Mommybloggerstopic #7

Wilde het net hier gaan posten. Ze heeft dus zogenaamd geld opgehaald voor stichting vluchteling. Het geld ontvangen op haar privé rekening, screenshots gemaakt dat het geld dus naar die stichting is gestuurd. En een andere mommy heeft die stichting gebeld en kreeg te horen dat dat geld nooit is ontvangen.

Het account met de stories waarin alles wordt verteld staat op het account van huisje.merlin.

2 likes

En het vega frikandelbroodje bij de ah togo? Die had ik van de week en was echt geweldig!

1 like

Ja, heb de stories ook beluisterd
En ze stuurt dan een vervalst bewijs dat ze het geld gedonderd heeft maar die stichting heeft idd niks ontvangen. Maar volgens mij gaat er nu een beerput open over Marilyn want er gaan al langer verhalen over haar in de rond.

Lois kruidenier heeft dit gepost ^

2 likes

Wow, wat heftig! Ik heb via mijn webshop eens een doneeractie gehouden voor een natuurramp maar was zo bang om als fraudeur bestempeld te worden dat ik letterlijk elke persoon die wat had gekocht/gedoneerd een betaalbewijs heb toegestuurd van mijn donatie aan de hulporganisatie.

Heeft die Marilyn er nog op gereageerd? En heeft st. Vluchteling dit echt zwart op wit bevestigd of gevalletje miscommunicatie? Kan bijna niet geloven dat iemand dat echt zou doen. Kan je volgens mij zelfs aangifte van doen?!

5 likes

Die huisje merlin zegt het zwart op wit te hebben, je kunt haar dmen. Marilyn heeft nog niet gereageerd

Ze heeft Account op privé gezet;) en er is een screenshot van de mail waarin dat staat. Gaat om een bedrag van 1156 euro!

Ja ik heb ze net ook beluisterd, wat een figuur joh, verzin je toch niet? En dan ook gewoon een afschrift vervalsen :scream:

3 likes

Het zou oorspronkelijk ook naar een andere stichting gaan. stichting zeecontainer konden mensen voor doneren. En ze heeft het ineens zelf ook veranderd naar st vluchteling (wat al niet correct is om te doen).

Maar echt. Denk oprecht dat je gewoon letterlijk ziek in je hoofd moet zijn wil je dit soort dingen doen. 3 kinderen, de vierde op komst en dan besteed je je vrije tijd aan mensen oplichten.

Nou dat! Wat een oplichterij! Zo erg! Die vluchtelingen kunnen het zo goed gebruiken en ze houdt het gewoon zelf.

Wow heb de stories gekeken. Sprakeloos, niet oke dit. Hoop dat iedereen die heeft gedoneerd ook aangifte doet. Deze vrouw mag hier niet mee wegkomen.

1 like

Hoop ook dat ze veel ontvolgers krijgt.

3 likes

Huh, maar een dergelijke actie is toch ein bischen hypocriet?

Je haalt mensen over jouw product te kopen vanwege een ramp/crisis. Daar verdien je aan. Vervolgens doneer je de helft van je verdiende geld aan het goede doel.

Dat is natuurlijk prachtig, maar dan heb je dus toch alsnog geld verdiend aan de crisis*? Geld dat je niet verdiend zou hebben als er geen mensen in een greppel bij het vliegveld in Kabul staan te creperen.

*Mogelijk dat je met de helft van het geld netaan de onkosten van je product dekt (ligt er natuurlijk ook aan hoe/hoeveel producten je verkoopt) en je geen winst maakt. Maar dan toch minstens mooie reclame gemaakt. En het met een dergelijke story nog eens dunnetjes overdoen.

Ik snap ook oprecht de mensen niet die op deze manier ‘doneren’. Je koopt gewoon een product voor precies de prijs die het waard is, je doneert helemaal niets. Doneer beter gewoon dat bedrag aan het giro nummer.

Maar goed, enlighten me, misschien zie ik iets over het hoofd.

1 like

Haar boek verkocht sws wel als je haar volgt.
En ze hoeft niet de helft te doneren. Vind dat absoluut niet vergelijkbaar met wat Marilyn hier gedaan heeft. Sorry maar vind de vergelijking zelfs kwalijk. De actie van marilyn is niet hypocriet maar gewoon strafbaar.

12 likes

Ik vergelijk het ook niet. Oplichten is uiteraard iets van een heel andere orde en strafbaar!

Edit: Ik heb inderdaad staan ‘net zo goed’. Zal dat even aanpassen want inderdaad eens dat dit niet met elkaar te vergelijken is. Blijft wel staan dat ik m’n vraagtekens heb bij deze manier van doneren.

3 likes

1156eur is veel geld, voor sommigen een maandinkomen, maar tegelijkertijd denk ik: je helpt dus je hele reputatie om zeep en staat nu bekend als oplichter voor een schamele 1000euro? Als die vrouw geen structurele dievegge is, is het echt super triest dat ze dit überhaupt het stelen waard vond. En nog liegen erbij. Bevindt ze zich in moeilijkheden misschien? Het feit dat ze dacht ermee weg te komen terwijl ze een publiek persoon is… dit is gewoon zo dom, dat het bijna grappig zou zijn als het niet zo treurig was :upside_down_face:

Ik gok overigens dat ze binnen korte tijd weer opduikt, excuses aanbiedt, geld overmaakt en misschien wel wat toevoegt.

Of ze hangt een of ander zielig verhaal op over dat ze geld nodig had en niet anders kon ofzo maar van plan was het geld later alsnog te storten.

16 likes

Haar reactie.

3 likes

Nou het is ook allemaal wel weer een hoop ‘hear say’ hoor op de socials. Wel heel fijn dat je als influencer een mailtje doet en direct je ‘onderzoeksresultaten’ het giftige sociale media influencer wereldje intieft waar ophef aandacht is en aandacht geld. Dat je verder ook niet gebonden bent aan hoor en wederhoor of iets wat erop lijkt.

Misschien is dit een keiharde kille oplichter die inderdaad 1000 eurootjes lekker gaat besteden aan de babykleertjes voor spruit nummer 4.
En misschien is er gewoon een volstrekt legitieme reden en wordt er hier iemand met oprechte intenties even lekker door het slijk gehaald door influencers die daarmee weer lekker heel hoog bovenop het morele paard kunnen zitten.

Well, genoeg social media voor de rest van de week voor mij. Byeeeeee.

8 likes

Water op vuur spuwen? Meit, deel je eigen screenshots gewoon in de tijd dat je dat hele boekwerk schrijft :upside_down_face:. Als ik beschuldigd zou worden van iets dat ik niet gedaan heb, iets zo ernstig als oplichting met donatiegeld, dan zou ik een hele livestream openen, alles. Een plekje geven? Ik niet hoor. We gaan direct praten, want hoe hebben mensen het lef :joy:

Niet zielig doen nu.

15 likes

Heb je de stories geluisterd van huisje merlin? Want daarin verteld ze wel degelijk dat ze haar meermaals ernaar gevraagd heeft etc. Dus wel een soort wederhoor voordat ze alles online gooide ;-). Maargoed er gaan sowieso genoeg verhalen over haar rond. Ben benieuwd waar ze mee komt. Vast een zielig verhaal ofzo.

1 like