Wacht even… een middag organiseren met je familie en vrienden en taart… Dit noemden we altijd toch gewoon een ‘sociaal leven’? Of is dat post-corona ineens een heel vernieuwend #ikdoenietmeermee #verbinding #iedereeniswelkom idee?
Je kunt toch gewoon een testje doen. Tis niet zo dat je totaal van de wereld afgesloten hoeft te zijn
Vond Wil altijd nog wel de meest nuchtere van de twee… Jammer dat ze zich zo laat meeslepen.
Ik krijg een beetje het gevoel dat ze zich uit wil spreken tegen het Coronabeleid maar dan op zo’n manier dat ze niet al haar volgers die wel gewoon gevaccineerd zijn een wappie gevoel geeft.
Zegt ze dit nou echt
Je kunt je eigen mini inclusieve samenleving creëren
Zou Wil dan zelf niet gevaccineerd zijn en daarom een soort statement willen maken door met “haar clubje” dan gewoon lekker thuis af te spreken zodat ze ook leuke dingen blijven doen? Ik snap het echt niet. We dragen allemaal gedwongen een steentje bij met dat coronapaspoort op de manier die we willen. Dus ofwel je laat je vaccineren, ofwel je laat je regelmatig testen als je je onder de mensen gaat begeven. Helemaal niet nodig om medelijden te hebben met mensen die voor optie 2 kiezen.
hahahahahahahaaaaa
Eigenlijk echt helemaal niet grappig dat gehersenspoelde wappies belangrijke idealen zoals “inclusieve samenleving” kapen maar er niks van begrijpen.
Beter vertrekt ze dan ook met haar mini inclusieve bewust niet-gevaccineerde samenleving naar een onbewoond eiland en blijft daar voor eeuwig.
echt zo heerlijk toch!!! een mini samenleving waar risicogroepen gevaar lopen, zo inclusief #maandagmorgeninspo
Zo typisch ook dat “ze” vanalles roepen maar altijd oproepen om vooral niet in discussie te willen gaan haha.
Wil is de meer snuggere van de twee door zich er openbaar minder sterk (en dom) over uit te laten als haar zakelijke wederhelft, maar ze denkt er 100% precies hetzelfde over als Tien hoor.
Ik verlang naar de dag dat ze met hun kroost naar een exotisch land zouden reizen en zich wel zonder nadenken laten beschermen tegen malaria etc.
Daarvan zijn de bijwerkingen ook gekend (en heftiger), maar dan zou het opeens geen probleem meer zijn?
Twee maten twee gewichten.
Je bedoelt toen Wil met haar gezin naar Mauritius ging?
Waarschijnlijk niet echt een populaire mening. Maar wat mij betreft zijn er best valide redenen zijn om (nu) niet voor vaccinatie te gaan en moeten we niet doen alsof alle weigeraars volkomen knol zijn (edit: ik heb bijv een weigeraar in mijn omgeving die zonder enig complot met een super logische redenering niet gevaccineerd is en nadat ze het uitlegde dacht ik: zou ik ook doen in jouw situatie). Of het volledig wappie is om bezwaren te zien in iets als een coronapaspoort. Nul begrip voor de Martines van deze wereld, maar er zit nog heel wat tussen dat en niet willen vaccineren/geen coronapaspoort willen.
Ja maar dat was het wel enorm waard want “de jongens* hebben enorm genoten van alle verschillende culturen!**”
*peuters
**op het resort
Ik vind het ook wel een sympathiek idee van Wil. Als je me dit 2 jaar geleden had verteld had ik het ook bizar gevonden dat de overheid je op die manier ‘verplicht’ te vaccineren
In verschillende landen mag een kind alleen naar de kinderopvang als deze gevaccineerd is tegen de mazelen. Ik geloof dat de tendens/poll vrijwel unaniem dit een goed idee vond. Wat is er hier anders aan?
Uiteraard wel met verwachting dat dit verdwijnt zodra alles onder controle is, zoals in verschillende landen ook gaat gebeuren of al gebeurd is.
Nederland heeft toch flinke uitbraken en flinke pieken gehad, dit lijkt me een vrij goed idee om het enigszins behapbaar te houden (alleen denkend aan druk op ziekenhuizen) maar toch alles open te houden. Eigen bijdrage voor test lijkt me alleen een minder goed idee. Zodra blijkt dat alles al een tijd lang gewoon open is met als enige restrictie coronapas, zal dat ook wel uitgefaseerd worden. Kost veel geld al dat testen voor de overheid dus zij zullen er ook wel mee willen stoppen als dat kan.
Ik kreeg eigenlijk het idee dat ze zelf wel gevaccineerd is, maar meerdere mensen in haar omgeving niet. Maar misschien schat ik haar te hoog in.
Wat mij betreft is er niks anders aan. Maar ook in het geval van de mazelen zijn er mensen die er anders over denken. Enige wat ik dus wil zeggen is: die zijn niet meteen gek en ik denk dat de boel verergert als we wel doen alsof dat zo is.
Een goede vriendin van mij kiest er dus nu voor om zich niet te laten vaccineren. Ze twijfelt al een tijdje onwijs om hele specifieke redenen dus het is geen ‘ik wil Bill Gates niet in mijn lijf’ situatie. Als je ziet wat zij nu in de omgeving aan kritiek krijgt denk ik echt; maar zo duw je iemand toch alleen maar weg?
De meningen over corona… ze mogen er allemaal zijn maar laat iedereen dan ook in zijn waarde, ongeacht of je wel of niet gevaccineerd bent. Er zullen inderdaad best mensen zijn met valide redenen…