcentje te gaan verdienen aan vruchtbaarheid

10 likes

Ik vindt de Bellinga’s de meest irritante familie vloggers, Dat oudste kind praat zo overdreven als de camera op hem gericht staat. Ben benieuwd hoelang ze nog doorgaan als de kinderen straks niet meer in beeld mogen. Dan zullen de views ook minder worden en mensen zullen stoppen met kijken. Want alles draait om de kinderen.

3 likes

Nou met views van mensen zoals jij cashen ze voor die tijd nog even.

Sorry dat ik zo hard ben maar stop gewoon met deze mensen kijken, je draagt bij aan het probleem.

23 likes

Ja mee eens ! Ik volg ze niet maar nu met dit weer te lezen ging ik nog eens kijken en tjah daar is ze weer.

2 likes

Ze zegt toch nergens dat ze de bellingas kijkt
Ik kijk ze ook niet maar ik weet ook precies hoe irritant ze zijn

4 likes

Ik volg die lui niet, pik hier af en toe wat op maar ze komen bij mij nooit voorbij. Blokkeer dit soort accounts gewoon op instagram en Youtube (of rapporteer ze). Dan zie je ze echt niet en hoef je ook geen aandacht te schenken aan dit soort types. Ik zie hier te vaak mensen posten hoe erg het allemaal is maar ondertussen alle vlogs kijken.

9 likes

Ik kwam laatst tegen dat die oudste twee Bellinga kids ook meedoen / meededen in een of andere Sinterklaasfilm ofzo.

Maar echt, dat is dus het toppunt van opportunisme toch. Zo’n omroep/makers die weten dat dit een familie is met veel fans in hun doelgroep. En die dan doelbewust zo’n jongen en meisje Bellinga vragen om in die film te spelen. Om zo’n lullige film aan wat meer populariteit te helpen en meer inkomsten te genereren. Wéér een ervaring in het leven van die kinderen waarin ze moeten ‘acteren’ en zichzelf op scherm zien.

Ik weet dat ‘dingen’ zo werken, maar blegh, vind het zo lelijk allemaal.

En inderdaad wat die vrouw uit t programma zegt. Hoe de fuck gaan deze kinderen ooit uitvogelen wie ze écht zelf zijn? Dat is voor de gemiddelde mens al moeilijk genoeg.

5 likes

Nee maar @Astrid3778 zegt wel hoe lang ze nog doorgaan als kinderen niet meer in beeld mogen en die redenering volg ik ook niet; er wordt gevlogd voor een publiek = views = inkomsten (dus idd kijkers houden het in stand) en niet met directe reden om kinderen in beeld te brengen dus daar heeft @tessel wel een punt.

3 likes

Ministerie wil strengere regels tegen inzet kinderen door influencers - https://nos.nl/l/2401038

Zie nu trouwens dit. Dit jaar een meldpunt en volgend jaar concrete gesprekken over inperking.

5 likes

Ik volgde Shirley (Mommyhood) nog als enige (mommy)blogger op Insta, maar als ik niet hypocriet wil zijn moet ik haar nu toch gaan ontvolgen, want ik vind het toch ook echt niet oke hoeveel zij van haar zoontjes laat zien, met als toppunt dat ik vanochtend een story zag (hij is al weg, dus doe geen moeite) waarbij ze -hoe het lijkt- stiekem die oudste filmt, die staat te dansen met een Youtube-filmpje, ze filmt hem op de rug.

Ik kan mezelf nog herinneren dat m’n vader mij vroeger als kind (weliswaar groep 8) “stiekem” had gefilmd terwijl ik met vriendinnetjes aan het dansen was met carnaval, op mij ingezoomd, en dat vond ik al zooo stom, en dat is dus alleen in huiselijke kring gedeeld met anderen. Shirley heeft 13.000 volgers.

Naja, niets nieuws, maar deze VOELDE ik gewoon even vanochtend.

40 likes

Ik vind het echt heel grappig dat er in de KASSA aflevering nog ff benoemd wordt dat een aantal het er niet mee eens zijn dat ze als voorbeeld in de compilatie zijn meegenomen.

Hoe voelt dat nou? Zonder je toestemming openbaar gegooid worden. Kunnen ze zich alvast inleven in hun kinderen over 10 jaar🤣

102 likes

Ik kijk de Bellinga’s inderdaad niet. Maar wat ik in het verleden wel eens zag, had ik echt het gevoel dat dat kind aanging als de camera begon te draaien. Vreselijk kinderen inzetten om geld te verdienen.

2 likes

Uugh mijn vader had zo’n filmpje eens naar mijn tante gestuurd (begin tijd van e-mail) en dat vond ik zo erg! Cringe al bij het idee dat dit nog ergens in hun collectie zit, laat staan online.

Heb een melding gemaakt van dat bericht en account van e.va tu.yt trouwens, en dat bericht. Wat heeft zij veel foto’s van haar kinderen zonder kleding zeg! Helemaal niets mis met dat feit an sich (lekker spelend in de tuin, zwemmend), maar allemaal op de foto online. Heb er ook maar meteen geblokkeerd.

4 likes

Stap in de goede richting

31 likes

Interessante Kassa.aflevering en fijn dat er nu (langzamerhand…) actie word ondernomen. Ik vind het bizar dat er voor kinderen die bwvs in de folder van de Hema staan of reclame maken voor de Intertoys er regels zijn en voor kids van vloggers die thuisreclame maken voor appelmoes en speelgoed niet. Bedrijven en die agencies die samenwerkingen opzetten moeten zich ook schamen dat ze dit vrolijk blijven doen zonder regelgeving (maarja :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:)

10 likes

Mijn dochter vindt ze heel leuk om te volgen helaas

Ik ben niet echt van het verbieden, maar de Bellinga’s kijken verbied ik mijn kind hoor.

37 likes

Alsnog ben jij de ouder toch? Ga ervan uit dat je dochter niet al 16 jaar is.

9 likes

Thuis kijken we het niet maar ze heeft alsnog een vader en zijn andere kinderen.

1 like

@Fishing wow dat wist ik helemaal niet. Ik ga die Tim Hofman eens mailen. Lekker hypocriet bezig om Annic en Linda de grond in te werpen maar z’n eigen vriendin hand boven het hoofd te houdt . De grip rammelt van alle kanten. Teksten die op hun website staan zijn misleidend.

2 likes