Mommybloggerstopic #7

Wow dat is volgens mij dan ook de 3e vakantie deze zomer. Eerst met Joey, Vita etc, toen nog met familie en nu weer naar Ibiza. Lekker 3x met het vliegtuig ook :cry:

11 likes

De wereld draait echt om Elise

1 like

Er staan ook wel wat reacties onder haar video van: wees blij met wat allemaal mogelijk is, dat ze echt moet begrijpen dat haar leven nogal uitzonderlijk is. Vind dit ook echt een klaagvideo😂. Soms denk je: voer even een normale baan uit en kijk hoe je dat moet combineren met de rest van je leven ernaast.

2 likes

Ok maar dit soort reacties zijn gewoon walllllgelijk. Hoe krijg je het je strot uit.

7 likes

Ja sommige reacties zijn wel echt om te janken. En er zijn er ook een paar die wel echt een punt hebben. De hele vlog is echt alleen maar negatief en dat het zo zwaar is.

Vroeg me wel af waarom ik van bijv. een Willemijn die zegt dat ze 2 weken alleen is oid het wel herkenbaar en begrijpelijk vind. Misschien omdat haar leven gewoon veel meer herkenbaar is voor veel mensen en ze het ook echt grotendeels alleen rooit in die periodes?

1 like

Ach het is allemaal relatief toch. In de comments nemen mensen het Elise helemaal kwalijk dat zij het zwaar vindt in dr eentje omdat ‘zij dat heel vaak doen’. Uit de comments zou je bijna denken dat het een luxe is dat Elise en Wouter de zorg normaal gesproken gelijk verdelen. Nja ik vind het weer niet ‘normaal’ dat moeders kinderen grotendeels in hun eentje verzorgen omdat pa altijd aan het werk of weg is of gewoon geen reet doet.

29 likes

Ik volg Elise niet, Willemijn wel een tijd gevolgd. Maar dat kwam op mij nooit echt over als eindeloos klagen zoals ik hier lees :see_no_evil:

2 likes

Ze begint al gewoon heel negatief aan de week.
Ze is nog maar net een uur alleen en het klagen begint al.
Dan gaat het ook gewoon heel pittig zijn als je er al zo in staat.
Ik heb ook wel eens een week met kleine kinderen alleen gezeten, maar als je je erop instelt, en even accepteert dat je een week even niet uitgebreid kan socializen dan valt het echt wel mee hoor

En dan heeft zij maar effectief 2 dagen met de kinderen allen ofzo?

5 likes

Ja en dat de kinderen onrustig zijn omdat ze voelen dat Wouter weg is, ik denk eerder dat ze haar negativiteit erg aanvoelen.
Hup schouders er onder, even in de groepsapp van je vrienden/familie je hart luchten en weer door!

3 likes

Maar hij heeft BELANGRIJKE VERGADERINGEN JA

Ik heb een keer een uur op een dreumes gepast en toen klaagde ik ook de hele tijd hoe kut het was.

Dus ik snap het wel

30 likes

Ga je nou op basis van een filmpje analyseren hoe andermans kinderen zich voelen en gedragen? Dit is een mommybloggerstopic, laten we het dan op zn minst bij de volwassen houden.

4 likes

Elise is best in paniek omdat ze het 1 week alleen moet doen ik kan mij voorstellen dat op dat moment de kinderen dat ook aanvoelen ja.
Het is een moment opname in haar vlog dat ze er zelf doorheen zit, ik zeg nergens dat de kinderen 1 week onrustig zijn.

4 likes

Volgens mij gaat het niet zozeer om gelijk verdelen (ik irriteer me ook wel een beetje aan de hoeveelheid ‘man is heel veel weg reacties’) maar dat ze altijd alles met z’n 2en kunnen doen en als ze het alleen doen word het gebracht als een enorme prestatie/opgave. En dat mensen triggeren op dat het vaker overdreven drama is. Ook over heel gewone dingen, zoals eten opruimen van je kinderen. Is ook niet mijn hobby hoor om couscous onder de tafel vandaan te halen maar een minutenlang drama dat ze helemaal op hun knieeen met doekjes onder de tafel eten op moeten ruimen. Dan denk ik wel ‘ehhh ja en welkom in het leven?’

5 likes

Dat is met paarden zo

En dat zeggen manege mensen ook altijd vlak voor je op een paard stapt, “niet bang zijn, hij rĂșĂ­kt je angst en dan wordt ie ook angstig!!!”

Ja, dankjewel nu ben ik gerustgesteld over die 600 kilo pure stress onder me, ga met een gerust hart rijden nu.

24 likes

Haha love horses :heart:

1 like

Ik denk dat het gewoon vooral is dat zij zo intens veel klacht over inderdaad best normale dingen in het ouderschap.

En eerlijk zelf vind ik het ook wel eens irritant dat ik denk: makkelijker dan zij het heeft gaat het echt niet worden. En good for her, maar het zou haar wel sieren als ze niet zou dan of ze :sparkles:single mom who works 2 jobs :sparkles: is.

Ik ben ook veel alleen met ons kind, nu ook weer een paar maanden, en ik vind het helemaal niet gek dat je het als zwaar ervaart als je dit een week alleen moet doen.
Er aldoor over klagen heb ik dan weer niet zo heel veel begrip voor maar reacties als denk eens aan de mensen die dit altijd doen slaan natuurlijk ook nergens op.
Als je de zorg heel vaak alleen doet, om welke reden dan ook, dan is gewoon zoals het is en heb je daar een modus voor.
Als je altijd alles zoveel samen kan doen dan lijkt een weekje alles alleen doen mij ook een enorme overgang en zoektocht naar hoe je dat het makkelijkste kan doen.

3 likes

Ik moest wel hard lachen om Joey in de vlog dat ze nep koffie aan de twins geven en hij nog even disclaimer bij doet omdat er anders reacties komen dat koffie ongezond is voor kleine kinderen

Hij lijkt mij echt een super leuke oppas

8 likes

Pfff KellyC
 haar man heeft dus, blijkt nu, veel last van de Corona besmetting, en ik gok dat hun ouders ook besmet zijn geweest.
“maar that’s life, het leven heeft uitdagingen en is soms even moeilijk, maar daar kom je weer sterker uit”
Dat mag ik voor Sjenkie hopen Kelly.

17 likes