Inmiddels 33 jaar geleden, andere tijden
Haha de moeder van mijn vriendin heeft dit gedaan bij haar zusje. Hielp wel maar inderdaad niet zo pedagogisch verantwoord
Mijn broer heeft op de peuterspeelzaal wel eens een ander kindje gebeten. 30 jaar later is mijn moeder nog steeds verbolgen over dat ze daar toen zeiden dat ze dat nog nooit hadden meegemaakt. Wat een onzin ook haha
Ik blijf mij verbazen hoe mooi Elise Joanne alles kan verwoorden, lijkt mij zo heftig wat ze allemaal hebben meegemaakt
Wow wat bizar? Het zal maar het enige kdv in je buurt zijn ofzo…
Haha ja was echt dikke stress want we kwamen daar achter toen hij een maand later zou gaan en hebben toen besloten dat ie niet ging… maar moesten toen wel een ander kdv vinden (werd andere kant vh dorp). Uiteindelijk heb ik toen min of meer ander werk genomen wat wel op de dagen viel waar op het andere kdv beschikbaarheid had… Was een beste puzzel ja
Even in de naughty corner ermee!
Wat een stress
Mocht ik moeder worden zou ik wanneer het lukt ook mijn kind BV willen geven, ik hoop niet dat ze er moeilijk over doen. Ik weet niet hoe zoiets normaal gaat op kdv
Ik heb daar gelukkig verder alleen maar positieve ervaring mee en over gehoord. Wat is ook het verschil joh. Of even een flesje fv opwarmen of bv.
Ja mee eens! Je kan er als ouder echt niks aan doen als je kind bijt helaas
Ik kan je vertellen dat ik dit in 12 jaar werken in de kinderopvang bij verschillende organisaties nog nooit gehoord heb. Kan me ook gewoon niet voorstellen dat ik zou zeggen joh doen we niet. Gewoon op mn pols voelen en dan mn handen wassen, precies wat ik ook doe met kunstvoeding.
Ja ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat je doelde op dat wij betaalde privé informatie hier gratisch delen. Maar daarna genoeg ander commentaar dus wilde niet meer aanpassen
Bij de organisatie waar we nu zitten is het ook 0,0 probleem. Kind (beide) word(en) op verzoek gevoed, therapeutisch, met moedermelk. En kleintjes methode, ook geen probleem. En is een landelijke grote organisatie (oké die andere ook haha).
Maar het gebeurd dus wel…
Ongelofelijk deze reactie.
Ik ben ook pedagogische medewerker. En ik werk als Gastouder. Hier is bv prima. En bv warm warm ik altijd op in wat water dus dat word nooit te heet.
Wel slecht van zo kdv zeg.
Bij onze kdv was borstvoeding in een flesje geen probleem. We konden elke dag volle flesjes meegeven en reserve zakjes lagen in de vriezer (voor het geval er een flesje zou vallen wat gelukkig niet gebeurd is en voor extra honger). Wat ik wel stom vond is dat ze de melk weggooiden als O. zijn halve fles liet staan en ze het niet een uur later opnieuw aanboden. Kwam ik pas na een lange tijd achter.
Oh dat doe ik ook wel vaak. Je mag het niet langer dan een uur bewaren toch (als de er al uit hebben gedronken).
Wel schijf in altijd op wat ze hebben gedronken.
Volgens mij moet het binnen twee uur na opwarmen gegeven worden. Het deed mij pijn om te horen dat het werd weggegooid. Het kostte mij veel moeite om op een werkdag evenveel te produceren als mijn kind aan flesjes nodig had voor de opvang. Steeds het werk onderbreken en in een hok zitten kolven voor melk waarvan de helft wordt weggegooid is niet heel chill.
Dit komt door de voorschriften vanuit de GGD waar een kinderopvang zich aan moet houden, de richtlijnen kunnen best streng zijn wat betreft voedselveiligheid.
Richtlijn van GGD is, zoals @Smash ook zegt, dat we het nog een uur mogen bewaren na opwarmen. Zo zijn er meer dingen anders dan wanneer je het thuis doet, zo mogen wij ingevroren BV maar 3 maanden in de vriezer bewaren en buiten kinderopvang is 6 maanden de richtlijn geloof ik.
Ohh wat je voor een volgende keer zou kunnen vragen of ze eerst de helft opwarmen en dan later de andere helft. We mogen het idd van de ggd maar een uur bewaren na opwarmen