Mommybloggerstopic #7

Ik heb haar heel lang gevolg maar enkele jaren terug ontvolgd. Juist om het reden dat haar kinderen later waarschijnlijk alles kunnen terug lezen icl dat ze een huilbaby waren en moeilijk dit en dat. Door te blijven volgen hou je haar views en daarmee de boost om door te gaan aan. Uiteraard goed dat er meer transparantie is dat kinderen opvoeden een moeilijke taak is, maar slaat naar mijn idee meestal door.

Edit las vroeger ook niet echt dat haar partner veel meehielp met de opvoeding en verzorging. Dan is het al snel klaar bij mij.

4 likes

Je hebt gelijk.
Ik ga haar ook maar ontvolgen. Niet eens zozeer vanwege het ā€œnegatieveā€, maar vooral omdat ik me net besef dat ik echt heel veel weet over haar kinderen. Voelt ineens heel ranzig.

1 like

Vroeger zei ze wel eens dingen in de trant van dat ze geboren is om moeder te worden oid, dat dat haar grootste ā€œdoelā€ of ā€œambitieā€ of wat dan ook was. Maar dat verbaasde me dus altijd, gezien ze inderdaad altijd zo negatief overkwam mbt haar kinderen. Alsof ze meer een last waren dan een plezierige toevoeging aan haar leven.

Wat hoogstwaarschijnlijk niet zo is, maar vond het wel altijd heel typisch dat het zo overkwam. Teken over hoe negatief het is en hoe kwalijk ik het vond dat het hele teksten met die vibe online staan, nog los van de belachelijke hoeveelheid informatie die vreemden over haar kinderen hebben, want zij deelde echt bizarrr veel ook! En dan hoor ik zulke internet-ouders al zeggen van: ja ik vind het belangrijk om niet alleen de leuke dingen en het perfecte instagramplaatje te delen maar ook het ā€œechteā€ (gezins)leven, maar vond het bij haar eerder het andere uiterste, vooral de minder leuke dingen.

3 likes

Ik volgde haar vroeger, juist omdat ik haar als een van de weinige mommy influencers echt talentvol vond schrijven. Al snel vond ik haar alleen maar klagen en zo benadrukken dat zij als introvert persoon zoveel me time nodig had. Haar moeder kwam volgens mij ook elke week haar huishouden doen inclusief strijken en toen dacht ik okƩ ontvolgen. Natuurlijk is het moederschap zwaar maar alleen maar klagen is ook vervelend

1 like

Dat haar moeder komt om te helpen vind ik dan juist absoluut geen reden om judgy over te doen. Wat is daar erg aan?

Het gaat mij om het overmatig delen van negatieve gevoelens omtrent het ouderschap en de vele details over haar kinderen.

6 likes

Daar heb je gelijk in! Is natuurlijk alleen maar fijn en handig zoā€™n moeder alleen dat alles inclusief het geklaag hoe zwaar alles is viel mij destijds niet zo lekker dus voor een reden om te ontvolgen.

Ja alles werd gedeeld van hem maar is wel al 7 jaar geleden natuurlijk en misschien was toen de impact van dat alles nog niet zo bekend. Ik wist geeneens dat ze nog heel erg actief was.

Ze praat vaak met Engelse woorden ertussen, zo irritant. Lijkt om gewone dingen interessanter te doen lijken. Kan heg woord schoolrun niet meer horen.

2 likes

Je laatste stuk begrijp ik echt niet, heb het meerdere keren gelezen :sweat_smile:
Wat is 7 jaar geleden? Wie is hem?

1 like

Normaal gesproken vind ik dat ook irritant. Maar in haar geval snap ik het wel waar het vandaan komt, aangezien haar man geen NL spreekt en ze vaak in Spanje is.

1 like

Dat het volgens mij al dik 7 jaar geleden is dat ze alles begon te delen van S. Toen waren mommybloggers vrij nieuw en daarbij kan ik mij voorstellen dat het nog redelijk onbekend was wat eventueel de impact is van alles delen/ privacy van je kind

2 likes

Maar het zijn wel vaak bepaalde ā€˜hippeā€™ woorden die in het Engels zijn. Overigens ken ik best wel wat mensen die in een relatie zitten waarbij ze veel Engels spreken, maar zie dit nooit bij hun.

Ja volgens mij spreken ze thuis ook Spaans, Engels en Nederlands. Tenminste ik hoor haar in de vlogs ook wel eens Spaans&Engels tegen haar kinderen praten (wat haar man alleen maar doet tegen de kinderen). Haar man en zij spreken trouwens onderling Engels; hij kan (nauwelijks) Nederlands inderdaad.

Ik zit ook in een relatie waarin ik alleen maar Engels spreek, en ik werk 95% in het Duits (en de overige 5% Engels), en ik gooi constant Engelse en Duitse woorden door mijn Nederlands. Zolang mensen me begrijpen zie ik het probleem niet :woman_shrugging:t3:

2 likes

Ik snap de stories van Wil niet helemaal. Er komt een corona paspoort en daarom gaat zij 1 x in de maand ofzo een middag voor haar familie & vrienden organiseren waarbij ze een taart gaat bakken. Ofzo. Ik ga ze nog eens goed beluisterenā€¦ :thinking:

Ah okĆ©, haar intensie is dus om middagen te organiseren voor mensen die niet gevaccineerd zijn, maar gevaccineerde vrienden/familie mag ook langskomen, zodat ze toch een ā€˜uitjeā€™ hebben waar ze naar toe kunnen gaan, zonder corona paspoort.

20 likes

Wil van Tien, healing the world one taartje at a time

91 likes

Ik vind het in haar geval erg gemaakt overkomen.

Mag je niet naar een festival of uit eten, maar wel gezellig naar Wil om tussen de kinderen een klef taartje te eten. Bijna hetzelfdešŸ˜‚

Maar buiten dat vind ik het wel leuk dat ze het doet, gewoon meer gezelligheid met vrienden en familie kan nooit kwaad

6 likes

yesssss echt vet leuk idee, lekker elkaar allemaal besmetten :heart: :heart: :heart: zo gezellig!! echt een mooi initiatief

72 likes

Prima idee, hokje vol met ongevaccineerden. Lekker allemaal natuurlijke immuniteit opbouwen, succes ermee. :tired_face: (mensen die niet kunnen vaccineren buiten beschouwing gelaten natuurlijk, maar ik verwacht ook niet dat die daarbij gaan zitten).

7 likes

Nou persoonlijk niet zoā€™n fan van dergelijke bijeenkomsten/petrischaaltjes šŸ„²

3 likes