Mommybloggerstopic #7

Zit het verschil er dan ook in dat ze het deelt? Want ik heb ook wel foto’s waar m’n dochter gekke dingen doet, maar goed die deel ik alleen m’n man.

3 likes

Je ziet toch rechts michelles hand… Kind kan niet vallen als zij er zo dicht op zit en naar kijkt. Als je telefoon dan binnen handbereik is kan je die foto maken.

2 likes

Nee joh die handen zijn kinderhanden toch en een paar tintjes lichter dan Michelle haar kleur

4 likes

Toch fijn dat Elise op tijd terug is van me-time op Ibiza om even van wat welverdiende family-time te genieten in de vorm van een weekendje in de bossen zeg.
Ja ik ben jaloers.

23 likes

In de zaterdagbijlage van het Parool, die andere bloedtestonzin.

1 like

… ik hoop dat het vergoed gaat worden? Nou ik mag hopen van niet.

Wat een kutstuk.

3 likes

Dit doet de vriendin van Tim (van Boos) toch ook?

3 likes

Ik mag hopen dat ze flink gedokt heeft voor deze spon

5 likes

Dit is toch iets anders dan wat onze grote vrindin She Who Must Not Be Named propageerde? Wat meet dit eigenlijk? Volgens mij kan het ziekenhuis ook wel een dergelijke meting naar een bepaald hormoon (AMH? Was dat het?) doen en dan heb je ook inzicht in je vruchtbaarheid én wordt het gewoon vergoed.

Maar misschien is dit iets te simpel beredeneerd, dat kan ook.

Het meet wat waarden die op zichzelf geen volledig beeld geven en die je idd bij daadwerkelijk uitblijvende zwangerschap gewoon in het ziekenhuis kan laten checken icm allerlei andere relevante informatie.

8 likes

Klassiek gevalletje geldklopperij dus

1 like

Doet me ook denken aan ~girlboss~ Elizabeth Holmes eigenlijk. Is goeie podcast over gaande, The Dropout. Over hoe ze een bedrijf opzette dat met een paar druppels bloed allerlei testen beweerde te doen.

6 likes

Ja die heeft nu een nieuw seizoen over de rechtszaak!

Is wel anders want de tests an sich bij Grip zijn wel legit maar als je zomaar wat test gaan die bloedwaarden zelf je geen x aantal jaar geven om nog zwanger te worden oid

7 likes

Ja ik love het. Mijn lievelings is dat ze zelfs een lagere stem aannam. En nee, is wel anders idd. Maar deed me eraan denken. Wat een gesjoemel in de wereld van bloed.

3 likes

Ik vind het wel iets anders want het pretendeert geen oplossing te zijn, wat bij die andere bloedtesten wel zo was (‘als je versgeoogste winterpeen bij de wassende maan eet ben je binnen drie dagen zwanger’).
Maar alsnog kun je een vals gevoel van zekerheid geven, want lijkt me niet dat zo’n test alles kan meten wat relevant is.

Vruchtbaarheid is gewoon niet meetbaar. Een aantal sub- en infertiliteits oorzaken, maar daar blijft het wel bij.

En sinds wanneer is het een argument dat iets in de VS gedaan wordt? Het systeem daar is totaal niet te vergelijken met hier. Eitjes invriezen is ook al schijnzekerheid.

6 likes

Ik ben het met je eens hoor, ik vind het ook niet aan te raden. Maar ik vind het erger dat die Annic van Wonderen ook deed alsof bepaalde dingen doen dan zou helpen bij vruchtbaarheid.

1 like

Ik weet eigenlijk niet waar ethisch gezien het verschil zit om eerlijk te zijn. Het een is misschien wel ‘echte’ tests maar dan nog conclusies eraan verbonden die weinig zeggen. Misschien is dat nog wel erger, dat wetenschappelijke ‘wij werken met labs en dokters’ sausje want dat kun je vertrouwen hoor! Beetje categorie bodyscans in Duitsland om te kijken of je op een dag kanker krijgt.

Edit: vraag me af of de arts die ze op hun website als ‘dr.’ opvoeren inmiddels al gepromoveerd is want dat was vorige keer dat ze zichzelf hier kwamen verdedigen nog niet zo.

7 likes

Dat deed Annic toch ook?

Maar ja dat is waar, je geeft wel een soort ‘advies’ (‘je kunt nog makkelijk wachten tot je 35 bent’) terwijl dat helemaal nergens op gebaseerd is. Of ja wat goede waarden bij een bloedtest die verder weinig zeggen.

2 likes

Op LinkedIn staat dat ze (de enige (basis)arts die er bij betrokken was) sinds januari 2021 niet meer met/bij Grip werkt

6 likes