Mommybloggerstopic #7

De meeste die nu “over zijn” geloven nu volgens mij in het machtsspelletje van de overheid. Het “grotere doel” (macht hebben, alles onder de duim, iedereen kunnen volgen en controleren). En dat je op deze manier bijdraait aan een gescheiden samenleving en de maatregelen nooit ophouden. Etc.

Volgens mij zijn de meeste 5G’ gelovers inmiddels wel overgehaald / goed geïnformeerd

Bij mij is iemand wiens verloskundige adviseert om niet te vaccineren. Diegene weet dan ook niet wat ze moet doen.

1 like

Maar geen vaccinatie nemen (die je eigen leven en het leven van mensen waarmee je in contact komt bewezen kan beschermen), omdat je het niet eens bent met overheidsbeleid, vind ik geen valide reden…

Oprechte vraag: een vriendin van me heeft zich niet laten vaccineren omdat ze een kinderwens heeft en zij van mening is dat er onvoldoende bekend is over de invloed op haar vruchtbaarheid. Ze is verder heel voorzichtig, houdt zich aan alle maatregelen, laat zich testen indien nodig en snapt de consequenties. Toen ik dat hoorde dacht ik: oké, fair enough. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet echt heb ingelezen maar die spuit gewoon in mijn arm heb laten jassen vanwege mijn beroep en omdat ik er ook gewoon achter sta. Maar ondanks dat ik een andere keuze heb gemaakt kan ik er ergens wel begrip voor opbre ben (ze is overigens echt geen wappie). Hoe denken jullie daar over? Ik vind het echt heel moeilijk om daar een mening over te vormen omdat ik onvoldoende kennis heb dus ben daar wel nieuwsgierig naar.

3 likes

Moeten we al naar corona topic verplaatsen anders🙈?

24 likes

It’s not that complicated, de Nederlandse gynaecologen-vereniging heeft een heel helder standpunt en dat is: wel vaccineren. Als je dan alsnog twijfelt dan mag dat, maar waar dat dan op gestoeld is…?

50 likes

Waarom zou je er een mening over moeten vormen? Het is haar keuze. Ik ben zelf gevaccineerd (tijdens mn zwangerschap), maar vind dat iedereen de keuze moet kunnen maken, en dat ‘mijn gevoel zegt’ ook een prima reden is om het niet te doen.

1 like

Ik denk dat het beter is om naar een ander topic te verplaatsen inderdaad.

Kort gezegd: als zij het niet wil is haar keuze uiteraard, maar er is gelukkig voldoende kennis beschikbaar dat dit geen enkel effect heeft op de vruchtbaarheid. Het heeft geen link met elkaar - het is hetzelfde als een link proberen te leggen tussen een gebroken pols en je baarmoeder (sure het is allebei je lichaam, maar die gebroken pols heeft niks te maken met je baarmoeder of eierstokken). Een kinderwens is dus geen medisch (!) valide reden om niet te vaccineren.

19 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Caronatopic #12

Welkom Zonderbloem, leuk dat je meepost.
Ik ga je bericht alleen wel even verplaatsen naar het coronatopic, aangezien het nu wel erg corona-specifiek wordt.
Dit gesprek kan daar verder worden gevoerd.

Heel even wachten met posten aub, dit duurt soms even.

2 likes

lol ik dacht dat ik in het corona topic aan het lezen was, was al verbaasd dat er mommyblogegrs genoemd werden :’)

4 likes

Dankjewel! Ja twijfelde al even of deze hier nog wel hoorde.

2 likes

Ga svp naar het corona topic

Joe joe sorry. Ik ben hier niet de hele dag aan het bijlezen, dat vindt mijn baas niet leuk.

Ik ook niet.

2 likes

Wat een belachelijke kinderachtige reactie.

13 likes

Want je eigen reactie is volwassen? Ik antwoord letterlijk een vraag die hierboven aan mij specifiek gesteld is, blijkbaar 39 minuten nadat een mod de discussie gesplitst heeft. Jij reageert daar geïrriteerd op, ik reageer daarop (en ben bezig met het verwijderen van mijn bericht) en jij moet nog even reageren met ‘ik ook niet’ maar ik moet daarop lief blijven?

12 likes

Wow dat haar van Willem (huismuts) is wel een verbetering zeg

11 likes

Heb je een foto? Ik kan hem niet vinden op insta.

Daddyhox

1 like