Nou ik werk in de horeca en wij hebben zoveel gezeik met mensen. Nu zijn de mondkapjes al tijdje niet op voorraad en wat we over ons heen krijgen van mensen (werk op een treinstation), dat is niet mals.
Dit is echt te intiem !!
Ik gaf wel laatst mān oma een kusje op haar wang en een knuffel, dat was echt heel raar om te doen maar ze lichtte helemaal op, zo lief. Ze houdt sowieso niet van aangeraakt te worden, maar denk dat ze het na bijna 2 jaar toch gemist heeft. Ik ook wel, eigenlijk, en had dat niet van mezelf gedacht! Maar blijf het met niet-familie-en-beste vrienden toch te raar vinden op dit moment.
Ik moest wel een beetje lachen vanochtend door een radio item waarbij ze vroegen aan mensen wat ze van de nieuwe corona-maatregelen vonden, voornamelijk dus het afschaffen van die 1.5 meter. Zoals ongeveer elke Nederlander had iedereen er een sterke mening over en als laatste vraag: hield jij je nog aan die regel met je vrienden: āEhhhhhhhā¦ nee, ja, nee eigenlijk niet neeā
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer mensen voor het laatst afstand hielden. In winkels gebeurt het allang niet meer en helemaal aan het begin van corona zei ik er nog wel eens wat van, maar ben die discussies echt allang zat, omdat mensen zich er toch niks van aantrekken. Dat die 1,5 meter eraf gaat snap ik sowieso al wel vanwege vaccineren, maar vrijwel niemand hield zich er nog aan. Terassen ook vaak zat dat tafels echt niet ver genoeg uit elkaar staan
Je zou bekend moeten zijn met de forumregels, @chasingrainbows.
Een van de punten die daaruit (helaas) geregeld
voorbij komen, is dat zoiets niet is toegestaan.
Gewoon niet doen dus.
Speciaal voor jouw bericht een account aangemaakt.
Ik heb mijn 1e vaccinatie een paar weken voor ik zwanger raakte mogen krijgen. De 2e rond week 5. En ik ben gezond zwanger
Wat ik wel bijzonder vind is dat de ene zorgverlener heel verbaasd is dat ik de 2e vaccinatie heb laten zetten en de andere mij letterlijk bedankt dat ik de tweede prik heb laten zetten ondanks mijn prille zwangerschap. Meer zwangeren die dit meemaken?
Voor mij was de keuze overigens heel simpel: ik heb astma dus val sowieso in een risicogroep en nu met de zwangerschap in een tweede risicogroep. Voor mij lijkt aan de beademing op de ic schadelijker voor mijn ongeboren baby dan een vaccin. Daarnaast is corona in mijn ogen iets wat we alleen samen kunnen bestrijden en die prik halen iets wat je niet alleen voor jezelf doet maar ook voor een ander.
Zo, mijn eerste bericht is direct lekker lang haha.
Gefeliciteerd met onder de 2000 besmettingen allemaal. Ik ben benieuwd of we ooit weer onder de 1000 gaan komen
Ik wist van mijn nagelstyliste dat ze niet wil vaccineren; prima, zelf weten. Maar toen ik laatst bij haar weg ging maakte ze de WWII vergelijking en āvroeger plakten ze iets op iemand zān trui heā, toen we het hadden over de aanstaande QR-maatregel. Weet niet of ik nog bij haar terug ga komen (even een break vanwege bijna bevallen) Is dat stom? Ik wil niet mensen gaan uitsluiten, zoals ik al zei, ieder zān eigen keuze. Dat hele niet vaccineren boeit me nog het minst, jouw leven jouw keuze. Maar word echt een beetje onpasselijk van die WWII vergelijkingen.
*edit; misschien moet ik het ook wel helemaal niet met haar hebben over dit soort dingen hoor, maar het kwam een beetje terloops tersprake.
En nog geen melding van storing. Zou t echt zo zijnā¦
Heel apart. De richtlijnen van de nvog raden ook aan om te vaccineren + daarbij rivm.
Ik heb mij ook laten vaccineren, 2e prik was toen ik pril zwanger was. Nu bijna 19 weken zwanger alweer. Niemand verbaasd trouwens.
Ik ben hierdoor van schoonheidssalon gewisseld. Ik kan het gewoon niet opbrengen om klant te zijn bij mensen die zich op die manier uitlaten. Daarnaast komen zij vaak best dichtbij je en ik ga bij voorkeur niet binnen 1,5 meter van een ongevaccineerd persoon zitten.
Het was eigenlijk nog niet in me op gekomen dat hierom een andere salon zoeken raar was
Nee, ik vind het eerder stom om (in het vervolg) je geld uit te geven bij iemand die zichzelf als Holocaust slachtoffer ziet (edit: en dit als zodanig verkondigt, niet onbelangrijk) omdat ze ervoor kiezen niet gevaccineerd te worden tijdens een pandemie
Voor wat betreft de schade voor de horeca, dat wordt misschien toch onderschat. Met een paar collegaās organiseer ik de jaarlijkse borrel voor 44 collegaās. Enkele zijn niet gevaccineerd. Nu kijken we dus naar alternatieve locaties met eventueel ingehuurde catering, normaal zouden we naar cafĆ©/restaurant gaan. We zijn het erover eens dat iedereen erbij moet kunnen zijn. Ook voor de afscheidsavond voor groep 8 (ik werk op een school) zijn we al aan het brainstormen over alternatieven omdat zeker niet alle ouders ingeĆ«nt zijn. Dit is dus zomaar een paar duizend euro wat de horeca gaat mislopen, maar zoiets zal ongetwijfeld vaak voorkomen, nu al!
Of jij overschat het, dat kan ook.
Een deel van de niet gevaccineerden zal na deze maatregelen toch overstag gaan omdat elke keer testen minder aantrekkelijk is dan gewoon een prik halen.
Ik zou als gevaccineerde echt veel liever iets met collegaās in de horeca doen zodat iedereen gevaccineerd of getest is dan samen komen zonder 1,5 meter op een alternatieve locatie en daar zal ik niet de enige in zijn.
Ja dat kan natuurlijk ook dat ik het overschat . Maar aan de andere kant, we zijn nu al zo gewend geraakt aan het bedenken van alternatieven de afgelopen anderhalf jaar dat er al een paar superleuke ideeƫn geopperd zijn.
Ja maar toen waren alternatieven nog nodig.
Als de 1,5 meter wordt losgelaten hoeven we niet meer op zoek naar allerlei alternatieven want als je niet gevaccineerd bent kun je je laten testen en kun je gewoon samen komen.
Dat denk ik wel hoor. Ik ging laatst naar een evenement en bij een vriendin deed laatst haar QR-code het niet (bleek uiteindelijk te zijn omdat haar klok 2 minuten voorliep en dan gaat de hele app op error) en die kwam er echt niet in, zelfs niet met haar gele boekje en de vaccinatiedata zichtbaar in de app. Ze zijn er best streng op.
Gefeliciteerd! Ik nu iets meer dan 17.
Mijn kraamzorg was dus echt verbaasd
Jullie kunnen ook gewoon buiten zitten? Denk dat we ook overgaan naar een maatschappij waar er ook in de winter buiten gegeten wordt met terrasverwarmers. Of die mensen kunnen zich laten testen voor die dag en dan ook binnen zitten. Er zijn alternatieven eh. Het is niet dat je niet meer buiten moogt.
Het is nog niet bekend of de coronapas ook op het terras verplicht gaat zijn in NL of dat die uitgezonderd worden. Neemt niet weg dat er genoeg alternatieven zijn natuurlijk