Ik ben niet zo kritisch nee, love bijna elke
Wat leuk voor ze!
Heeft Kelly nog ergens verteld hoe ze dat gaat doen met de keizersnede? Ik heb er zelf ook drie gehad en de gyn gaf aan tijdens de derde dat een vierde echt echt echt niet mogelijk is en bood mij zelfs aan om mij te steriliseren tijdens de keizersnede (niet ok, i know).
Dat zal toch per situatie verschillend zijn? En een arts noemt toch de opties gewoon? Of drong hij erop aan?
Waarom is dat niet mogelijk? Vanwege littekenweefsel oid?
Neem overigens aan dat als zij zoān boodschap had gehad ze daar wel over nagedacht heeft.
Gaat die kut steen haar dat seintje geven? Of hoe werkt dat
@Sproetjes @Feather het zal zeker per situatie verschillen, ben vooral benieuwd vanwege mijn eigen nieuwsgierigheid. Het heeft verschillende nare risicoās.
Waarom is het niet ok omdat te doen tijdens een keizersnede? Je bent exact op het goede gebied op dat moment, ze had het wellicht vantevoren kunnen vragen ok maar het is heel normaal om tijdens een laatste keizersnede meteen te steriliseren hoor
Ik vind dat echt super ongepast en het lijkt mij dat je wel even goed wil nadenken over een sterilisatie
Ik las het eerst alsof de arts dat vroeg TIJDENS de keizersnede en toen dacht ik ook OMG, maar ik denk dat ze bedoelt dat de arts tijdens een gesprek voorafgaand aan de keizersnede deze mogelijkheid heeft voorgelegd. Dan vind ik het helemaal niet raar dat een arts deze optie aanbiedt.
Dit inderdaad. Het kwam heel hard aan terwijl de gyn er heel luchtig over deed - alsof het niks is.
@Sundance indd bij consult voorafgaande aan de keizersnede.
Tijdens een keizersnede kan er inderdaad littekenweefsel ontstaan, en het verschilt per situatie hoe erg. Er zijn vrouwen waarbij het na 1 keizersnede al afgeraden wordt om nog zwanger te raken, maar er zijn ook vrouwen die zonder complicaties 3 of meer keizersnedes krijgen.
Met een inwendige echo is goed te zien hoe de baarmoeder hersteld is na een keizersnede. Ik ga er vanuit dat dat bij Kelly gecontroleerd is en dat ze blijkbaar groen licht heeft gekregen voor nog een zwangerschap.
Ik heb zelf bij de eerste een keizersnee gehad (ongepland) en ben bij de 2e wel vaginaal bevallen. Er zijn natuurlijk altijd risicoās. Ben wel benieuwd hoe dat precies zit na 3 keizersnedes, qua kwetsbaarheid van de buik/huid/weefsel.
Tijdens is niet gepast inderdaad maar als optie benoemen tijdens een consult voorafgaand is toch normaal en goed juist vind ik.
Een 4e (of een zoveelste daarna) keizersnede wordt afgeraden doordat het littekenweefsel in de baarmoeder zo kwetsbaar wordt dat het uitrekken van de baarmoeder daar niet echt bevorderlijk voor is. Geeft meer complicaties, kans op een scheur in de baarmoeder wordt groter met elke keizersnede. Maarja mensen kunnen altijd nog zelf beslissen of ze het nog een keer willen maar de dokter gaat na 3 keizersnedes wel een gesprek aan met de patiĆ«nt over de risicoās! Werk zelf op de kraam/verlos als verpleegkundige en t kan ook goed gaan hoor. Maar sommige mensen mogen dan ook geen weeĆ«n krijgen dus worden ze eerder gepland voor een keizersnede met die gevolgen van dien.
Zeker eens @Sproetjes en heel cru gezegd, maar de buik ligt dan toch al open dus je hoeft dan niet later een operatie te plannen, waarbij weer een snee gemaakt wordt. Is makkelijker, sneller en minder kans op complicaties. Maar t kan wat bot klinken, vind het wel goed dat de gyn het als optie geeft. De ene wil het niet, de andere wel.
Ja ik las tijdens haha!
Ik vind dit eigenlijk wel een leuk vakantie-jurkje.
Maar ik herinner me dat ik toen inderdaad een hele hoop van die kleding-spon wel erg slechte kwaliteit vond.
Oh nu je t zegtā¦. Dit zou ook nog wel eens kunnen
Wel benieuwd hoe vaak mannen casual een sterilisatie aangeboden krijgen als ze voor iets anders bij de dokter komen.
Kelly neemt het niet heel nauw met de wetenschap, ref corona. Dus ben benieuwd of ze dan wel in gesprek gaat met een gynaecoloog.
Die laatste story van M.ichelle Bollenā¦echt waarom zou je de behoefte hebben om dit te delen . Blijft sommige dingen echt wonderlijk vinden