Behalve als die goede reden is dat de bank het geld heeft tegengehouden onder het mom van de Wwft, heeft zij alle verantwoordelijkheid om juist te communiceren. Dat kan niemand anders voor haar doen. Mensen kunnen te makkelijk door het slijk gehaald worden, dat klopt. Maar na al die communicatie heen en weer, is zo’n instastory echt te nietszeggend.
Maar huh wat een raar verhaal? Een organisatie gaat toch helemaal niet vertellen of ze een bepaald bedrag hebben ontvangen? En van wie? Iets met AVG?
Ze moet het even laten bezinken een om goed kloppend verhaal te verzinnen waarschijnlijk
Maar het klopt wel dat ze zo’n post had om geld in te zamelen en je er daarna nooit meer iets van terug zag. Meeste plaatsten dan een story of bericht met het opgehaalde bedrag etc.
Dat is inderdaad wel vreemd, maar zij heeft eerst met iedereen screenshots van de overschrijving gedeeld hè? Hoewel onwaarschijnlijk, kan het dan mogelijk zijn dat de stichting wel reageert omdat het gaat om openbare doneeractie? Er wordt ook geen naam genoemd, alleen het bedrag dat gestort zou zijn en dat de stichting niet kan vinden.
Misschien heeft ze wel gestort maar een veel lager bedrag op een ander moment.
@Sproetjes ze is sowieso verdacht
Ja dat is ook waar en @Sproetjes heb de stories niet gekeken. Het is sowieso allemaal hartstikke shady en hoogstwaarschijnlijk een stinkend zaakje.
Maar los daarvan erger ik me dus ook heel erg aan hoe het er dan vervolgens aan toegaat in dat influencer wereldje.
Wat bedoel je precies?
Mocht het echt waar zijn… Vind ik in dit geval wel goed dat het aan de kaak gesteld wordt door iemand. Zij heeft een doneeractie via haar privé rekening en is daarom ook verplicht om bewijzen te leveren dat het op de juiste plek is terecht gekomen mi. En dat doet ze dus niet meteen. Als ik het was geweest, en het was echt niet waar deed ik er inderdaad alles aan om te bewijzen dat ik geen oplichter was.
Het is gewoon al met al een heel raar verhaal.
Altijd maar die drang om je particuliere oordeel over iemand/iets publiekelijk te delen.
Ja eens, dus dat die dame die het (hopelijk heel grondig en waterdicht) heeft uitgezocht het online zet, is wel ok (als ze maar 100% zeker weet dat het allemaal waar is wat ze zegt).
Gaat mij dan meer om al die anderen die er dan ook nog hun plasje overheen doen.
Ja dit dacht ik ook direct, dacht dat ik een cijfer miste in het rijtje. Als je het tekort komt is het veel geld maar veel mensen kunnen dit makkelijk ophoesten als het nodig is
@Marilynne ben jij Marilyn?
Ik heb ook echt niks met dat schandpaalgedoe.
Stel dat er een goede reden blijkt te zijn, idd iets bij de bank of weetikveel. Hoe voor lul staat die klokkenluider dan .
En ik vind Lois leuk maar die moet altijd meteen even benoemen dat zij het wel goed doet of heeft gedaan.
De reactie van Marilyn is wel superslecht. Zeg dan (nog even) niks.
Edit: hoge bomen vangen veel wind, hahaha wat gênant, los ook van deze hele situatie.
Die tekst “stichting vluchteling” is kleiner dan de tekst erboven.
Lees bij anderen dat ze al meerdere goeden doelen heeft “gesteund” - dus 1000€ lijkt niet veel maar als je het 3-4x per jaar doet
Ja, en ze heeft die insta berichten over de goede doelen van haar profiel verwijderd (Marilyn). Dat is ook shady.
Wat een wanargumenten. Als je iemand zo nodig aan de schandpaal wilt hangen; doe het dan goed en check alles 10 keer.
Ik heb zelf even wat gedoneerd aan Stichting Vluchtelingen:
Geen hartjes icoon (dat krijg je toch alleen als je het hebt ingesteld?) én het wordt gedoneerd op een Duits rekeningnummer. Dat ontvangen ze dus de volgende dag pas of soms zelfs later. Het is dus helemaal niet gek dat ze toen dat bedrag niet hebben ontvangen. Ik vind het nogal wat om iemand zo zwart te maken. Er zullen allicht dingen niet kloppen, maar wat zij nu de wereld in brengt klopt ook niet.
Groetjes Inspector Gadget
Ik vraag me zelfs af of de stichting wel mag vertellen wanneer ze welk bedrag hebben gekregen.
Bij een stichting is geloof ik alles in principe openbaar/op te vragen. Maar er kan best verschil in zitten in wanneer je het overmaakt en wanneer het daar op de rekening staat.
Bij Rabobank ziet het er anders uit. Je kunt dat icoontje daar zelf instellen, dus sluitend is dit bewijs allesbehalve, maar stichting vluchteling krijgt bij mij wel automatisch een handje met hartje. En geen lamp (huishoudelijke uitgaven).
Ik dacht zelf dat het ook een optie was dat zij €1156 heeft uitgegeven bij een interieurwinkel of iets dergelijks en stichting vluchteling erin heeft gephotoshopt
Dat de bedragen niet uitgelijnd zijn vind ik wel opvallend, dat is bij mij in de Rabo-app wel allemaal netjes uitgelijnd. Maar vind ik ook geen sluitend bewijs.
Overigens is het geen Duits rekeningnummer, maar een Nederlandse rekening bij de Deutsche Bank
HAHA oh kut ik zag alleen DEUT
Nou goed, verder ken ik deze vrouwen helemaal niet maar ik vind het alsnog een vreemd verhaal. Dat die ene alles is gaan uitzoeken op ‘onderbuikgevoel’ terwijl je er niks mee te maken hebt vind ik ook raar. Het zijn uiteindelijk gewoon allemaal aannames?
Groetjes niet zo inspector gadget