Mommybloggerstopic #7

Zeker! Haha ik kom nooit verder dan: “ik vind het drie keer niks, maar dat zal wel aan mij liggen dat ik dit niet snap?” Haha :grinning_face_with_smiling_eyes:

Oja maar ik vraag me dus af: krijgen instamensen gewoon de opdracht om dit merk te promoten met deze bepaalde kledingstukken? Dat die zak vol plastic zooi gewoon afgeleverd wordt en zij onder contract staan er één keer lyrisch over te doen op film? Of kiezen zij de items zelf en vinden ze kennelijk deze dingen de leukste van de hele site? Hahaha

1 like

Een influencer zei een keer dat een webshop een speciale pagina had waar ze bijvoorbeeld 10 kledingstukken van kon uitkiezen, en dan stuurde de webshop haar 5 kledingstukken uit die selectie. Ze mocht dan wel haar favorieten selecteren, maar niet van de hele site. Ik weet alleen niet meer of dat Chiquelle was, of een andere webshop.

3 likes

Oja klinkt best aannemelijk. Ugghhh ook weer zo’n onnodig uitstulpsel van de fast-fashionindustrie he

1 like

Wat een aanstellerij van Elise dat ze zonder hulp van Vita, vriend Vita, Joey, vriend Joey geen vakantie hadden. Ze komen zo verwend over.

13 likes

Sommige mensen zien dat blijkbaar echt zo. Vriendinnetje van mij nam altijd haar schoonfamilie mee op vakantie betaald zodat hun op de kids konden letten en zij onbezorgd konden chillen op vakantie. En opa en oma maar op het hotelkamertje babysitten :joy:

Ik vind dat echt geen aanstellerij. Met kinderen sta je altijd aan. Zij hebben ook nog eens tweeling. Je bent dan constant met die kinderen bezig en ze zullen waarschijnlijk ook rond een uurtje of 7 naar bed gaan, dus lekker uit eten zit er niet in. Of je moet vroeg, wat in vakantielanden meestal niet de norm is en je moet dan maar hopen dat je kinderen zich koest houden op terras.

Met hulp kunnen zij ook eens een ochtendje langer in bed blijven, keer relaxed bij het zwembad zitten of lekker uit eten. Snap ze volledig.

48 likes

Haha ja hier ben ik het ook helemaal mee eens. Het is pas écht relaxed als er iemand bij is die je leuk vindt om af en toe op je kind te letten :grinning:

12 likes

Het is ook maar net welke verwachtingen je hebt van je vakantie. Als je vakantie wil vieren zoals je deed toen je kinderloos was, dan moet er hulp mee. En als je accepteert dat het ritme net als thuis is maar dan op.een andere plek, dan kun je het ook prima zonder hulp. Vakanties met kleine kids zijn heel anders en kunnen best vermoeiens zijn dus ik snap keuze 1 ergens ook wel. Maar het is wel een keuze, want het is echt niet onmogelijk zonder hulp.

25 likes

Tja aan de andere kant is dat toch gewoon wat je van te voren wel weet als je besluit dat je ouders wilt worden?
Ik snap dat gevoel en die wens wel, maar dan denk ik tja… dan moet je een keer met z’n tweeën weggaan en de kids thuislaten.

Persoonlijke noot: wij gingen toen onze eerste 8 maanden oud was met mijn ouders op vakantie. We hoopten toen ook dat ze wel af en toe even hem op bed zouden leggen / met hem in het zwembadje zouden spelen / een uurtje zouden wandelen of iets. Dit gebeurde eigenlijk niet ‘ automatisch’. Ik merkte dat mijn ouders er zelf ook echt aan moesten wennen hoe intensief een vakantie met een baby zou zijn. Terwijl nu, hij 3 is, ze hem regelmatig 1 of twee dagen meenemen of een weekendje met hem weggaan. Wij zijn dan even ‘vrij’ met onze baby en dat is best lekker. Tuurlijk kijk ik er naar uit dat ik of mijn man en ik weer eens een weekend samen op citytrip kunnen, maar dat zit er nu nog even niet in.

6 likes

Huh? Waarom moeten ze met zn tweeen gaan en de kids thuislaten? Het werkt toch goed voor hen om het zo te doen. Haha dit is toch een prima oplossing

Het is voor mij juist geen vakantie als ik de hele week vrienden of schoonouders om me heen heb dwarrelen :grimacing: ieder zn ding

11 likes

Haha inderdaad, Elise en Wout blij, Vita en Joey blij, iedereen blij. Wat is het probleem :upside_down_face: iedereen heeft zijn eigen idee van vakantie vieren toch.

20 likes

Ja het klinkt echt alsof ze hun kinderen mishandelen door met vrienden op vakantie te gaan die kunnen oppassen haha

9 likes

Nee ik zeg niet dat dat móet, maar als je zegt dat je ze nodig hebt om een vakantiegevoel te creëren en er een beetje over gaat lopen jammeren zou ik voorstellen gewoon een keer met z’n tweeën te gaan.

Maar zoals ze het nu hebben geregeld lijkt mij het een goed plan. Nu hopen dat het goed uitpakt en de vrienden / familie ook niet na een dag denken; uhhhh dit is geen vakantie voor mij :sweat_smile: ( zoals mijn ouders dus toen).

2 likes

Daar hebben jullie gelijk in en ik zou het never kindermishandeling vinden gezamenlijk met hulp op vakantie, in tegendeel. Zeker omdat ze natuurlijk relatief niet lang bij elkaar waren toen ze kinderen kregen. Al zouden ze zonder kinderen gaan snap ik dat ook.

Ik vind alleen de vibe van Elise er in heen het zo verwend maken, net als bijna heel Nederland lang niet op vakantie geweest ja is helaas eenmaal zo in een pandemie en ze doet alsof het onmogelijk anders is terwijl je 2 jonge kinderen hebt en het mij gewoon even de situatie lijkt.
Je hebt een andere vakantie maar het benoemen anders hebben we geen vakantie vind ik wel verwend overkomen. Je zit alsnog met je gezin op Mallorca wat voor veel gezinnen geeneens financieel haalbaar is.

15 likes

Dit dus.

2 likes

Snap wel wat je bedoelt hoor. Kinderen hebben is gewoon zwaar. Maar zij heeft zoooo een ideale situatie. Ze doen alles met zijn tweeën, heeft een mega vangnet, financieel heel veel ruimte, heel veel flexibiliteit qua werk, een schoonmaakster, hello fresh. Ik bedoel makkelijker gaat het niet worden? Soms lijkt het alsof ze dat niet ziet en dat is best wel eens irritant.

40 likes

O wij gingen vroeger ook met mijn ooms en tantes samen op vakantie. Was chill voor mijn ouders, mijn broertje en ik vonden het vet leuk, en mijn ooms en tantes vonden het gezellig. Zijn heel warme jeugdherinneringen voor mij. Zou niet weten waarom je per se alleen maar met je directe gezin op vakantie mag gaan en het anders mega afwijkend of verwend of blablablabla is.

10 likes

Wij gingen ook regelmatig met de hele fam en dat was echt fantastisch. Alle kids met de ooms in het zwembad, alle tantes aan de sangria.

9 likes

Ik hoop dat we het nog een keer kunnen doen! Met de nieuwe generatie erbij (één baby op 14 volwassenen ofzo dat is de perfecte ratio volgens mij).

17 likes

en als je dan 14 dagen gaat, heb je dus maar 1 dag babydienst. fantastisch!

31 likes