Mommybloggerstopic #7

Vind het wel mooi dat ze een soort grom in dat liedje probeert en je Stacy dan vanachter met d’r hoofd ziet schudden van Pls no stop

2 likes

die vlog van Josh V van haar genderreveal is voor mij echt de reden dat ik tegen genderreveal dingen ben. Echt die nadruk die op het geslacht wordt gelegd.

2 likes

Hoezo?

naja wat ik zeg dus er wordt zoveel belang gehecht aan dat geslacht.

Ze vinden het gewoon leuk om te weten en maken er een feestje van. Snap niet wat daar zo erg aan is.

ja dat zeggen ze inderdaad, maar Josh is zo gespannen vooraf en en ze zegt ook wat nou als het een jongen is?

3 likes

Het is heel erg gekoppeld aan de norm meisje=roze/zoet/schattig en al allerlei mogelijke eigenschappen die ze op Insta noemde omdat het een meisje is.

Dat je het leuk vindt om te weten, prima. Maar om een hele heisa te maken van wat er dan qua maatschappelijke norm bij dat geslacht hoort voor kind er überhaupt is vind ik zelf ook vreselijk.

26 likes

Heb je de rest wel gehoord?

ja natuurlijk, maar dit zegt al veel.

1 like

Ze zegt dat dit beeld gevormd is door hoe ze zelf is opgegroeid. Iets wat ze zelf heeft meegemaakt. Niet hoe de norm was.

Gender is een social construct!!!

33 likes

Ik zei laatst tegen iemand dat mijn dochtertje (1,5) totaal niet geïnteresseerd is in poppen en alleen maar “brrrrrroem” doet met alles was wielen heeft (zelfs met een speelgoedolifant op wieltjes). Zegt diegene “oh joh, maar dat komt heus nog wel hoor!!”. Ik vond dat ook zoiets raars. Alsof het iets ergs is dat ze niet met poppen speelt.

18 likes

Andersom liep op mijn verjaardag één van de jochies (2) continu dolgelukkig achter een roze speelgoedbuggy met pop.

Je had het gezicht van z’n vader moeten zien.

9 likes

Ik ben ook nooit echt een poppenmeisje geweest. Vond ze gewoon eng. Pas later, denk rond m’n 10e wat Barbies gehad maar dat was het. Trok meer op met m’n broers. Ik krijg nu een meisje en ga haar ook echt niet in een hokje stopen.

4 likes

Poppen eng???

Ik ben terrified door al die dingen.

Kan het gewoon nooit anders zien.

18 likes

Ik moet hier altijd aan denken

Samenvatting

Deze tekst wordt verborgen

afbeelding

Kon beter in een spoiler zetten denk ik, dus haal em zo weer weg :rofl::rofl::rofl:

4 likes

Ik dacht dat die aap de grootste creep was van het stel maar:

Samenvatting

15 likes

No way :sob::sob::sob::sob::sob:

2 likes

Ik vond/vind poppen ook doodeng. Zo eng dat ik ondanks mijn voornemen om jongens-en meisjes speelgoed aan te bieden geen enkele pop in huis heb gehaald. Gelukkig speelt hij wel heel lief met zijn knuffels.

6 likes

My God. Dit is echt eng. Kwam de pop net als Chucky niet zelf weer terug? Ik denk dat m’n angst ook door chucky is verergerd.

4 likes