Volgt iemand Lieke? Vorig jaar is hun dochter Lux overleden. Nu is ze bevallen van een gezond kindje met de naam Lou Loua Roos. Haar eerste dochter heet Loa. Ik vind Loa, Lou en Loua los van elkaar leuk, maar zo bij elkaar nogal verwarrend? Wel fijn dat alles goed is gegaan!
Haha ja ik vind het ook verwarrend bij elkaar omdat het zo erg op elkaar lijkt. Ben benieuwd of dat in praktijk ook gekke situaties opleveren omdat loa en lou best wel op elkaar lijken.
Ik las Lou Lou maar door jouw post zie ik nu dat het dus Lou Loua is
Haha dat doet me denken aan de polls hier in het babynamentopic, waar mensen soms twijfelen over verschillende versies/schrijfwijzen van dezelfde naam. Deze moeder dacht gewoon: fuck ik, ik neem ze allemaal!
Haha, ik heb dit echt twee keer gelezen en zelfs toen vond ik het nog verwarrend. Zou me zelf dan echt wel is vergissen als ik vrienden/familie van hun zou zijn.
Maar ach, mijn ouders haalden thuis ook alle namen door elkaar en die leken totaal niet op elkaar
Lijkt me eigenlijk best handig. Één naam noemen, beide kinderen komen. In mijn familie lijken de namen totaal niet op elkaar en toch word ik steeds bij de verkeerde naam genoemd omdat mensen in de war zijn.
Ik heb het opgevat als Loua Roos de hele naam en Lou de roepnaam. Hoop dat ze een mooie kraamtijd tegemoet gaat!
Ze benoemd lou en loua apart dus lijkt me eerste en tweede naam dan.
Ja klopt maar ik dacht dat omdat ze in haar stories de baby Lou noemt. (Oa op het dekentje).
Ik krijg Lou Loua en Loa niet in 1 zin uitgesproken.
Ik ken deze mensen helemaal niet, maar zijn die namen niet een verwijzing naar die law of attraction dat ze zo op elkaar lijken?
Ze kan ook gewoon Law Of Attraction roepen
Haha ik ben niet de enige. En dan snap ik wel dat je ze allebei zo noemt. Anders zou het wel erg lullig zijn. Of dat je de tweede dan Lot noemt ofzo.
Moet je dan nog steeds de kinderen roepen?
Denken aan zou met die namen toch wel genoeg moeten zijn
Och natuurlijk! Stom van me.
Ik vind het wel slim. Mijn zusje en ik hebben twee hele verschillende namen (denk sarah en johanna ofzo) en onze hele jeugd zijn we door onze ouders bij de verkeerde naam genoemd, of sanna or jora oid. Als deze moeder d’r kind bij ongeluk bij de verkeerde naam noemt kan ze gewoon doen alsof dr neus bloedt en doen alsof het kind haar verkeerd verstaan heeft. Geen boze kinderen met een trauma later
(mijn zusje heeft oprecht best last gehad van verkeerde naam steeds, maar die had ook onderliggende problemen)
Ik had ooit een klasgenoot die Jan* heet en zijn zusje heet Jana. Z’n moeder vond het gewoon een hele leuke naam dus ja, why not…zou er zelf alleen nooit voor kiezen.
*Andere naam maar er was wel letterlijk een A achter geplakt.
Ik vind het persoonlijk heel jammer dat Loua zo’n hippe instamommie naam is geworden.
Dat is al jaren zo toch?
Zie em echt overal, en dan Mae, Kae , etc. Er aan geplakt. Dan is het helemaal compleet.
Edit: ojaaa en Maeve hoor je opeens ook overal.
En Billie, Charlie, Rosie