Want een hond is echt te vergelijken met een peuter inderdaad.
Ik stel voor dat we hier niet openbaar in discussie gaan over een kind dat we niet kennen.
Want een hond is echt te vergelijken met een peuter inderdaad.
Ik stel voor dat we hier niet openbaar in discussie gaan over een kind dat we niet kennen.
Thanks voor het delen, ik was hier ook heel erg benieuwd naar. Wel apart verhaal, er zitten volgens mij op elke groep wel kindjes die in de bijtfase zitten. Aan de crèche om hier goed mee om te gaan toch?
En aan de ouders toch om te proberen hun kind dit af te leren?
Mijn man was op die leeftijd ook een kind dat graag ging bijten. M’n schoonmoeder heeft 'm een keer terug gebeten. Was het meteen over
Tuurlijk, maar je bent er niet bij op het moment dat het gebeurt toch? Mijn kind was zelf de gebetene (hond ha-ha). En naast dat ik het niet leuk vond om te horen en te zien, vertrouw ik erop dat ze hier op de juiste manier mee omgaan en dit ook aan de ouders communiceren. Lijkt mij dat ze hier vaker mee te dealen hebben.
Haha pedagogisch vast vreselijk onverantwoord, maar wel erg grappig, haha.
Het was een grapjeeeeee het ging nota bene vooral om dat veel vonden dat je een hond dan in moet laten slapen?
Je kan er als ouder niet zoveel aan doen 🥲 tenzij die alleen op t kdv bijt, daar kan je als ouder idd heel weinig aan doen.
Maar ik begrijp de houding van het kdv ook niet zo goed? Die hebben toch als het goed is pedagogische ervaring en tips om ouders te helpen dat bijgedrag af te leren. Het klinkt alsof ze zich heel star hebben opgesteld met “hij mag niet bijten en succes hoe je dat gaat regelen want wij doen t niet”.
Dan snap ik wel dat ze een nieuw kdv zoeken want ik zou me daar ook niet prettig bij voelen.
Ik lees nu maar één kant van het verhaal, namelijk de ervaringen van Martine. Het KDV hebben we niet gehoord, dus misschien goed om geen conclusies te trekken wie er fout zit.
Ik moet zeggen dat na mijn eerste kdv ervaring niks mee meer verbaasd haha.
“Ik geef borstvoeding.”
“Oh oke. Ja opzich kunnen we dat wel geven. Maar we vinden het niet zo hygiënisch. Ee voelen dan niet op onze pols of het te heet is bijvoorbeeld. Maar als je dat echt wilt geven we het wel ja.”
lol. next.
Kindje van een collega is enkele weken geschorst geweest van de crèche, omdat hij een ander kindje gebeten had. Het kindje van mijn collega was ocharme 14 maanden oud, wat hadden ze zelfs kunnen doen?
Jeetje dat vind ik best heftig om te horen. Ze hebben daar op de opvang toch opgeleide medewerkers die daar ook bij kunnen helpen en de ouders tips kunnen geven? Bij sommige kinderen is dat bijten echt een fase. Met zo’n schorsing straf je gewoon zo’n kindje terwijl die het niet met opzet doet of dat er iets kwaads achter zit. Ons kind had een fase van heel hard haren trekken. Dan trok ze elk kind aan de haren . Ik kreeg toen als tip om haar een alternatief te bieden. Als ze aan mijn haren trok, dan zei ik: “nee, haren trekken mag niet. Maar aaien mag wel”. Dan pakte ik haar handje en deed aaien voor. Zo zou ik dat zelf ook met bijten doen.
Ik denk dat we met Martines lezing precies niks weten. We weten niet wat die andere ouders precies wilden. We weten niet hoe hard het andere kind gebeten is (ik snap best dat je als ouder je poot stijf houdt als je kind tot tweemaal toe tot bloedens toe gebeten is). We weten niet wat eraan vooraf ging, wat erna kwam. Wat er al allemaal geprobeerd is. Waar Martine voor open stond, waar het kdv voor open stond, waar die ouders voor openstonden. Welke ondersteuning het kdv überhaupt kon bieden. Naast dat een kdv/school of whatever uiteindelijk ook gewoon bestaat uit mensen die domme dingen kunnen doen.
Als ze het echt waardeert als behoorlijk privé info, zou ze het ook niet tegen betaling moeten aanbieden. Zoiets hou je dan gewoon in je persoonlijke kring. (Verder wel eens om het niet perse hier nog verder over te hebben)
Nu deelt ze persoonlijke (vervelende) verhalen over haar kind tegen betaling aan, dat vind ik nog kwalijker eigenlijk…
Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in, maar ja what’s new… wat ze in vlogs laat zien van haar kinderen o.a. in combinatie met betaalde samenwerkingen met liga, nutricia, lays, etc etc
Omg dit kan echt niet. 14 maanden?! Alsof ie dan besef heeft wat ie doet.
Ja zielig he… Wat heeft een schorsing ook voor nut, alsof zo’n baby dan eens goed gaat nadenken over wat hij heeft gedaan?
Ja, schuif die box in de hoek, en hij mag er weer uitkomen als hij sorry weet te brabbelen!
Ja helemaal mee eens hoor. Ik heb er zelf ook ervaring mee maar dan op een andere manier die verder niet boeiend is om te delen.
Ik kan me alleen voorstellen dat op het moment dat er een incident is je als ouder realiseert dat er toch geen klik is met hoe het kdv dingen regelt en doet en dat lijkt me los van alle details een prima reden om een ander te zoeken. Dan is er ook geen “schuldige” ofzo. En het was absoluut niet mijn bedoeling om dat te suggereren.
Ik ben sowieso voor hoor en wederhoor, maar al helemaal als de ene partij een ultra zweverige moederhart wap is die haar koter uitbuit op het internet.
Geen idee of het kind nu nog naar een opvang gaat, maar hoop maar dat daar wel een “klik” is.