Mommybloggerstopic #7

Lol update the website

3 likes

In dit artikel staat nog wel dat zij degene is waarmee mensen een gesprek krijgen (wat, let wel, geen fertiliteitsarts of gynaecoloog is), maargoed was in januari: https://www.trouw.nl/leven/daan-borrel-30-deed-een-doe-het-zelf-vruchtbaarheidstest-om-te-zien-hoelang-ze-nog-had~baba67588/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

En in dat artikel zeggen artsen ook dat het weinig voorspellende waarde heeft

3 likes

Omg ein-de-lijk. In Kassa nu aandacht voor vloggers die hun kinderen commercieel inzetten. Oa KC als voorbeeld.

Straks gesprekje met de staatssecretaris. Ben benieuwd

57 likes

Ah ik kwam ook dat posten!

Edit kelly staat redelijk prominent in de achtergrond :rofl:

En fijn dat kinderen beschermd worden tegen een baan als schoorsteenveger :rofl::rofl:

11 likes

ik ook :rofl:

echt nice dat ze al die voorbeeldfoto’s met instagramnaam erbij neerzetten
 maar wel weer discutabel dat ze de kinderen niet blurren :face_with_raised_eyebrow: zeker zo’n aflevering van kassa blijft echt jaren online en in archieven staan

2 likes

Nadruk ligt meer op het ‘werken’ dan het privacy gedeelte of niet? Tune net in.

3 likes

klopt! maar vind het toch jammer dat daar niet bij stilgestaan wordt.

1 like

Ja idd alsof het werk het belastende is.

Ik vind de staatssecretaris wel een beetje slap.

Die definitie lijkt me ook niet zo moeilijk, op het moment dat er geld/producten mee wordt verdiend is het werk.
Alsof er ĂŒberhaupt een boete is gegeven.

Schrijnend.

1 like

Wow Kelly wilde NIET op tv? Shocked.

11 likes

Ja jammer dat op dat aspect niet werd ingegaan. Ik vond het wel goed dat die deskundige het over de gevaren voor hun ontwikkelingen gehad bij het continue terugzien van hun beelden ipv zich van binnen uit te ontwikkelen.

2 likes

Kinderen die in entertainment werken is niet nieuw, daar zijn regels voor (en moeten dan die momfluencers zich ook aan houden). Maar dat de privacy van die kinderen te grabbel wordt gegooid is blijkbaar van secundair belang ofzo. Kan niet wachten op het eerste voormalige kind van een insta-mama die naar de rechter stapt, commercieel belang of niet.

10 likes

Ik heb niet het idee dat mommy influencers zich nu aan de regels houden danwel dat er op de regels gehandhaafd wordt.

Aan het einde zeiden ze ook nog dat de influencers zelf/de kijkers “het probleem niet zagen” đŸ„Č schrijnend als we dan nog 10 jaar moeten wachten op de eerste rechtzaken die je beschrijft voordat dit doordringt.

Ik begrijp zelf niet dat deze mensen zo weinig inlevingsvermogen hebben dat ze het probleem niet zien. Je kan toch zelf wel bedenken hoe onwijs arelaxt het is als weetikhoeveel mensen je hele privé jarenlang hebben gevolgd (kuchkuch truman show kuch)

7 likes

Ik denk dat de influencers echt verslaafd zijn aan de views, interactie met kijkers etc. Het is hun job geworden. Dus net zoals dingen waar je aan verslaafd bent, kan je de negatieve effecten ( nog ) niet zien.

Zou echt eens met een van hun in gesprek willen gaan maar vaak komt er geen antwoord. Omdat ze het negeren.

2 likes

Ja en die familie B.ellinga dan, 1 kind van hun is nu een soort kindsterretje die nummers uitbrengt

Vreselijk zielig vind ik het

6 likes

ik begrijp dit ook ECHT niet. gewoon het hele concept van je kind als een volwaardig maar niet volwassen mens dat jij iig de eerste 18 jaar van diens leven zoveel mogelijk moet beschermen lijkt er niet te zijn. terwijl ik die momfluencers die ik zie langskomen er niet van verdenk ondergemiddeld intelligentie te zijn of emotioneel gehandicapt.
en het argument “ja maar kind vind het zelf leuk”, kinderen vinden het ook leuk om in hondendrollen te prikken, 24/7 snoep te eten, of sudocrùme op je gehele interieur te smeren
 hoe krom kan je denken en hoe egoïstisch kun je als ouder zijn

18 likes

E.va tuyt ook weer een half naakt kind gebruikt voor spon. ( de spon met de step ).

Van die kindjes weet je echt zoveel als je ze volgt
 zij is echt een van de grootste mom influencers in Belgie. Maar geeft vaak het verkeerde voorbeeld

2 likes

hahahahhaha

de stem van die vader is echt de definitie van cringertainment
‘papa is ook heel erg verdwietig’

5 likes

Een goede tip is om ze dan niet te volgen! Als er geen publiek is, is het ook niet meer aantrekkelijk om alles over je kind online te zetten voor geld.

13 likes

En ik zou het persoonlijk heel erg vervelend vinden als iemand persoonlijke informatie over mijn leven terug te lezen voor het hele internet zou gaan delen. Als ik dat zelf doe dan kies ik daar voor, als ik over mijn volwassen partner deel heeft diegene daar toestemming voor gegeven of iig zeggenschap in maar je kind is geen verlengstuk van jezelf maar een eigen individu. En dan vind ik het heel vreemd dat dat stukje van “goh misschien gaat dit regelrecht tegen de privacy van mensen die geen eigen zeggenschap hebben in” volledig ontbreekt. Je kind is zo afhankelijk van je als ouders. En ik begrijp al helemaal niet waarom de vaders zo afwezig zijn of zich afwezig houden.

Ik vind het al ongemakkelijk wat ik weet van Bonnie/Mascha/random influencer op basis van wat ik lees, laat staan als je die mensen ook daadwerkelijk volgt en wat voor intieme details je weet over hun kinderen. Dat weet ik niet eens van de kinderen van m’n beste vrienden (en ik wil dat ook niet weten want waarom zou je).

6 likes

Solomon is mijn fave. Mega benieuwd hoe het nu met hem is. En met zijn pa.

6 likes