Mommybloggerstopic #7

Vooral dat het alleen gebaseerd is op eigen ervaring en bij elkaar geshopte kennis. Niet dat ‘ervaringsdeskundige’ informatie perse slecht is, maar ik vind die mindsetshizzle verkopen wel echt iets minder ‘onschuldig’ dan bijv een ebook over taarten bakken.

3 likes

We doen niks anders! Maar ja, als je ook een dvdtje op kunt zetten of een gierige prins vraagt if je even gratis naar Zandvoort wil komen :cry:

1 like

Eens. Ze zegt zelf vaak dat ze een coachingsopleiding heeft gevolgd, maar vervolgens kan ik dat nergens teruglezen. Dat frustreert nogal. :joy:

1 like

En zoveel mensen die erin trappen :sob: Er is hier al zoveel over gezegd en duidelijk en goed uitgelegd (vaak door jou ook volgens mij), en alsnog trappen mensen ook hier op het forum erin.

5 likes

Het is jammer dat we alleen de positieve reviews mee kunnen krijgen. Ik krijg alleen de ‘5 sterren’ te zien. Maar zijn er ook mensen die 4/3/2/1 ster reviews achterlaten? Dat zullen we nooit weten denk ik, er is geen platform waar dat op kan.

2 likes

Ik vind sanny en jorg echt gewiekst. Ze doen echt alsof ze iedereen willen ‘helpen’, maar in werkelijkheid willen ze gewoon veeeeeel geld verdienen aan de ietwat naïevere mens die zoekende is.

44 likes

Ja, ze zijn heel business savvy en het is geen geheim dat hun doel gewoon is om veel geld te verdienen (om minder te hoeven werken bijv). Die korte advertentie in haar stories vind ik ook heel tell sellerig (wil jij veranderen naar een financieel onafhankelijk blij persoon, mijn leven is veranderd, wil jij dat ook etc) maar blijkbaar werkt het. Slim van ze allemaal, maar ze hebben geen last van ethische bezwaren in ieder geval.

3 likes

Ja vind dit ook, een vriendinnetje van mij zit nu ook een beetje in een kwetsbare fase omdat ze haar baan is verloren door Corona en nu aan alles twijfelt, en dan wil ze ook zo’n stomme cursus doen en ik heb het al 10000 x uit haar hoofd gepraat en dan zegt ze, oh ja je hebt eigenlijk ook gelijk, totdat ze weer zo’n insta ad ziet en dan begint t riedeltje weer opnieuw

2 likes

Ik weet niet wat ik erger vind: sanny met haar cursus of Inger met finance friday die letterlijk dit zegt:

Het is zo makkelijk om goed met geld te zijn als je coach bent en bakken met geld binnen harkt ja.

1 like

De grap van al die insta zelfhulp cursussen met een basis in die hele positief denken/LOA beweging is ook nog eens dat het mensen op de lange termijn juist ongelukkig maakt (omdat je daardoor juist slecht om leert gaan met negatieve gedachten of negatieve emoties). Maar zodra je dat doorhebt is er alweer een andere cursus die op je pad komt waar je denkt gebaat bij te zijn. En zo houden al die kwakzalvers zichzelf en elkaar in stand. Echt mega schadelijk. Iedereen die zo’n cursus overweegt zou ik aanraden om een keer een paar sessies te doen met een psycholoog. Waarschijnlijk nog goedkoper ook en dan werk je tenminste op een gezonde en duurzame manier aan je mentale gezondheid.

15 likes

Ik ken dus iemand die gedachtegoed helemaal omarmd heeft en gewoon echt niet veel geld heeft. Die moet dan een noodzakelijke eigenlijk te grote aankoop doen (=risky) en gaat daar dan de hele tijd positief over zitten praten. Je mag dan ook niet corrigeren met dat het feitelijk ook gewoon belabberd is of meedenken. Zegt dan dingen als: ‘Het komt bij me terug’, ‘Ik moet een positieve verhouding met geld krijgen’. Vind het zo wrang. De mensen die dat idee prediken wonen letterlijk in grote huizen in en rondom het gooi/Amsterdam en praten anderen aan dat ze schuld hebben en het een kwestie van mindset is.

12 likes

Vriendinnen met Celine Charlotte, verbaasd me dan ook helemaal niks.

1 like

Je moet gewoon stoppen met je blut voelen!!

8 likes

En weet je wat daar het meest bij helpt? Gewoon niet blut zijn!:joy: Ik hoor nu echt zo’n corpsballenbulderlach in mijn hoofd.

11 likes

:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

Er zijn helaas helaas gewoon niet genoeg vrijstaande verbouwde boerderijen onder de rook van Amsterdam om alle mensen die dit visualiseren te huisvesten.

Het is goed hoor als je niet gelukkig bent met dingen in je leven en het wil aanpakken. Doet dat vooral. Maar laat je gewoon niet aanpraten dat alles maar mogelijk is als je er maar hard genoeg werkt en genoeg manifesteert/visualiseert/uitspreekt naar het universum/whatever. Niet alles is voor iedereen weggelegd en je legt jezelf zo veel (imo onnodige) druk op door alles van jezelf te verwachten dat je alles in handen hebt.

5 likes

Ja, sterker nog ze heeft met Celine 5 maanden in een villa op Bali “gewoond” terwijl afgeraden werd op vakantie te gaan. En natuurlijk onderweg business class gevlogen want ze gunde het zichzelf met haar money mindset.

1 like

Iets positief: ik vind de serie met die bakfiets van Sanny wel goedgelukte spon. Meestal spoel ik gesponsorde stukjes door of klik ik een volledig gesponsorde video niet eens aan, maar deze video’s vind ik wel leuk om te kijken. Valt niet TE hard op dat het reclame is en wel interessante gesprekken.

Snap alleen niet zo goed waarom Sanny aan Mascha vraagt hoe je Gregor uitspreekt? Als ik me goed herinner zijn Sanny en Jorg wel vaker op bezoek geweest bij de Foefjes. Zou toch zeggen dat je elkaars naam kunt uitspreken als je ‘bevriend’ bent :sweat_smile:

2 likes

Zo wow wat kan die Lou Niestadt lang achter elkaar onzin ratelen. Het misselijke mens haalt er zelfs de Taliban bij.

Beter manifesteert ze eens een nieuwe bril. Kinderachtig van me maar ik word er echt bozig van.

4 likes

Hahaha even door de eerste 5 minuten geskipt

Maar ze zegt “als een vlinder op de zuidpool een orkaan kan veroorzaken; denk dan wat wij kunnen met onze positieve energie”

Nou ben ik geen Freek Vonk maar ik ben 99% zeker dat er geen vlinders leven op de zuidpool en orkanen zijn per definitie toch tropische stormen die ontstaan in warme gebieden boven de zee rond de evenaar.

En daarna zegt ze “alles is verbonden, hier in zuid-Amerika is de oceaan verbonden met de oceaan in noord-Amerika en dat kan je niet zien maar dat ligt aan de overkant”

Alleen is deze vrouw in Costa Rica (ligt niet in zuid-Amerika) en ligt Noord-Amerika niet aan de andere kant van de oceaan maar aan dezelfde kant want het ligt ten noorden (je zou zeggen het zit in de naam)

Dus los van alle vibratie onzin zijn dit al 4 onjuistheden die iedereen die de middelbare school heeft gedaan kan ontkrachten.

54 likes

Lijpe Loutje

12 likes