Mommybloggerstopic #7

Fijn dat je het toegeeft. Jammer dat je min of meer aangeeft dat ik zit te azen op een fout woord zodat ik mijn gram kan halen. Ik heb nog nooit zoiets geschreven in reactie op een van de Mods.
Jouw reacties vallen mij vaak op omdat je altijd veel mee post en op het gebied van principiële punten de boventoon lijkt te voeren. Hoewel, misschien valt dat wel mee maar vallen jouw berichten mij gewoon extra op omdat jouw plaatje lijkt op iemand die ik ken.
Anyhow, ik vind je bericht onaardig en absoluut misstaan tussen wat je op andere moment lijkt uit te willen dragen.

12 likes

Ja ik moet soms een arts mailen op m’n werk en hij doet dat ook. Er staat ook in zijn afwezigheidsassistent wanneer hij met vakantie is dat alle mails op zijn 1e werkdag worden gedelete en dat men dan nog eens kan mailen.

2 likes

Iedere keer als ik vrij heb zet ik iets soortgelijks in mijn ooor, maar als kk dan weer aan het werk ben durf ik toch echt niet blind alles te verwijderen :joy:

1 like

Zooo heee dat wil ik ook maar zal wel niet gewaardeerd worden als ik als junior dat doe

Ik vind die vergelijkingen met je eigen baan altijd zo irritant hier. Komt zo afgunstig over. Neem ook aan dat zij een heel ander soort berichtjes krijgt dan jij (en ik) op mijn werk.

En daarnaast heb ik een collega die oprecht zoiets in z’n out of office zet. Als het echt belangrijk is wordt er wel nog een keer gemaild of gebeld toch?

4 likes

Ik doe dit ook. Ben daar ook duidelijk over dus mensen weten wat ze kunnen verwachten. Alle mail waar ik in de cc sta gaat naar 1 map en lees ik eens per week in de veronderstelling dat het een ter informatie is. De dag na mijn vakantie scan ik of er echt belangrijke zaken zijn en de rest gaat ongelezen in mijn archief, heb ik ook in mijn out of office staan (je mail wordt niet gelezen, voor dringende zaken neem contact op met collega of probeer het vanaf die datum opnieuw). En per twee weken kieper ik mijn hele inbox in archief.

Maar ik krijg +50 mail per dag en zou niet weten hoe ik het anders aan moet pakken dan 3 keer per dag mail lezen, belangrijkste eruit halen en in een to do bakje zetten, alles dat in 5 minuten kan beantwoord ik gelijk en alles dat tussen 5 min en belangrijk in zit blijft gerust hangen tot iemand belt/nog eens mailt.

On topic: ik snap wel dat influencers het ook zo doen. Mensen die écht iets van je willen zorgen wel dat ze je weten te bereiken.

3 likes

Tijd om die persoon in te schrijven op die website waar je elke 10 minuten spammails van krijgt.

4 likes

Snap wat je bedoelt. Was beetje flauw geintje, iig geen afgunst. Mijn werk is zo totaal anders dus sowieso onzin maar grappig om hier te lezen dat het blijkbaar vaker gebeurd, had ik echt niet verwacht.

2 likes

Maar meestal als mensen dit in hun ooo hebben staan dan bedoelen ze toch dat er in de periode dat ze afwezig zijn niet naar de mail wordt gekeken? En niet dat de mail weggegooid en ook niet daarna bijgelezen wordt?
Of heb ik dit zelf al die tijd verkeerd geïnterpreteerd?? :hushed: (ik denk het niet trouwens want ik krijg meestal wel als ze terug zijn alsnog een reactie)

(ik snap trouwens wel dat je dit doet met 50+ mails per dag hoor, als het zo gaat met je soort werk/mails)

17 likes

Hier heb ik nog nooit over nagedacht. Ik zie bij collega’s vaak de toevoeging “je mail wordt in deze periode niet gelezen, ik neem daarna zo snel mogelijk contact met je op” oid. Dat heb ik er zelf niet in staan. Ik vond dat ik vrij duidelijk erin heb staan dat ik de mail überhaupt niet lees maar begin er nu aan te twijfelen. Gelukkig nog nooit problemen mee gehad. Denk dat de meeste collega’s dit ook wel van me weten, externe mail (gelukkig veel minder) filter ik er wel altijd even uit omdat ik het niet heel vriendelijk vind om (potentiele) klanten te negeren.

2 likes

Ik werk in een zh en kom ook wel eens op de kraamafdeling, maar dit is echt heel gebruikelijk hoor. En ik vind het ook heel logisch, ik zou het ook willen weten als ik optie had. Het scheelt toch weer een operatie.

3 likes

‘Je mail wordt niet gelezen. Nu niet. Nooit niet!’
:stuck_out_tongue_winking_eye:

13 likes

Ja ik zou dit zelf ook wel appreciëren en zelf doen ook ! Maar de vraag komt toch op voorhand en niet op het moment zelf ? :grinning:

1 like

Volgens mij was dat ook het geval, toch? Of ik heb verkeerd gelezen, maar het zou idd heel vreemd zijn om het tijdens de keizersnede te vragen

Ligt eraan. Denk dat het per collega verschilt. Ik werk voor zo’n club waar iedereen om elk wissewasje mailt. Als je een maand weg bent heb je zo 250-300 mails. Ik heb één keer kritisch gekeken hoeveel daarvan echt om mijn actie en aandacht vroegen. Nog geen 10%. Sindsdien archiveer ik alles met lage prioriteit en bekijk ik alleen mails die ik nodig heb om mijn werk te doen na de vakantie. Het is bij ons totaal not done om te zeggen dat je het niet leest, maar ik heb sinds ik ermee begon nog niemand horen klagen.

Als je dus influencer bent en al die mails niet eens van je collegas maar van wildvreemden zijn snap ik al helemaal dat je de boel gewoon weggooit.

8 likes

Ik heb dus nooit geweten dat je je kon laten steriliseren tijdens je keizersnede. Aangezien ik zelf december een keizersnede zal krijgrn, zal ik mij er eens in verdiepen. Al denk ik niet dat ze dat zullen doen gezien mijn leeftijd

1 like

Een vriendin van mij kreeg op haar 29e haar 2e (geplande) keizersnede en toen hebben ze haar die optie aangeboden.
Ik dacht dat ik een geplande keizersnede zou krijgen, dan had ik ja gezegd ik hun voorstel, maar opeens lag de tweeling beide niet meer in stuit en werd het een natuurlijk bevalling. :sweat_smile:

1 like

Hartverzakking…maar eerst even een foto maken van deze gevaarlijke situatie🥲

32 likes

Uiteraard moet er eerst een foto gemaakt worden voor het kind zich een schedelbreuk valt 🤷🏼
Ongelofelijk, deze types.

12 likes

image

11 likes